InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Boomhoroscoop – esdoorn en notenboom

Boomhoroscoop – esdoorn en notenboom

Boomhoroscoop – esdoorn en notenboom De esdoorn is geboren tussen 11 en 20 april of 14 en 23 oktober. De esdoorn is een type dat door anderen dikwijls als eigenzinnig en ietwat vreemd beschouwd wordt. Wanneer je geboortedag tussen 21 en 30 april of 24 oktober en 11 november ligt is je boomtype notenboom. De notenboom is een zeer gepassioneerd en hartstochtelijk boomtype.

Boomhoroscoop – de esdoorn

De esdoorn

De esdoorn heeft circa 120 soorten welke ook weer onderscheiden worden in diverse subsoorten. De esdoorn die bedoeld wordt in de boomastrologie is de veldesdoorn. Deze komt van nature voor in Europa en West-Azië. De veldesdoorn groeit op vele plaatsen en stelt niet veel eisen aan de omgeving en grondsoort. De veldesdoorn wordt circa acht tot twaalf meter hoog.

De esdoorn in de astrologie

Mensen met het boomtype esdoorn worden dikwijls omschreven als eigenzinnig. Esdoornen zijn vaak ‘anders’ dan anderen. De esdoorn weet de aandacht van de omgeving te trekken door zijn fantasie en creativiteit. De esdoorn is vaak een tikkeltje goedgelovig en heeft een grote bewondering voor mensen die heel consequent zijn, dit is de esdoorn zelf namelijk niet.

Karakter

De esdoorn is erg gevoelig voor de reacties van anderen, met name vleierij. De esdoorn is continu op zoek naar nieuwe ervaringen of het leren kennen van nieuwe mensen. De esdoorn leert het beste spelenderwijs en heeft een uitmuntend geheugen. De esdoorn geeft graag zijn mening en moet zelfs oppassen deze niet op te dringen aan anderen.

De liefde

De esdoorn is een vrij dominant type met veel zelfrespect en trots. Het leven met de esdoorn is veelzijdig maar kan ook als zeer onstuimig ervaren worden. De esdoorn is snel verveeld, zo ook in de liefde.

Boomhoroscoop – de notenboom

De notenboom

De notenboom is een zeer trage groeier, die pas na een groot aantal de eerste vruchten afgeeft. De notenboom is een veeleisende boom: hij groeit het best in een goed doorlatende, kalkhoudende en kleiachtige grond. De notenboom komt om deze reden het meest voor langs de grote rivieren van Nederland. De notenboom die in de boomastrologie bedoeld wordt is de walnotenboom.

De notenboom in de astrologie

De notenboom staat bekend om zijn hartstocht. De notenboom doet alles wat hij doet met passie. Dit kan er toe leiden dat de notenboom doorslaat in egoïsme, agressie en ontoegeeflijkheid. De notenboom heeft dikwijls een zeer onbuigzaam karakter, hoewel de reacties van de notenboom over het algemeen onverwacht en spontaan zijn.

Karakter

Het karakter van de notenboom wordt gekenmerkt door een natuurlijk overwicht op anderen en gezag. De notenboom moet er voor waken dat hij zijn mening niet opdringt aan anderen. De notenboom gaat door tot het bittere einde: wanneer hij een doel voor ogen heeft moet dit doel ook behaald worden.

De notenboom kan soms wat afwezig overkomen, maar schijn bedriegt: de notenboom neemt alles in zich op. De notenboom heeft een ijzersterk geheugen waardoor onbenulligheden uit het verleden ineens weer boven kunnen komen zetten.

De liefde

De notenboom is zeer hartstochtelijk in zowel het leven als de liefde. Dit kan leiden tot zeer veel jaloezie. De notenboom is een zeer romantische partner.
Gerelateerde artikelen
De boomhoroscoopDe boomhoroscoopWanneer je meer inzicht wilt verkrijgen in diverse aspecten van je leven kan je een horoscoop raadplegen. De westerse en…
Boomhoroscoop - de appelboom en de sparBoomhoroscoop - de appelboom en de sparDe appelboom is een boomtype dat gekarakteriseerd wordt door liefde. De appelboom is het boomtype dat van toepassing is…
Boomhoroscoop - de populier en de cederBoomhoroscoop - de populier en de cederWanneer je geboren bent tussen 4 en 8 februari, 1 en 14 mei of 5 en 13 augustus is je boomtype de populier. Het boomtype…
Keltische Boom Astrologie 4Keltische Boom Astrologie 4Keltische Boom Astrologie. De Lijsterbes, Esdoorn en Notenboom (of Walnotenboom) zijn 3 van de 21 boomtekens uit de Kelt…
Boomhoroscoop – de iep en de cipresBoomhoroscoop – de iep en de cipresHet boomtype iep wordt gekenmerkt door gevoel. Het boomtype iep is van toepassing op mensen die geboren zijn tussen 12 e…

Reageer op het artikel "Boomhoroscoop – esdoorn en notenboom"

Infoteur: Melod
Gepubliceerd: 01-08-2009
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!