InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Welke make-up past bij je ogen?

Welke make-up past bij je ogen?

Welke make-up past bij je ogen? Als je de goede kleur en vorm oogschaduw gebruikt laat het je ogen veel beter uitkomen. En het maakt de kleur en vorm van je ogen mooier. Maar welke kleuren kun je daarvoor het beste gebruiken? En welke vorm oogschaduw staat het mooiste? Iedereen is anders, en dat is ook de reden dat bij iedereen andere vormen en kleuren mooi zijn.

Wat heb je nodig?

  • Oogschaduw in veel verschillende kleuren en tinten.
  • Een goede mascara.
  • Oogpotlood en eyeliner.
  • Eventueel een wimper kruller.

Wat past het beste bij je?

Er zijn heel veel verschillende vormen en kleuren tinten van de ogen. En bij alle verschillende vormen en kleuren passen andere kleuren en vormen oogschaduw.

Blauwe ogen

Heb je blauwe ogen? Dan staat het erg mooi als je een donkerdere tint blauw gebruikt. De oogschaduw is dan donkerder dan je ogen. Dat laat de blauwe kleur van je ogen mooier uitkomen. Het is ook mooi om blauw en grijs te combineren. Je kunt bijvoorbeeld grijze eyeliner gebruiken en dat een beetje vervagen. Alleen een wit randje onder je ogen staat ook erg leuk.

Groene ogen

Heb je groene ogen? Voor groene ogen kun je het beste roze, violet of paars. Daardoor lijken je ogen nog groener. Paars kan ook gecombineerd worden met abrikoos. Deze kleuren zijn in contrast met elkaar en versterken elkaar dus.

Bruine ogen

Heb je bruine ogen? Daarvoor staan de kleuren brons, goud en koper erg mooi. Dat laat de bruine kleur van je ogen mooier worden. Ook kun je bruin gebruiken. Met bruine ogen staat het ook mooi als je oogpotlood of eyeliner gebruikt.

Alle kleuren

Lichtblauw en grijs zijn voor alle kleuren ogen goed te gebruiken. Deze kleuren zijn eigenlijk altijd goed. Ook zwarte mascara staat mooi bij alle kleuren ogen en laat de ogen groter lijken.

Kleine ogen

Heb je een beetje kleine ogen? En wil je ze graag groter laten lijken? Gebruik dan veel mascara en gebruik wit oogpotlood. Daardoor lijkt het alsof het witte deel nog je oog is. Je kunt ook eyeliner gebruiken. Zorg dat deze niet te donker is. Door donkere make-up lijken je ogen vaak nog kleiner.
Door de plooi boven je ooglid wat donkerder maken met oogschaduw en je wenkbrauwen dunner maken door ze te epileren lijken je ogen ook groter.

Hangende ogen

'Hangen' je ogen aan de zijkant een beetje naar beneden? Dan kun je met eyeliner aan het einde het lijntje omhoog laten lopen. Daardoor lijkt het alsof die kant van je oog wat meer omhoog gaat staan.

Amandel vormige ogen

Heb je amandelvormige ogen? Je ogen staan dan aan het uiteinde juist wat omhoog. Dit is een erg mooie vorm waar veel mensen jaloers op zijn. Hiermee kun je veel verschillende oog make-up gebruiken. Met mascara kun je je buitenste wimpers wat meer accentueren.

Ogen dicht op elkaar

Staan je ogen dicht bij elkaar? Dan wil je graag laten lijken dat ze verder uit elkaar staan. Dit kun je doen door je wenkbrauwen te epileren aan het begin, dicht bij je neus. Daarna kun je het beste oogschaduw aan het einde van je ogen doen. Een beetje aan de zijkant dus. Daardoor lijkt het al snel dat je ogen verder uit elkaar staan.

Ogen staan ver uit elkaar

Staan je ogen juist te ver uit elkaar? Teken dan je wenkbrauwen wat meer richting je neus. Breng dan een donkere kleur oogschaduw aan aan de binnenste hoek van je ooglid, dicht bij je neus. Hierdoor lijken je ogen weer dichter bij elkaar te staan.
© 2011 - 2017 Tara96, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De juiste kleur oogschaduw kiezenDe juiste kleur oogschaduw kiezenEen goede make-up kan de ogen er stralend uit laten zien. De keuze van ‘verkeerde’ kleuren zorgen er echter juist voor d…
Make-up tips: Laat jouw oogkleur mooi uitkomenVeel mensen hebben ontzettend mooie ogen. Sprankelend blauw, smaragd groen, warm bruin. Maar hoe haal je het maximale ui…
Make-uptips: kleuren kiezen voor je maquillageHoe kies je de beste kleuren voor je maquillage? Welke kleuren pas bij je ogen? Of bij je lippen? En waarmee kan je ze c…
Pop art make-upPop art make-up kan ideaal zijn voor bijvoorbeeld Halloween of carnaval. Je gezicht lijkt net alsof het getekend is en p…
Feest make-up aanbrengenFeest make-up aanbrengenEen avondje uit, een feestje, een diploma uitreiking, feestdagen? Je make-up mag je hierop aanpassen, het mag allemaal w…

Reageer op het artikel "Welke make-up past bij je ogen?"

Infoteur: Tara96
Laatste update: 08-03-2016
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!