InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > Homeopathie: Wratten

Homeopathie: Wratten

Wratten zijn overmatig gegroeide huidcellen. wat door een virusinfectie wordt veroorzaakt. Wanneer het lichaam op het virus gaat reageren,wordt de controle op de regulatie van de celdeling verstoord. De geïnfecteerde cellen beginnen te groeien en splitsen zich op een abnormale wijze. Ze stapelen zich op en zo ontstaat de bekende bloemkoolachtige wrat.

Wratten

Wratten worden veroorzaakt door een groep onderling nauw verwante virussen Er bestaan verschillende soorten wratten. waaronder de gewone wratten,die meestal op handen, voeten en gezicht verschijnen: de condylonia (vijgwrat), die op de geslachtsorganen. rond de anus en de omliggende gebieden groeit; de voetzoolwratien. die zich aan de onderkant van de voeten vormen; de platte wratten, zachte, nauwelijks verheven, ovale plekjes op het gezicht en de molascum contagiositin, een zachte, ronde wrat met een inzinking in het midden.

Virussen die wratten veroorzaken zijn hesmettelijk. Sommige mensen zijn er echter uiterst vatbaar voor en anderen niet. Kinderen krijgen eerder wratten dan volwassenen en venerische wratten zijn besmettelijker dan de andere typen. Het virus van de gewone wrat komt zoveel voor dat u zich er op geen enkele manier tegen kunt wapenen. U hoeft ook niet overmatig bezorgd te zijn als u ieniand ontmoet die wratten heeft.

Mensen die ze al hebben, merken vaak dat de wratten zich verspreiden naar nabij gelegen gebieden.vooral als de huid geschaafd is of er een snee in zit. Scheerwondjes vormen vaak een voedingsbodem voor wratten en op de keel van een daarvoor gevoelige man kan een hele tros wratten groeien. Kinderen die wratten op de vingers hebben, kunnen die infectie verder verspreiden door nagels te bijten.

Wratten veroorzaken geen pijn of andere symptomen, tenzij ze onder druk of wrijving staan. Voetzoolwratten doen meestal wel pijn tijdens het lopen en wratten op de vingers waarmee u schrijft kunnen ook pijnlijk zijn. De conventionele behandeling van wratten bestaat uit het toepassen van moderne middelen die op chemische wijze wratten doen verdwijnen, namelijk via elektrische impulsen of door bevriezing met vloeibare stikstof. Wratten worden niet langs chirurgische weg verwijderd, aangezien het virus zich heel gemakkelijk via de open- gesneden huid kan verspreiden. We raden u aan deze onderdrukkende maatregelen te vermijden, zolang u niet alle homeopathisehe en aanbevolen hehandelwijzen hebt geprobeerd.

Behandeling

Wratten verdwijnen op een gegeven moment vanzelf en het is het beste ze met rust te laten zolang ze geen pijn veroorzaken. De beste behandeling voor wratten is die waardoor liet lichaam rekening gaat houden met het virus, Als het lichaam eenmaal het gevecht met het virus is aangegaan, schrompelen de wratten heel snelweg. Dat kan in een of twee dagen gebeuren, ongeacht de tijd dat ze er waren. De kracht van suggestie ligt vooral in het oproepen van de verdedigingsmechanismen van het lichaam het wrattenvirus te bestrijden en we zouden u willen aansporen elke veilige ‘rituele’ behandeling van wratten, die u aanspreekt, toe te passen.

Homeopathische geneesmiddelen

Homeopathische geneesmiddelen hebben veel resultaten hij de behandeling van wratten opgeleverd, Hierbij is natuurlijk ook het placebo-effect van belang. Binnen de geobserveerde reeks gevallen hebben we echter veel snelle en opzienbarende successen van behandelingen met homeopathische medicijnen kunnen waarnemen, meer dan we bij andere behandelwijzen hebben geconstateerd.

U kunt zelf of voor uw gezin homeopathische middelen gebruiken als het heel veel wratten betreft, als ze pijn doen of als u het echt vervelend vindt dat u ze hebt. De persoon in kwestie kan zo'n behandeling ondergaan als hij verder geen merkbare problemen met zijn gezondheid heeft.

De beste homeopathische behandeling voor iemand met wratten wordt vanuit de constitutionele hoek verkregen. U kunt het beste een deskundig homeopaat raadplegen. Als die er niet is, kunt u uit de volgende lijst een medicijn kiezen, waarvan u dan een enkele dosis toedient, wacht dan minimaal twee weken voordat u een ander medicijn gebruikt.

Carsricumsymptomen zijn onder andere vleesachtige wratten die overal maar vooral bij de vingernagels of in het gezicht kunnen zitten, en wratten met extra aangroeisels op steeltjes boven het belangrijkste deel van de wrat.

Dulcaniara kan nuttig zijn voor wratten op de rug van de handen of op de vingers of in het gezicht, Ze zijn vaak groot en glad en plat.

Antimonium crudumwratten zijn hoornig en hard en hebben een glad oppervlak, Naar onze ervaring heeft dit middel zijn diensten bewezen hij verder gezonde personen die last hebben van wratten op de voetzolen.

Thuja occidentalis wratten kunnen zich overal op het lichaam voordoen, in allerlei gedaanten. De wratten die het meest in de richting van dit middel wijzen bevinden zich echter doorgaans op de kin, op de genitalia of rond de anus. Het zijn vaak zachte wratten die pijnlijk zijn en kunnen bloeden.

Nitri acidum is ook een belangrijk medicijn als de wratten op de geslachtsorganen of rond de anus zitten. Er kunnen ook wratten op de lippen zitten (dit geldt ook voor Caltsticum). Zachte wratten. qua vorm onregelmatige wratten of aangroeisels op steeltjes, hevige pijn, met name een scherpe, stekende pijn, en bloedende wratten, vooral op de geslachtsorganen, het zijn allemaal symptomen die in de richting van dit middel wijzen.
Gerelateerde artikelen
Infectieziekten bij kinderen – WrattenWratten zijn bekende dingetjes in Nederland. Het ene kind heeft er veel last van, het andere kind helemaal niet. Het is…
Huismiddeltjes tegen wrattenHuismiddeltjes tegen wrattenWratten zijn huidveranderingen die meestal goedaardig zijn en weinig kwaad kunnen. Ze kunnen de huid echter flink ontsie…
Wat moet je doen tegen wratten?Wat moet je doen tegen wratten?Wratten zijn een soort pukkeltjes die vaak op de voeten voorkomen. Het is een soort eeltachtig bultje wat op de huid zit…
Wratten: soorten, oorzaken en behandelingWratten: soorten, oorzaken en behandelingWratten worden door een virus veroorzaakt. Zodra het virus in aanraking komt met je huid, kun je wratten krijgen. Je loo…
Wat is een wrat en wat is er aan te doenWat is een wrat en wat is er aan te doenEen wrat is een bobbel op de huid die door een virus wordt veroorzaakt. Het virus dringt de cellen van de huid binnen en…
Bronnen en referenties
  • Bron: homeopathie en gezondheid

Reageer op het artikel "Homeopathie: Wratten"

Reacties

Malika E., 04-11-2017 23:13 #3
Ik heb al jaren last van een terugkomende wrat diep in mijn neus. Deze is al meerder keren onder algehele narcose verwijderd, maar helaas blijft het terugkomen. Ik wil nu iets anders proberen, want heb geen vertrouwen meer om het nogmaals operatief te laten verwijderen. Wat zou u mij adviseren?

P. de B., 09-01-2015 20:36 #2
Mijn zoon van 4 jaar heeft een wrat op zijn lip. Dit staat erg ontsierlijk en hij zit er steeds aan met zijn vinger, is daar ook een middeltje voor ik ben bang dat het op een gegeven moment gaat uitbreiden.

A. P. de Vries, 28-08-2012 15:52 #1
Onze kleindochter heeft last van een wrattenvirus op de stembanden, ze is 4 jaar, ze is al 4 maal geopereerd in het VU te Amsterdam. Zijn hier middelen voor op homeopathise basis?
Ter info er zijn 1000 personen met dit virus in heel Nederland.
vrijblijvend en in afwachting a.p. de vries Reactie infoteur, 28-08-2012
Beste,

Moeilijk, in de literatuur is er zo goed als niets te vinden. Wel een en ander over het wrattenvirus maar middelen op homeopatische basis ligt moeilijker en is mij op dit ogenblik niet bekend.
Maar zoals u weet is de homeopathie een holistische geneeswijze, bekijkt de hele mens. Van het wrattenvirus bestaat het vermoeden dat het gedijt bij spanning en zenuwachtigheid. Nu u aangeeft dat uw kleindochter 4 is ontstaat de vraag of een kind van 4 zo onder stress en spanning kan staan dat het virus gedijt.Het lijkt me niet, zeker omdat u aangeeft dat het al een tijdje gaande is.
In deze beste heer de Vries kan ik u jammer genoeg en tot mijn spijt geen passend antwoord geven. Heb vertrouwen in de reguliere geneeskunde en sterkte toegewenst.

Sophocles

Infoteur: Sophocles
Gepubliceerd: 31-03-2008
Subrubriek: Alternatief
Reacties: 3
Medische informatie…
Schrijf mee!