InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > De Thymusklier activeren

De Thymusklier activeren

De thymusklier (Grieks = thymos = levensenergie), ook wel zwezerik genoemd, is een tweekwabbige klier en ligt boven in de borstholte, bovenaan het middenrif. Deze klier speelt een grote rol in het lymfatische (immuunssysteem) systeem, samen met de milt en andere organen is zij van belang bij de bescherming tegen allerlei bronnen van infectie. Ook heeft de thymus regeneratieve/verjongende eigenschappen. Je kunt de thymus op eenvoudige wijze stimuleren door ritmisch erop te kloppen.

Informatie over de Thymusklier

De thymusklier is bij de geboorte en op kinderleeftijd volledig ontwikkelt, maar verschrompelt langzaam vanaf het begin van de puberteit en in de loop van het leven.

In de thymus ontstaat de vorming van T-cellen (witte bloedlichaampjes), samen met enkele anti-stoffen, die met het lymfatische systeem in verbinding staan. De thymus creëert dus een sterk afweersysteem; de witte bloedcellen bestrijden infecties.

Wanneer de thymusklier actief is, beschikken we over genoeg levensenergie, de fijnstoffelijke energie die door onze spieren, organen en cellen stroomt. Is de thymusklier zwak, neemt ook de vitaliteit af en voelen we ons futloos, moedeloos en sukkelen we met onze gezondheid.

Thymus kloppen

Een manier voor de activering van welzijn en een goede gezondheid is het kloppen op de thymusklier. Het activeren van de thymusklier gebeurt door: licht ritmisch kloppen op de thymusklier (bevindt zich in het midden op de borstbeen, tussen keel en middenrif).

Kloppen op de Thymus

Licht ritmisch met de vingers ongeveer 2 minuten op het borstbeen kloppen, rustig en gelijkmatig blijven ademen.

Daarna 1 – 2 glazen water drinken. Het activeren van de thymus verhoogt het welzijn en ondersteunt het immuunsysteem.

Als je er een ritueeltje van wilt maken kun je misschien ook een keertje een theelichtje aansteken naast een vaasje met een verse bloem erin, dat brengt harmonie, goede energie en verlicht een zwaar gemoed. Spreek tijdens het kloppen steeds weer die zin: Ik heb lief, geloof en vertrouw, ben dankbaar en moedig.

Tip

Een paar druppel etherische olie van Lemongras (ook citroenolie genoemd) in een geurolie-verdamper, reinigt de kamer en verheldert de zintuigen. Verkrijgbaar bij sommige drogisterijen en in natuurvoedingswinkels.

Spirituele wetenswaardigheden over de Thymus

De thymus is een nevenchakra en ligt tussen het hart en de keelchakra; zijn kleur is turkoois. Het brengt de energieën van de liefde van het hart en de creatieve communicatie van de keel samen in een gehele liefdevolle communcatie. De thymus is ook werkzaam bij telepathie, de opening van het 3de en 6de chakra. Überhaupt brengt hij de chakra's samen voor meer kracht.
© 2010 - 2018 Minga, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Functie van de thymus en hoe te activeren?Functie van de thymus en hoe te activeren?Lange tijd leek het een nutteloos orgaan, maar de thymus of ook wel zwezerik genoemd, heeft wel degelijk een belangrijke…
Thymus, spil van ons afweersysteemThymus, spil van ons afweersysteemKanker is, op een enkele uitzondering na, een typische ouderdomsziekte. De thymus, het centrale orgaan voor ons afweersy…
Je vierde chakra, het hartchakraIeder mens heeft zeven chakra’s, waarvan het vierde chakra het hartchakra wordt genoemd. Het vierde chakra heeft lichame…
Thymectomie: verwijderen van de zwezerik of thymusThymectomie: verwijderen van de zwezerik of thymusDe zwezerik of thymus heeft een grote invloed op de ontwikkeling van het immuunsysteem. Een arts kan echter beslissen da…
De werking van het immuunsysteemDe werking van het immuunsysteemEen optimale werking van ons immuunsysteem is essentieel voor behoud van een goede gezondheid. Het beschermt tegen aller…

Reageer op het artikel "De Thymusklier activeren"

Reacties

Pws, 11-04-2018 14:52 #3
Hoe geef je aan de thymusklier actief wordt na het volgen van de genoemde rituelen?

Josephine, 20-01-2015 12:43 #2
Hoe vaak moet je dit doen? Dagelijks wekelijks? Reactie infoteur, 21-01-2015
Beste Josephine,

Je kunt dit elke dag doen. Of om de twee dagen. Doe het zoals het goed voor je voelt.
Zelfs een keer per week is beter dan helemaal niet.

Met vriendelijke groet,
Minga

Helen, 15-03-2010 12:02 #1
Een gezonde geest huist in een gezond lichaam. Bloesem remedies en mineraalzouten kunnen helpen een balans te 'her' vinden tussen lichaam en geest. Werk aan jezelf op een gezonde manier. Een warme groet, Helen. Reactie infoteur, 15-03-2010
Beste Helen, dank je wel voor je reactie. Ik ben het helemaal met je eens dat een gezonde geest in een gezond lichaam woont. Het lichaam is altijd op zoek naar balans en wij kunnen het lichaam daarbij op vele manieren helpen.

Infoteur: Minga
Gepubliceerd: 12-02-2010
Subrubriek: Alternatief
Reacties: 3
Medische informatie…
Schrijf mee!