InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Make-up tips: Aziatische mensen

Make-up tips: Aziatische mensen

Aziatische mensen hebben vaak een getinte huidskleur met gelige ondertoon. Opzich helemaal niet erg, maar bij gebruik van make-up moet daar wel rekeing mee worden gehouden. Verder hebben aziatische mensen over het algemeen amandelvormige ogen. In dit artikel laat ik u weten welke kleuren bij een Aziatische huid passen, hoe de ogen groter gemaakt kunnen worden, en geef ik u nog andere tips. Lees het hier! Voor Aziatische meisjes/vrouwen is het vaak wat moeilijker om zich op te maken. Door hun huid met gelige ontdertoon is het lastig om de juiste kleur foundation, oogschaduw, lippenstift enz. te kiezen. Ook is het lastig om de amandelvormige ogen groter te laten lijken. Maar geen nood, hier komen de nodige tips!

Foundation

Door hun huid met gelige ondertoon moeten Aziatische meisjes/vrouwen goed oppassen welke kleur foundation ze kopen. Het is belangrijk dat de foundation in ieder geval niet te licht is: hierdoor gaat het gezicht er al snel grauw uitzien. Ook een foundation met roze of perzikkleurige basis kunnen beter worden vermeden. Door de gelige ondertoon van de huid is de kans groot dat het gezicht er anders onnatuurlijk of zelfs oranje-achtig uit gaat zien! (Deze kleuren zijn wel geschikt voor als oogschaduw)

Oogschaduw

Bij Aziatische gezichten is het mooi als er diepte in wordt gecreëerd, vooral bij de ogen. Dit is goed mogelijk met wat oogschaduw. Het is de bedoeling dat het gedeelte vanaf de wenkbrauw tot de wimers met een lichte kleur wordt bedekt. De truc is om de kleur donkerder te laten worden naarmate hij naar de wimperlijn gaat. Voorbeelden van ideale oogschaduw-kleuren voor Aziatische huid: zacht groen en roze, goudkleurig, perzikkleuren.

Lijntje om de ogen

Om de ogen (die meestal wat kleiner zijn) groter te doen lijken, kan er met vloeibare eyeliner worden gewerkt. Dit kun je gebruiken om de ogen te verlengen. Probeer dun te beginnen en ga over tot een wat bredere lijn aan de uiteinden van je ogen. Voorbeelden van geschikte eyelner-kleuren: pastel, grijs, zwart en paars
Ook is het gebruik van een wit oogpotlood aan te raden. Het zorgt voor optisch grotere ogen en creëert meer ruimte.

Wimpers

Veel Aziatische meiden/vrouwen hebben wat kortere wimpers, een krultang is voor deze meiden ideaal! Als de wimpers zijn gekruld, is het slim om alleen de wimpers van de bovenkant van de ogen te bedekken met een laagje mascara, hierdoor lijken de ogen meer open.

Lippen

Omdat de ogen van de meeste Aziaten wat kleiner zijn, is het niet de bedoeling dat de lippen té erg opvallen. Daarom is het handig om de felle, opvallende lippenstif-kleuren te laten staan. Honingachtige, zacht roze, nude kleuren zijn betere opties.
© 2010 - 2019 Want-to-infoyou, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Make-up tips: Aziatische mensen"

Reactie

Maggy Kramer, 14-12-2012 15:42 #1
Hallo,
Ik ben een aziatisch type. Het is moeilijk om make-up te kopen wat bij je past. Kunnen jullie mij misschien adviseren welk make-up ik kan gebruiken? Ik heb voorheen altijd concealer foundation gebruikt van het merk Black Opal. Deze is de laatste tijd moeilijk te verkrijgen. Weten jullie misschien een winkel in Rotterdam of elders waar ik terecht kan? Graag jullie reactie.
Groetjes, Maggy

Infoteur: Want-to-infoyou
Laatste update: 22-08-2010
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!