InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > Vermoeidheid verhelpen en voorkomen met het Ion voetenbad

Vermoeidheid verhelpen en voorkomen met het Ion voetenbad

Vermoeidheid verhelpen en voorkomen met het Ion voetenbad Om vermoeidheid te verhelpen en te voorkomen is het meestal voldoende om afvalstoffen in het lichaam te verwijderen. Dit kan met behulp van een ion voetenbad, een apparaat dat ook bekend staat onder de namen ionische voetenbad, ionische detox, aqua detox voet spa, ion detox voetenbad, ontgifting voetenbad etc. In dit artikel ontdekt u wat het inhoudt, hoe het de vermoeidheid kan verhelpen en voorkomen en wat de voordelen zijn voor uw gezondheid. We hebben het voetenbad voor u uitgetest.

Vermoeidheid verhelpen en voorkomen

Afvalstoffen in je lichaam geven een zwaartegevoel en vermoeidheid. Als u uw lichaam grondig wil schoonmaken (detox), is een normale stoelgang en vertering niet voldoende. In onze gepollueerde omgeving stapelt de zure afval van weefsels evenals de opslag van zware metalen en zuren zich immers aan een hoger ritme op dan wat vroeger het geval was, met als resultaat een grotere frequentie van allergieën en mentale en lichamelijke vermoeidheid.

In zijn boek Alkalize or Die (Maak uzelf alkalisch of sterf), bevestigt dr. Théodore Baroody dat de zure afvalstoffen de gewrichten, de weefsels, de spieren, de organen en de klieren aanvallen en dat ze min of meer belangrijke disfuncties veroorzaken. Hij zegt verder dat het praktisch onmogelijk is zich moe en lusteloos te voelen in een alkalisch milieu dat toelaat ziekte en vermoeidheid te verhelpen en te voorkomen.

De meeste afvalstoffen, evenals de ziekten en aandoeningen die ons lichaam treffen, zijn positief geladen; ze bezitten trillingsniveaus die onverenigbaar zijn met deze van onze gezonde negatief geladen cellen. Dit onevenwicht tast de cellen aan en verhindert de werking en recuperatie van ons lichaam. Daardoor worden nieuwe afvalstoffen minder goed afgevoerd, zodat we steeds meer te maken krijgen met parasieten, zware metalen, azijnzuur, melkzuur, pyrudruivenzuur, koolzuur, boterzuur etc.

Ion voetenbad

Het ion voetenbad (ook bekend onder de namen ionische voetenbad, ionische detox, aqua detox voet spa of ion detox voetenbad) is een apparaat dat hier een uitkomst kan bieden. De meeste afvalstoffen zijn immers positief geladen en de negatieve lading in het water van het ion voetenbad zal ze via de poriën van de voeten, die vier keer groter zijn dan elders in het lichaam, terug naar buiten leiden.

De wetenschap heeft erkent dat water een bijna perfect evenwicht in positieve en negatieve ionen bevat. En omdat het lichaam uit bijna 70% water bestaat, beïnvloeden het lichaam en het water elkaar op opmerkelijke wijze. Wanneer men een lichaam in water brengt, zal de trillingsfrequentie van het water de trillingsfrequentie van het lichaam beïnvloeden. Dit gebeurt door de interactie tussen de elektrische en de magnetische velden.

Het ion voetenbad verschilt echter van een gewoon voetenbad doordat het via elektrolyse de aanwezigheid van negatieve ionen vermeerdert. Door uw voeten in dit negatief geladen water te plaatsen, komt uw lichaam in direct contact met de negatieve ionen die het voetenbad produceert. U hoeft slechts uw voeten in het voetenbad te steken, het apparaat aan te zetten en na enkele seconden worden miljoenen ionen uw lichaam ingestuurd en beginnen hun neutraliserend werk van de zure afvalstoffen van uw weefsels zodat u zich direct na de behandeling al minder moe en lusteloos zult voelen.

Ion voetenbad uitgetest onze ervaringen en resultaten

De specialiste steekt eerst de stekker van het ion voetenbad in het stopcontact en bindt een vastzittend armbandje om dat met een kabel aan het ion voetenbad vast zit. Daarna moeten de voeten in het bassin geplaatst worden. De specialiste giet warm water over de voeten en stelt vervolgens het apparaat in werking. Na slechts enkele seconden begint het water bruin te kleuren. Dit zijn volgens de schoonheidsspecialiste de afvalstoffen en parasieten die via de poriën van de voeten naar buiten komen. Na een half uur is het water in een vieze bruine smurrie veranderd en mogen de voeten worden verwijderd en afgedroogd. Na de sessie hebben we beduidend meer energie en voelen we ons lichter. We zijn ook meer ontspannen in vergelijking met voor de sessie met het ion voetenbad. Ons besluit staat vast: een volgende sessie met het ion voetenbad komt er zeker.
Gerelateerde artikelen
Detox voetenbad - Bio Energiser D-Tox SpaJe hebt het waarschijnlijk al op tv gezien: het detox voetenbad Bio Energiser D-Tox Spa. Je kunt het gebruiken om de yin…
Grijs haar voorkomen, verhelpen en behandelenGrijs haar voorkomen, verhelpen en behandelenDe oorzaak voor grijs haar kan veelzijdig zijn: erfelijkheid, stress, slechte voeding, gebrek aan vitamines, chemo en ee…
Chronische vermoeidheid; van oorzaak tot behandelingChronische vermoeidheid; van oorzaak tot behandelingChronische vermoeidheid, vaak ook wel aangeduid als het chronische vermoeidheidssyndroom (CVS), werd oorspronkelijk gebr…
Krampen in je voeten? Behandeling en tips bij voetkrampenKrampen in je voeten? Behandeling en tips bij voetkrampenVoetkrampen die je plots overvallen op de sofa of in bed kunnen je als snel een pijnlijke grimas bezorgen. Pijnlijke kra…
Plotselinge moeheid door de overgang: wat hieraan te doen?Plotselinge moeheid door de overgang: wat hieraan te doen?Tijdens de overgang krijgen veel vrouwen last van aanvallen van plotselinge vermoeidheid. Dit kan zowel psychische als l…

Reageer op het artikel "Vermoeidheid verhelpen en voorkomen met het Ion voetenbad"

Reacties

Thomas, 30-01-2017 02:26 #3
Dit voetbad is oplichterij. Wat dit apparaat doet is met stroom, heel erg snel roest vormen en dat in het water laten drijven zodat het lijkt alsof er iets uit je voeten in het water is gekomen.

Patrick Goossens, 17-03-2015 17:40 #2
Ik lees van alles over het voetenbad, maar is er ooit wel eens onderzocht welke afvalstoffen er vrij zijn gekomen? Zo ja, waarom lees ik hier niets over?

Marga van Rooij-Bruurmijn, 21-03-2010 13:26 #1
Na een herseninfarct blijf ik maar moe, het is nu al 16 maanden geleden, en het is zeer irritant, want ik wil nog zoveel

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 28-02-2010
Subrubriek: Alternatief
Reacties: 3
Medische informatie…
Schrijf mee!