InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > Waterstofperoxide

Waterstofperoxide

Waterstofperoxide is een kiemdodend stofje dat bacteriën uitroeit door oxidatie. Waterstofperoxide wordt beschouwd als 's werelds veiligste ontsmettingsmiddel. Het bestrijdt micro-organismen door oxidatie wat omschreven kan worden als een gecontroleerd verbrandingsproces. Als waterstofperoxide in contact komt met organisch materiaal verandert het in water en zuurstof.

Waar kun je waterstofperoxide 3% voor gebruiken?

Acne

Waterstofperoxide kan helpen bij acneproblemen door de bacteriën te doden die de acne veroorzaken. Na het grondig reinigen van het gezicht, dep je het gezicht een paar minuten goed droog en breng je met een watje de waterstofperoxide op de acne aan. Smeer vervolgens een olievrije verzorging in. Herhaal dit dagelijks totdat de acne verdwenen is.

Kleding witter maken, een alternatief voor bleek

Voeg een half kopje waterstofperoxide toe aan je favoriete wasmiddel, dit zal je witte was stralend schoon krijgen. Waterstofperoxide is geweldig om bloedvlekken in kleding te verwijderen. Giet een beetje waterstofperoxide direct op de vlek, even inwrijven en uitspoelen. Was dit indien nodig nog mee in de wasmachine of handwas.

Verjongend en ontgiftend bad

Voeg twee kopjes waterstofperoxide aan je bad toe en badder tenminste een half uurtje; dit zal ervoor zorgen dat je lichaam ontgift en zijdezacht aanvoelt.

Voetschimmel

Om voetschimmel te genezen meng je in een sprayflesje 50% waterstofperoxide en 50% water. Spray elke avond, vooral tussen de tenen. Goed laten drogen en herhaal dit tot de voetschimmel is genezen.

Vaginale infectie

Mix twee dopjes waterstofperoxide met warm water in een vaginale douche en reinig hiermee één à twee keer per week.

Infectie of schaafwondjes

Week infecties of schaafwondje 5 minuten met waterstofperoxide, dit kan meerdere keren per dag. Waterstofperoxide wordt medicinaal gebruikt om wondjes te reinigen en om het bloeden te stoppen.

Vogelmijtinfecties

Waterstofperoxide is bijzonder effectief bij het doden van vogelmijtinfecties op de huid. Spray direct op de huid, dit kan meerdere keren per dag.

Orale verzorging

Spoel dagelijks 10 minuten je mond met waterstofperoxide, dit werkt desinfecterend en zal ervoor zorgen dat je tanden witter worden. Wanneer je tandpijn of pijn in je mond hebt, en je kan niet direct bij een tandarts terecht, zal spoelen met waterstofperoxide de pijn verlichten. Waterstofperoxide is geen pijnstiller maar door zijn antibacteriële, antivirale en anti-schimmelwerking, kan het de oorsprong aanpakken die de infectie veroorzaakt.

Tandpasta

Een zeer effectieve en kostenbesparende manier om je tanden te poetsen en tevens te bleken is door een tandpasta te maken van waterstofperoxide en zuiveringszout. Mix de tandpasta in een potje dat geen licht doorlaat. Waterstofperoxide oxideert bij blootstelling aan licht. Om er een smaakje eraan toe te voegen, mix je er een paar druppels muntolie doorheen. Spoel goed na en slik de tandpasta niet in.

Tandenborstel

Dompel je tandenborstel een paar uur onder in waterstofperoxide, om deze te ontsmetten.

Haren oplichten

Waterstofperoxide heeft blekende eigenschappen en kan worden gebruikt om haren lichter te maken. Dit zal je natuurlijke highlights geleidelijk doen oplichten als je lichtbruin of blond van je zelf bent.

Desinfecterend schoonmaken

Reinig het aanrecht, de koelkast, tafels, badkamers en het toilet met waterstofperoxide en azijn om alle bacteriën te doden. Spiegels en glas krijg je streeploos schoon als je een dopje waterstofperoxide aan je water toevoegt; een sprayflesje zorgt voor nog meer gemak.

Desinfecteer de kinderlunchboxjes, het speelgoed, speelgoed voor huisdieren en de vloeren met waterstofperoxide. Voeg een dopje aan de vaatwasser of handwas toe om de vaat nog schoner te krijgen. Waterstofperoxide en azijn is een perfecte combinatie om houten snijplanken mee te desinfecteren. Ook kun je hiermee groenten en fruit wassen. Goed naspoelen en je bent verzekerd van zuiver en chemicaliënvrij groente en fruit.

Schimmels

Allerlei soorten schimmels verdwijnen voor je ogen wanneer je deze behandelt met waterstofperoxide.

Planten

Waterstofperoxide helpt planten door zuurstof vrij te geven. Het werkt als een soort supplement voor planten. Het ondersteunt een gezonde en sterke groei van planten. Beschimmelde planten kunnen baat hebben bij waterstofperoxide. Mix tien druppels waterstofperoxide met een kopje water in een spuitfles en spray het op de besmette gebieden.

Waarschuwing: Gebruik alleen waterstofperoxide 3%, hogere sterktes kunnen ernstige schade veroorzaken.
© 2014 - 2020 Natuurlijkmooi, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Verschillende methodes van tanden blekenVerschillende methodes van tanden blekenNaarmate de mens ouder wordt veranderd de kleur van zijn gebit. Dit hoeft geen probleem meer te zijn want tegenwoordig k…
Gele tanden, wat doe je eraanGele tanden, wat doe je eraanJe kent ze wel, de reclames waarin je iemand met stralende witte tanden ziet lachen. Elke keer als je die reclame ziet d…
Bleken van verkleurde tandenBleken van verkleurde tandenEen mooie glimlach en stralende tanden. Het is een belangrijk element om ons goed te voelen in ons vel. Toch, velen hebb…
Tanden bleken zonder risicoTanden bleken zonder risicoLaserbleken is de enige veilige methode om tanden te bleken. De meeste andere methoden om tanden te bleken, maken gebrui…
Bronnen en referenties
  • http://www.care2.com/greenliving/15-surprising-uses-for-hydrogen-peroxide.html

Reageer op het artikel "Waterstofperoxide"

Reacties

Peter, 18-12-2016 01:48 #3
Aan E.J. Jansen van de eerdere reactie: waterstofperoxide via orale inname werkt NIET tegen kanker, en NIET tegen ontstekingen. Waarschijnlijker is zelfs dat je je slokdarm irriteert en je maagwand irriteert/aantast, wat juist een verhóógde kans op kanker en ontstekingen geeft. Daarnaast reageert waterstofperoxide met maagzuur tot onder ander chloorgas; ook niet bepaald gezond.
Paar druppels 3% oplossing zal overigens niet direct echt kwaad kunnen, maar waarom zou je het risico nemen?

E. J. Jansen, 13-06-2016 15:12 #2
Wat is waar? Ik heb gehoord dat als je 3x per dag, op nuchtere maag of 3 uur na het eten een aantal druppels wp3% met water inneemt, je minder kans op kanker en ontstekingen hebt. Je bloed krijgt een zuurstof boost, waardoor ontstekingen en kanker minder invloed hebben want die gedijen niet goed met zuurstof. Wat is waar en als het waar is hoeveel druppels en met hoeveel water is het gebruik per keer?

S. J. de Vries-Enter, 25-10-2014 13:32 #1
Heb mijn haar geblondeerd, heb een kort koppie, maar na een week al zie ik bij de kortgeknipte bakkebaarden al mijn eigen haarkleur, die veel donkerder is. Wil dat graag af en toe aanstippen met waterstofperoxide. Hoeveel procent moet ik hebben en waar kun je het kopen? Volgens mij heeft de apotheker alleen 3%.

Infoteur: Natuurlijkmooi
Gepubliceerd: 02-08-2014
Subrubriek: Alternatief
Reacties: 3
Medische informatie…
Schrijf mee!