InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Warme cosmetica kleuren sieren de koele maanden

Warme cosmetica kleuren sieren de koele maanden

Warme cosmetica kleuren sieren de koele maanden Tijdens de koele maanden van het jaar, zoeken we de warmte op. Dat betreft het huis, onze kleding maar zeker ook als het gaat om make-up. De warmte van de zomermaanden, al dan niet buiten de Nederlandse grenzen opgedaan, willen we graag doortrekken. Immers, het is een prettig gevoel en vraagt om meer. De kleuren van de koele maanden zijn warm en intens, omarmen en geven een aangenaam gevoel.

Basis make-up

Als we over warme kleuren spreken, spreken we over de kleuren die per seizoen sterk kunnen wisselen. De basis blijft gelijk en hooguit is je gelaatshuid net even iets bleker, dagcrème en foundation veranderen in principe niet of nauwelijks. Wel is het zo dat steeds meer vrouwen een dagcrème met een wat vollere textuur gebruiken tijdens de koude maanden. Om de kou te weerstaan en de huid toch soepel te houden, is een vollere dagcrème soms zinvol. Diezelfde dagcrème zou in de warmere maanden te vol zijn en het gevoel geven dat de huid afgesloten wordt.

Overigens geldt voor ieder seizoen dat een beschermer tegen UV-licht geen overbodige luxe is. Ook de zon in de winter kan de huid negatief beïnvloeden.

Bron: Giuliamar, PixabayBron: Giuliamar, Pixabay

Kleur!

Maar als de basis gelegd is, is kleur wat het plaatje af kan maken. De warme kleuren die de koude maanden in de cosmetica schappen liggen (zie bijgaande foto’s). Bij de kleuren die de koude maanden de boventoon voeren, is het voordeel dat er altijd wel een kleur bij zit die je staat. Ben je immers meer het koelere type, dan kunnen harde bordeaux/paarskleuren of diep bruin (tegen zwart aan) je goed staan. De zachtere nuances bruin, beige en leverkleur passen dan weer beter bij degene die het van de warmere kleuren moet hebben.

Wat is er zoal?

Spreekt voor zich dat de cosmeticamarkt er gretig op inspeelt met nieuwe of vernieuwde producten komt. Denk hierbij aan:
  • Nagellak, waarbij al nagedacht is over de lange droogtijd en het verkorten ervan. Erg gemakkelijk! Glansje? Neem er een met een goudglans.
  • Oogschaduw, in doosjes waar twee tot vier kleuren verwerkt zijn en waar een passend pallet is gemaakt van bijvoorbeeld beige tot diepbruin of oudroze tot dieppaars.
  • Mascara, het aloude zwart is en blijft mateloos populair en het meest gebruikte cosmeticaproduct. Echter, het diepbruin wat zelfs een subtiele glans achterlaat is ook erg fraai.
  • Lippenstift, de lippen wordt gestift met warme huidtinten tot diepbruin of zelfs de paarstint met een goudglans. Bij een aantal merken is er tevens een beschermer ingebouwd. Altijd handig voor de koude maanden. Slechts een gloss mag ook op de lippen, maar degene die een warme goudglans geven, hebben net dat beetje meer. De lippen lijken ook voller met een dergelijke gloss.
  • Rouge/blusher, deze mag niet ontbreken in het koude seizoen. Van warm roze tot bordeaux/paars. Uiteraard voorzichtig onder of op de konen schuin omhoog richting de oren. En vooral subtiel over laten gaan op de rest van de gezichtshuid. Een blusher is een producten wat moet accentueren en niet geschikt om een statement mee te maken (wat bijvoorbeeld met de ogen of de lippen weer wel kan).

Tot slot

De kleurenscala’s zijn zo opgebouwd dat er uiteraard weer voor iedereen wat bij zit en past uiteraard prima bij de warme (kleding)kleuren voor de koude maanden. In deze maanden is er veel bruin, paars (in een warmere variant) en uiteraard zwart. Je kunt zo mooie en subtiele combinaties maken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Make-up tips voor een donkere huidHeb je een donkere huid? Dan wil je alsnog mooie make-up op je gezicht aanbrengen. Waar moet je zoal op letten wanneer j…
Make-up tips voor de donkere of getinte huidOp internet zijn heel veel tips te vinden over make-up en haar. Vaak zijn deze tips het meest geschikt voor mensen met e…
Make-up tips: Laat jouw oogkleur mooi uitkomenVeel mensen hebben ontzettend mooie ogen. Sprankelend blauw, smaragd groen, warm bruin. Maar hoe haal je het maximale ui…
Make-up tips: Aziatische mensenAziatische mensen hebben vaak een getinte huidskleur met gelige ondertoon. Opzich helemaal niet erg, maar bij gebruik va…
Geld besparen op cosmetica en meer over de houdbaarheidGeld besparen op cosmetica en meer over de houdbaarheidOok wel eens thuisgekomen met een 'verkeerde' tint lipstick of make-up? Er is iets aan te doen. Meer hierover kunt u lez…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Warme cosmetica kleuren sieren de koele maanden"

Infoteur: Annastaal
Laatste update: 20-09-2016
Subrubriek: Beauty
Special: Uiterlijke verzorging
Schrijf mee!