InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Boomhoroscoop de iep en de cipres

Boomhoroscoop de iep en de cipres

Boomhoroscoop  de iep en de cipres Het boomtype iep wordt gekenmerkt door gevoel. Het boomtype iep is van toepassing op mensen die geboren zijn tussen 12 en 24 januari en 15 en 25 juli. De cipres is een boomtype dat gepaard gaat met trouw, heel veel trouw. Mensen die geboren zijn tussen 25 januari en 3 februari en 26 juli en 4 augustus worden door de cipres typen gerekend.

Boomhoroscoop - de iep

De iep

De iep is een typisch Nederlandse boom. De iep is een boom die zeer geschikt is om in het Nederlandse landschap te gedijen. De iep kan namelijk uitstekend tegen de wind, verankert zich goed in de grond en groeit snel. De iep is echter zeer gevoelig voor de zogenaamde iepenziekte, welke verantwoordelijk is voor een sterke uitdunning van de hoeveelheid iepen in Nederland de laatste jaren.

De iep in de astrologie

Gevoel staat centraal bij mensen die als boomtype de iep hebben. De iep streeft naar innerlijke én uiterlijke harmonie. De iep heeft dikwijls een zelfbewuste en harmonieuze uitstraling wat veel bewondering in de omgeving oproept. De iep is een individualistische persoonlijkheid en staat graag in de belangstelling.

Karakter

De iep is een boomtype dat hoge eisen aan zichzelf en de omgeving stelt. De iep kan hierdoor een lastige persoonlijkheid zijn om mee om te gaan. Fouten van anderen zullen namelijk niet snel vergeven worden. De iep is daarentegen ook heel creatief en ruimdenkend. De iep heeft een groot geloof in de goedheid van de mens.

De leiding nemen is mensen het boomtype iep dikwijls niet onbekend. De iep kan de leiding kalm en effectief nemen. Met rust en beheersing weet de iep het vertrouwen van de ander te winnen wat hem een uitstekend leider maakt. De iep is humoristisch en origineel en kiest zijn eigen weg. Hierdoor kan de iep soms wat solitair overkomen.

De liefde

In de liefde is de iep een spreekwoordelijke uit de boom kijker. De iep houdt zich in het begin wat op afstand en ontdooit langzaam. Wanneer de iep eenmaal voor de liefde gaat is hij trouw tot de dood, al kan de iep soms moeite hebben zijn gevoelens duidelijk te maken aan de ander. De iep hecht ook bijzonder veel waarde aan familiebanden.

Boomhoroscoop - de cipres

De cipres

De cipres is een boomsoort die we tot de coniferen rekenen. De cipres is een boom die enorm groot kan worden: tot wel 25 meter hoog en wel twee tot drie meter breed. De cipres komt van nature voor van het ootstelijke deel van het Middelandse zee gebied tot aan Iran. De cipres komt in Nederland niet vaak voor omdat de cipres niet winterhard is.

De cipres in de astrologie

Het boomtype cipres staat in het teken van trouw. Het leven van mensen met de cipres als boomtype is in balans omdat de cipres precies weet wat hij wil en hoe hij dat gaat bereiken. De cipres is zeer daadkrachtig: wanneer hij eenmaal iets in het hoofd heeft dan moet dit uitgevoerd worden. De cipres gaat goed met tegenslagen omdat omdat de cipres een heel goed ontwikkeld relativeringsvermogen heeft.

Karakter

De cipres is een boomtype dat niet stilzit en continu op zoek is naar de zin van het leven. De cipres bezit een enorme vechtlust waarmee hij kennis en vaardigheden vergaart. De cipres improviseert graag wat een chaotische indruk kan geven. De cipres is een boomtype dat overstroomt van energie welke hij kwijt raakt in sporten.

De cipres is geen overemotioneel type maar houdt de beide benen op de grond. De cipres houdt ervan om hard te werken. Waardering en een goed inkomen zijn belangrijke punten voor de cipres. De cipres gaat discussies liever uit de weg maar geeft desondanks graag de eigen mening.

De liefde

De cipres is een type dat graag mensen om zich heen heeft, anders vereenzaamt hij. De cipres is zeer loyaal en trouw aan familie en vrienden. De cipres is echter zeer onstuimig in de liefde, wat resulteert in vele kortstondige relaties. De cipres is niet gemakkelijk tevreden te stellen en onverzadigbaar.
Gerelateerde artikelen
Boomhoroscoop - de appelboom en de sparBoomhoroscoop - de appelboom en de sparDe appelboom is een boomtype dat gekarakteriseerd wordt door liefde. De appelboom is het boomtype dat van toepassing is…
Boomhoroscoop - kastanjeboom en esBoomhoroscoop - kastanjeboom en esDe kastanjeboom is een boomtype dat behoort bij mensen die geboren zijn tussen 15 en 24 mei of 12 en 21 november. Het bo…
Boomhoroscoop - de populier en de cederBoomhoroscoop - de populier en de cederWanneer je geboren bent tussen 4 en 8 februari, 1 en 14 mei of 5 en 13 augustus is je boomtype de populier. Het boomtype…
Boomhoroscoop  de den en de wilgBoomhoroscoop de den en de wilgHet boomtype den behoort bij mensen geboren tussen 19 februari en 29 februari en 24 augustus en 2 september. De den word…
Boomhoroscoop  esdoorn en notenboomBoomhoroscoop esdoorn en notenboomDe esdoorn is geboren tussen 11 en 20 april of 14 en 23 oktober. De esdoorn is een type dat door anderen dikwijls als ei…

Reageer op het artikel "Boomhoroscoop de iep en de cipres"

Reactie

Volti, 17-11-2016 22:27 #1
Dag,
welke boom hoort bij degene die op 28 juli geboren is? Welke bij 8 nov en tot slot op 1 febr?
Hoor het héél erg graag. Bij voorbaat dank voor uw gedane moeite.

Thea

Infoteur: Melod
Laatste update: 01-08-2009
Subrubriek: Astrologie
Reacties: 1
Schrijf mee!