InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Make-up tips: Laat jouw oogkleur mooi uitkomen

Make-up tips: Laat jouw oogkleur mooi uitkomen

Veel mensen hebben ontzettend mooie ogen. Sprankelend blauw, smaragd groen, warm bruin. Maar hoe haal je het maximale uit jouw oogkleur? Hoe laat je je ogen het best opvallen? Lees dit en meer, hier!

Blauwe ogen

Bent u gezegend met prachtige blauwe ogen? En wilt u ze nog meer laten sprankelen en opvallen? Ik zal een paar tips geven:

Rode lippen

Maak de lippen lekker rood zodat ze opvallen. Het lijkt nu net alsof de lippen dan juist alle aandacht trekken, maar door de blauwe ogen ontstaat er een contrast (met de rode lippenstift) die de nadruk op uw lippen én ogen legt: 2 voordelen in 1 klap dus!

Opvallende oogschaduw

Door oogschaduw te gebruiken vallen de ogen natuurlijk ook op, mits de rest van de make-up een beetje nude-achtig is zonder te felle kleuren. Paarse/lila kleuren (niet té paars) doen het goed met blauwe ogen: de combinatie zorgt voor een fris en koel effect.

Warme kleuren

Volgens de kleurencirkel is de tegenovergestelde kleur van blauw: oranje! Dit kan betekenen dat oranje oogschaduw gebruikt kan worden, maar als alternatief kunt u ook gewoon wat bronze kleuren gebruiken. Bronzer en brons-kleurige oogschaduw doen het geweldig bij blauwe ogen: door de warme kleuren valt het koele blauw lekker op!

Groene ogen

Heeft u mooie smaragd-groene ogen? Lees dan deze tips:

Simpel maar doeltreffend

Door gebruik te maken van een champagnekleurige oogschaduw, dikke zwarte eyeliner (begin dun, laat de lijn in vloeiende mate steeds breder worden) en zacht roze lipgloss komt de kleur van groene ogen mooi uit! Lekker simpel en zeker classy!

Aardeteinten

Wanneer warme aardeteinten worden gebruikt, zullen groene ogen lekker opvallen. Gebruik als basis wat foundation, een beetje blusher, mooie bruine oogschaduw en zorg ervoor dat er ook een vleugje grijsteint in het geheel zit.

Grijs/paarse oogschaduw

Maak uw ogen mooi op met een paarsachtige oogschaduw met een grijze teint. Op deze manier zullen de smaragdgroene ogen tot hun recht komen. Zorg er wel voor dat de oogkleur niet verloren gaat in de paars/grijze kleur: Dit kan worden voorkomen door met eyeliner (zwart) een lijn boven en onder uw oog te trekken.

Bruine ogen

Wilt u weten hoe u de warmte teinten van uw bruine ogen kunt versterken? Lees dan dit deel van het artikel!

Groene kleuren

Gebruik een groene oogschaduw met ietwat gouden ondertoon om de warme kleuren van uw ogen extra mooit uit te laten komen. Wanneer dit wordt gecombineerd met een donkerbruine oogschaduw op de arcadeboog, zal dit leiden tot een prachtig effect.

Smokey eyes

Wanneer er metallic, (donker) grijze of zwarte kleuren worden gebruikt, zal de bruine kleur van de ogen mooi uitkomen. Houdt de rest van de make-up rustig, zodat de aandacht naar de ogen gaat.

Koele kleuren

Blauw, groen en paars zijn ook prima te combineren met bruine ogen: als de juiste teint van de kleuren wordt uitgekozen tenminste. Door de koelte van deze kleuren zal de warme kleur in de ogen extra opvallen

En voor iedereen, ongeacht de kleur van de ogen, geldt: Mascara zal altijd helpen met het laten opvallen van uw ogen!
© 2010 - 2017 Want-to-infoyou, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De juiste kleur oogschaduw kiezenDe juiste kleur oogschaduw kiezenEen goede make-up kan de ogen er stralend uit laten zien. De keuze van ‘verkeerde’ kleuren zorgen er echter juist voor d…
Welke make-up past bij je ogen?Welke make-up past bij je ogen?Als je de goede kleur en vorm oogschaduw gebruikt laat het je ogen veel beter uitkomen. En het maakt de kleur en vorm va…
Make-upborstels reinigen / Make-up brushes reinigenMake-up brushes of make-upborstels moet je geregeld reinigen. Doe je dat niet dan kunnen de aanwezige bacteriën de huid…
Amberkleurige ogen: wolfsogen bij mensenAmberkleurige ogen: wolfsogen bij mensenOgen van mensen kunnen allerlei verschillende kleuren aannemen. De meest voorkomende oogkleur op onze planeet is bruin.…
Tips voor sprekende ogenEven snel wat oogschaduw aanbrengen 's ochtends haalt niet zoveel uit. Natuurlijk heb je wat op je ogen zitten maar het…

Reageer op het artikel "Make-up tips: Laat jouw oogkleur mooi uitkomen"

Infoteur: Want-to-infoyou
Laatste update: 22-08-2010
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!