Elektrisch buikspieren trainen

Elektrisch buikspieren trainen Wilt u uw buikspieren trainen en een strakke buik krijgen? Wilt u de kans op blessures bij buikspieroefeningen verminderen? Dan is een buikspier-stimulatietoestel misschien iets voor u. Uw spieren gaan er gladder uitzien en daardoor wordt uw huid gestroomlijnd. U krijgt een strakke buik.

Veiligheid

Voordat u dit apparaat in gebruik neemt dient u altijd eerst de gebruiksaanwijzing te lezen en deze ten alle tijde op te volgen. Bekijkt u de paragraaf "Veiligheidsmaatregelen" of u dit apparaat veilig kunt gebruiken. Houdt u er rekening mee dat vormgeving of details veranderd kunnen worden om de functionaliteit te verbeteren. Het is een elektronisch apparaat, dus u dient altijd voorzichtig te zijn met vocht. Indien u vragen over uw gezondheid of lichaam heeft, is uw behandelend arts altijd het eerste aanspreekpunt. Dit artikel is geen vervanger voor de gebruiksaanwijzing doch geeft slechts een beeld van de functionaliteiten van de buikspier stimulatiebob van Medisana.

Buikspieroefeningen met het buikspier stimulatietoestel BOB

Het apparaat wordt gebruikt om vanaf de buitenzijde uw buikspieren te stimuleren. Hierdoor worden uw buikspieren verder ontwikkeld of weer opnieuw opgebouwd. De doorstroom van bloed wordt gestimuleerd op de behandelde plek. Daarnaast word uw bewegingscapaciteit in stand gehouden en verder gestimuleerd. Dus net alsof u buikspieroefeningen doet.

Hoe werkt de Medisana buikspier-stimulatietoestel BOB?

Met behulp van het Medisana buikspier-stimulatietoestel BOB worden uw buikspieren elektrisch gestimuleerd. De gangbare term is EMS. Deze afkorting staat voor elektrische spierstimulatie. De stimulatie vindt plaats door zachte elektrische stroomstootjes. Daardoor worden de spieren minder actief samengetrokken wat een voorzichtig herstel van de betrokken spieren kan bevorderen. Dit kan behulpzaam zijn na operaties (overleg met de behandelend arts) of bij eenzijdig getrainde of zwakke buikspieren.

Warming-up voor sporten: krachttraining of fitness

Ook kan het Medisana buikspier-stimulatietoestel BOB gebruikt worden om op te warmen voor het sporten. Dan maakt het gebruik van de BOB onderdeel uit van de warming-up. De BOB wordt regelmatig gebruikt door zowel vergevorderde sporters als beginners om blessures te voorkomen. Dit bijvoorbeeld voorafgaand aan een krachttraining of bij fitness oefeningen. Een bijkomend voordeel is dat uw spieren er gladder uit gaan zien en dat de huid wordt gestroomlijnd. U oogt aantrekkelijker!

Het omdoen van de buikgordel

Het MEDISANA buikspier-stimulatietoestel BOB dient droog en rein te zijn. Ook uw huid dient schoon te zijn. Denkt u hierbij aan vrij van crèmes, bodylotions, etc. Het apparaat is alleen bestemd voor gebruik rond uw buik! U houdt het stuk met de elektrodes voor het midden van uw buik, ongeveer op de plek met uw navel. Vervolgens sluit u de klittenband. De buikgordel van de BOB is gemaakt van een rekbare band, die het merendeel van de mensen zou moeten passen. De BOB dient goed om de buik te zitten, maar u dient hem niet te strak te trekken. Pas als de BOB goed zit zet u hem aan. Let op: de BOB dient u altijd eerst uit te schakelen voor u hem afdoet.

De bediening van de buikgordel

Het MEDISANA buikspier-stimulatietoestel BOB begint pas met het uitzenden van de stroomstootjes als de elektroden op de voorgeschreven manier contact maken. Heeft u de gordel niet correct bevestigd, dan klinkt er een pieptoon die langer duurt. De BOB start dan weer in de programmaselectie-modus. Indien u uw spieren wilt ontspannen dient u een programma met lagere frequenties te kiezen. Daarvoor zijn aparte programma's. Volg hiervoor uw gebruiksaanwijzing. Overdrijft u niet! Het gebruik van de gordel dient langzaam opgebouwd te worden! Tijdens het gebruik van de gordel voelt u een zacht kriebelgevoel. Het mag echter nooit onaangenaam voelen. U weet ook hoe lang het programma nog duurt. De counter telt namelijk terug naar 0!

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • http://www.medisana.com/
  • http://www.medisana.com/out/medisana/src//Medisana_Flipbooks/MedisanaEN/Medisana_PP2013_GB_webkatalog_12092012.html

Reageer op het artikel "Elektrisch buikspieren trainen"

Reactie

Miet, 24-05-2015 21:50 #1
Als ik de buikgordel omdoe en start, telt de tijd wel af maar ik voel totaal niks. Hoe kan dat? Reactie infoteur, 25-05-2015
Miet,

dan kun je het beste naar de gebruiksaanwijzing kijken of even contact opnemen met de winkel waar je hem hebt aangeschaft. Dat lijkt me de beste weg.

Met vriendelijke groet.

Infoteur: Blackbeauty
Laatste update: 12-11-2016
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!