InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Overeenkomsten tussen Ram en Kreeft

Overeenkomsten tussen Ram en Kreeft

Overeenkomsten tussen Ram en Kreeft Ram en Kreeft kunnen een bevredigende relatie met elkaar ontwikkelen als er bepaalde contradicties tussen hen opgelost worden. Veel hangt af van de mate waarop de partners bereid zijn om naar elkaar toe te groeien.

Familiale waarden

Wat betreft familiale waarden lijken Ram en Kreeft op elkaar vermits ze beiden toegewijd en aanhankelijk zijn, hoewel Kreeft een beetje meer. Daarom kan Kreeft eventueel een stoorzender worden in de relatie met Ram omdat hij/zij de ander versmacht met zijn overdreven toewijding inzake familiezaken.

Een Ram heeft zonder twijfel alle kwaliteiten om de familiale waarden te onderhouden, maar hij of zij moet over voldoende levensruimte beschikken om een bevredigend leven te kunnen leiden. Anderzijds heeft een typische Kreeft behoefte aan affectie, intimiteit en afhankelijkheid om een bevredigend familieleven te kunnen leiden.

Daarom moeten Ram en Kreeft ervoor zorg dragen dat er voldoende evenwicht in hun leven aanwezig is. In bepaalde omstandigheden kan Ram een heel koele en afstandelijke persoon lijken terwijl Kreeft daarentegen uitermate gevoelig en breekbaar lijkt als iets vreselijk verkeerd loopt.

Aanpassen als het kan

Daarom hangt de duur van hun relatie af van de mate waarop ze zich aan elkaars behoeften en wensen kunnen aanpassen. Ze moeten leren van elkaars sterktes en zwaktes. Een Kreeft kan van een Ram leren hoe je onafhankelijk kan worden. In dezelfde zin kan een Ram van een Kreeft zijn zin voor medeleven en gevoeligheid oppikken. Om hun band in evenwicht te houden moet een Kreeft proberen niet te gevoelig te reageren op bepaalde dingen en gebeurtenissen. De Kreeft moet zich speelser en vrolijker gedragen om de verhouding succesvol te maken.

De wispelturige Ram versus de gevoelige Kreeft

Rammen zijn vaak bijzonder onstabiel en wispelturig hetgeen de Kreeft niet zo goed ligt. Immers, Kreeften zijn bij momenten heel breekbaar en overgevoelig. Loze praat en dialogen waarin elke vorm van gevoel en medeleven ontbreekt kunnen het hart en de ziel van een Kreeft breken.

Een Kreeft heeft het in zich om het leven van een Ram te vullen met liefde en affectie. Een Kreeft is een voorbeeld van verdraagzaamheid en gevoeligheid terwijl een Ram een rationeel type is die beide voetjes op de grond houdt. Kreeft voelt zich in de steek gelaten als Ram niet ingaat op liefde en affectie. Hij kan verschrikkelijk jaloers zijn als iemand zijn partner probeert af te snoepen.

Ruimte en vrijheid

Een Ramvrouw is een rechtvoorderaapse persoon die ervoor gaat als iets of iemand zijn belangstelling wegdraagt. Hij heeft er alles voor over om het onmogelijke te bereiken. Anderzijds kan een Kreeftman bij momenten lui zijn en lange tijd onbeweeglijk in zijn zetel blijven zitten.

Zowel Ram als Kreeft moeten leren om zich aan te passen aan de ander en een aanvulling te zijn van de persoonlijkheid van de partner. Voldoende ruimte en vrijheid laten aan de ander kan enkel heilzaam zijn voor hun relatie.

Tips voor een betere verstandhouding

  • Impulsiviteit: impulsiviteit kan de achilleshiel zijn in de relatie tussen Ram en Kreeft. Net als de Leeuw kan de Ram extreem impulsief uit de hoek komen. Dit gebrek proberen te beheersen kan helpen om de schade die de relatie heeft opgelopen te herstellen.
  • Gevoeligheid: in een verhouding tussen Ram en Kreeft komen regelmatig contradicties voor met betrekking tot de gevoelsaspecten van de relatie. Extreme gevoeligheid kan gevaar inhouden voor de relatie omdat de mogelijkheid om elkaars gevoelens te kwetsen aanwezig is.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Liefdesleven Kreeft met als partner RamLiefdesleven Kreeft met als partner RamEen relatie tussen een vrouwelijke Kreeft en een mannelijke Ram gaat vaak beter dan tussen een mannelijke Kreeft en een…
Sterrenbeeld Kreeft (Cancer)De Kreeft is een sterrenbeeld in de astrologie dat geldt voor mensen die geboren zijn van 21 juni tot en met 22 juli. De…
Overeenkomsten tussen Tweelingen en KreeftOvereenkomsten tussen Tweelingen en KreeftTweelingen en Kreeft zijn door hun verschillende persoonlijkheid niet het ideale koppel, maar als het klikt kunnen ze to…
Overeenkomsten tussen Kreeft en VissenOvereenkomsten tussen Kreeft en VissenKreeft en Vissen zijn het perfecte paar. Beiden komen zowel op het vlak van persoonlijkheid als interesses wonderwel ove…
Overeenkomsten tussen Kreeft en WeegschaalOvereenkomsten tussen Kreeft en WeegschaalOp het eerste gezicht is een stabiele en langdurige relatie tussen Kreeft en Weegschaal een dubbeltje op zijn kant, maar…
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Overeenkomsten tussen Ram en Kreeft"

Reacties

Anoniem, 11-07-2017 20:07 #2
Ik ben kreeft man en heb een waterman vrouw. Het valt me op dat juist de tekens die niet bij elkaar horen volgens het boekje juist wel bij elkaar passen. Ik heb het in ieder geval goed naar mijn zin met de "koele, zelfstandige, waterman". Ik word er ook totaal niet overgevoelig van of jaloers etc. Soms vraag ik me af wie dit allemaal verzonnen heeft, maar ja…

Erica, 29-06-2016 11:07 #1
Grappig. Ik herken ons hier helemaal niet in. Mijn vriend is kreeft en die is juist heel nuchter en helemaal niet overgevoeliger. Dat ben ik meestal, terwijl ik de ram ben.

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 30-07-2013
Subrubriek: Astrologie
Special: Ram
Reacties: 2
Schrijf mee!