InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Striemen verminderen en vervagen met voeding

Striemen verminderen en vervagen met voeding

Geen enkele methode en crème om striemen te verminderen en te vervagen kunnen efficiënt zijn indien uw huid en lichaam niet optimaal functioneren en gevoed zijn. Met volgend eetprogramma zal uw huid binnen enkele weken in topconditie zijn. Beetje bij beetje zullen uw striemen van binnenuit worden gecorrigeerd en verminderd.

Ontslakken

Uw huid kan zich niet goed herstellen indien uw lymfestelsel en darmen vol zitten met toxines, afvalstoffen, zuren en vetten (slakken genaamd). Daardoor kunnen voedingsstoffen uit het bloed niet meer door het lichaam worden opgenomen zodat er tekorten ontstaan, zelfs indien u vitaminerijk eet. Dit is bij bijna alle mensen het geval, ook bij diegenen die denken gezond te eten en te leven.

Door het volgende eetprogramma strikt te volgen, zal uw lichaam verlost worden van zijn afvalstoffen. Het is echter noodzakelijk naast dit voedingsprogramma ook een detoxpreparaat te nemen dat helpt het lichaam te ontslakken.

Chlorella

Om het lichaam te ontslakken is chlorella bijzonder aangewezen. Chlorella is een zoetwateralg die een sterk reinigende werking uitoefent op het bloed en de darmen.

Chlorella heeft bovendien nog andere eigenschappen die een positieve invloed uitoefenen op het verminderen van striemen:
  • Stimuleert de celvernieuwing
  • Verhoogt het zuurstofgehalte in het bloed
  • Bevat alle vitamines (behalve vitamine D) en is rijk aan mineralen en aminozuren
  • Is rijk aan essentiële vetzuren, waaronder Omega 3
  • Bevat plantaardig RNA/DNA

Chlorella kan onafgebroken gebruikt worden. Omdat chlorella zo rijk is aan eiwitten is het echter verstandig elke zes weken de kuur voor drie weken te onderbreken. Op die manier heeft uw lichaam de kans de eiwitvoorraad op te gebruiken zodat deze zich niet kan gaan opstapelen. Vergeet niet dagelijks minstens anderhalve liter water of kruidenthee te drinken.

Eetprogramma

Indien u dit eetprogramma strikt volgt zal uw huid zich optimaal herstellen: de celvernieuwing wordt gestimuleerd en de aanmaak van collageen en elastine wordt verhoogd. Als gevolg hiervan wordt de huid steviger en compacter en beschadigde weefsels (in dit geval de striemen) worden van binnenuit hersteld.

Ontbijt

Een groot glas water waarin u het sap van een citroen hebt uitgeperst. Een mengeling van minimum twee vruchten (als sap of uit de hand), gevolgd door een bol muesli met sojamelk. Afwisseling is heel belangrijk. Zorg dus elke dag voor vers fruit en wissel de sojamelk af en toe eens af met rijst- of amandelmelk. Let er ook op dat u geen muesli met suiker koopt. Suiker is namelijk één van de grootste boosdoeners voor de huid omdat het de collageenvezels beschadigd.

Tien-uurtje

Zoveel groene thee (antioxidant) of brandnetelthee (rijk aan huidverstevigend silicium en andere mineralen) als u maar wenst. U kunt ook opteren voor 2 à 3 eetlepels pure aloë vera aangelengd met water en een beetje honing (stimuleert de celvernieuwing).

Lunch

Een bol verse groentesoep (soep uit blik, karton of fles zijn niet toegestaan omdat hier bijna altijd stoffen inzitten die de huid beschadigen) gevolgd door bruine rijst (reinigt de darmen) met groenten in overvloed. Bereid uw rijst en groenten bij voorkeur met een plantaardige olie (opteer bij voorkeur voor Cocos + Olijf + Palm van Amanprana – te koop in de natuurvoedingswinkel). U kunt de rijst af en toe ook vervangen door of mengen met boekweit.

Vier-uurtje

Dit is een goed moment om uw collageendrankje te nuttigen (zie verder). Als u honger hebt mag u een beetje vette vis (zalm, tonijn) eten. Dit is ook toegestaan als tien-uurtje of als snack na het avondmaal. Vergeet tijdens de dag ook niet genoeg te drinken: water of kruidenthee.

Diner

Groenten à volonté gecombineerd met een eiwitrijk product (voornamelijk vis, maar ook kalkoen of eieren). Probeer ook eens een yoghurtsoep met radijsjes, komkommer en look. U kunt ook een milkshake maken op basis van pure Whey Proteine van MannaVital (perfect voor huidherstel). Meng hiervoor drie maatlepels van de whey proteïne met sojamelk en een beetje honing. Eet hierna altijd nog een grote portie groenten of een bol soep.

Verboden voedingsmiddelen

  • Witte meelproducten (witte boterhammen, pistolets, sandwiches, croissants, pasta, rijst)
  • Suiker
  • Zout
  • Rood vlees (slechts 1 keer per week)
  • Fijne vleeswaren
  • Alcohol
  • Koffie
  • Antibiotica en andere medicatie (inclusief pijnstillers) tenzij dit uiteraard noodzakelijk is voor uw gezondheid

Dit is ook het ideale moment om te stoppen met roken.

Voedingssupplementen voor het verminderen van striemen

Antioxidanten

Vrije radicalen beschadigen de huid en het is van groot belang dat dit wordt voorkomen. Immers, indien uw huid de beschadigingen van de afgelopen dag moet herstellen, zal het zich niet meer kunnen concentreren op de oude beschadigingen (namelijk striae en huidverslapping). Het nemen van antioxidanten is dus van primordiaal belang indien u uw striemen wilt verwijderen.

Eén van de beste antioxidantenpreparaten die u kunt nemen is BronzCare (bètacaroteen, vitamine C, vitamine E, bioflavonoïden uit citrusvruchten, wijnpit OPC, lycopeen, zink, selenium, capsorubine en capsanthine uit rode paprika, en groene thee-extract).

Grapefruitzaad-extract

Dit is de nieuwe trend op het vlak van het vervagen van striemen en kan zowel inwendig als uitwendig worden gebruikt. Grapefruitzaad-extract zou het beschadigde collageen uit de huid verwijderen en nieuw collageen in de plaats zetten waardoor de striemen letterlijk worden opgevuld.

Vitamine C

Vitamine C is onmisbaar voor de aanmaak van collageen. In de meeste voedingspreparaten die hieronder beschreven staan, bevindt zich al vitamine C en in dat geval is het dus niet noodzakelijk extra vitamine C in te nemen.

Multivitamines

Vitamines en mineralen zijn noodzakelijk voor huidherstel. Spijtig genoeg hebben de meeste mensen een tekort aan meerdere voedingsstoffen. Door zéér gevarieerd te eten bent u al goed op weg, maar daarnaast is het ook aangeraden één à twee keer per week een multivitaminepreparaat te nemen. Neem dit in plaats van en dus niet samen met de andere preparaten om overdosering te voorkomen. Multivitamines zijn ook niet nodig indien u chlorella gebruikt.

Drinkbaar collageen

Collageendrankjes zijn al een tijdje erg populair in Japan, maar nu doen ze stilaan ook hun intrede in het westen. Terecht. Voeding bereikt het onderliggende huidcollageen uitsluitend wanneer het door de darmen wordt opgenomen en via de bloedbaan wordt vervoerd. Hierop berust de werking van drinkbaar collageen. De aminozuren uit het collageendrankje worden in het lichaam opgenomen en vervolgens ingebouwd in de huideigen collageenstructuur.

Collalift bevat naast drinkbaar collageen ook antioxidantenvitamines C en E, evenals kiezelzuur (silicium) dat voor extra stevigheid zorgt. Eén sachet per dag opgelost in water of vruchtensap is een weldaad voor uw huid.

Hormonen in evenwicht brengen

Buig uw hoofd een beetje naar voren en zoek met uw vingers naar een uitstekend bot op uw hals. Oefen gedurende 5 seconden druk uit op de ruimte tussen dit uitstekende stuk en het bovenliggende bot. Laat los en herhaal gedurende 3 minuten. U kunt ook gedurende 3 à 5 minuten met een haardroger warme lucht blazen op dit drukpunt. Herhaal deze handeling elke avond voor het slapengaan. Zo stimuleert u het huidmetabolisme en brengt u de hormonale activiteiten van de huid weer in evenwicht.

Tip: Hormonale tekorten of overschotten ondermijnen het goed functioneren van de huid en dus ook het verwijderen van striemen. Ga voor alle zekerheid eens langs bij een endocrinoloog. Uw hele gezondheid zal er wel bij varen.

Resultaten

Het bovengenoemde programma is noodzakelijk indien u uw striemen wilt verwijderen. Volg dit niet en uw resultaten zullen nihil zijn.
Ook indien u teveel van het programma afwijkt, zult u het genezingsproces van uw huid ondermijnen en zult u nooit van uw striemen verlost geraken, ook al gebruikt u dure crèmes of speciale methodes. Toch mag u van dit eetprogramma alleen geen wonderen verwachten. De resultaten laten zich pas op zeer lange termijn zien. De weg naar een lichaam zonder striemen is lang, maar mits genoeg doorzettingsvermogen is het zeker haalbaar.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Cellu M6 - Endermologie / Lipomassage / RolmassageEén van de bekendste methodes om cellulitis te verwijderen is endermologie. Via een LPG-toestel dat Cellu M6 heet, wordt…
Striae / striemen verminderen met crèmesCrèmes behoren tot de meest gebruikte remedies om striae of striemen te verminderen. Hoewel we van deze producten geen m…
Striemen genezen via The Secret en visualisatieJe hebt al over The Secret horen spreken, nietwaar? Voor het geval dit niet zo zou zijn… De film beweert dat je in je le…
Thermodermie / Methode DebussyAls dieet, lichaamsbeweging en afslankcrèmes niet helpen om plaatselijke vetkussentjes en cellulitis te verwijderen, dan…
Inovo - Ontgiften, afslanken, verstevigenInovo is een apparaat dat op een zonnebank lijkt en dat biocompatibele infrarode stralen naar het lichaam zendt. Deze st…

Reageer op het artikel "Striemen verminderen en vervagen met voeding"

Reacties

Chantal, 31-03-2014 14:37 #16
Ik lees dit artikel met grote interesse! ben al enige tijd overgeschakeld van gewone melkproducten naar soja. sojamelk met vanillesmaak drink ik geregeld en sojayoghurt bij de muesli. hoe zit het hiermee? is sojamelk/yoghurt gezond voor de huid? of beter ook niet doen? ik zie wel dat die gezoet zijn (is van Alpro) zijn er ongezoete mogelijkheden? (of is dat niet te eten/drinken zonder zoetstof?) wat met stevia ter vervanging van suiker?

groetjes,
en bedankt voor alle tips!
ik begin er vanavond aan :-)

Daphne, 23-04-2013 11:46 #15
Ik heb een aantal vragen. Ik werk op kdv en eet met de kinderen nou vroeg ik me af wat dan verstandig op brood is? Bijv pindakaas of appelstroop? Mijn andere vraag is of je wel volkoren pasta en rijst mag? En kwa vleeswaren?

Alexandra, 17-08-2010 14:01 #14
Goedemiddag, wat volgens mij al vaker gevraagd is (maar niet beantwoord is) is of je echt helemaal geen zout mag eten. In sommige producten zit zout al inbesloten namelijk en geheel zoutvrij is toch ook niet gezond omdat je dan weer andere dingen tekort komt? Verder vraag ik me af of je wel kaas mag eten. En of je in plaats van vlees (ik ben vegetarier) wel sojaproducten mag eten (zoals de vega balletjes of vega schnitsels, alleen denk ik dat hier ook zout in zit). Is het menu wat staat afgebeeld een voorbeeld of een eis (neem aan dat je niet elke dag hoeft te lunchen met rijst en dat je ook mag afwisselen met rijstwafels en of bruin brood?)

Maitei, 02-05-2010 10:37 #13
Ik ben een meisje van 13 jaar en ik heb al last van (lichte) stria op mijn borsten. Wat kan je tegen niet-te-erge stria doen?

Csilla Szakal, 19-05-2009 21:01 #12
Hallo there, ik heb verschillende vragen gelezen hieronder wat betreft de zoutgebruik, maar ik stel het toch maar even. Dus: Is het nou de bedoeling dat je totaal zoutloos eet, dus ook geen zout toevoegt tijdens het koken, etc (lijkt me niet echt prettig), of mag je gewoon geen extra zout toevoegen aan een bereide product en moet je extra gezoute producten meiden?

Meike, 27-03-2009 11:56 #11
Ik ben 3 weken geleden bevallen en ik geef borstvoeding. Mag je het onslakkings programma ook volgens als je borstvoeding geeft? En als snack staat er dat je rustig vette vis mag nemen. Ik ben echter vegatarisch, en ik eet daarom geen vis, is hiervoor ook een vervanging?

Marya, 16-03-2009 22:26 #10
En kan het zijn dat het alleen maar erger wordt? Want het lijkt bij mij alleen maar erger te worden, ben net een weekje bezig.

Marya, 11-03-2009 18:05 #9
Hallo,

Ik volg zo goed als het dieet, scrub volgens het programma en slik clorella, drink elke dag een collageen drankje.

Is dit zo genoeg? En na hoeveel weken moet ik verschil gaan marken?

Lara, 20-02-2009 15:14 #8
Moet je dit dieet voor een bepaalde tijd volgen (week, aantal weken?) om totaal te ontslakken of is dit een ongoing thing? Of moet je na die "ontslak tijd" gewoon een gezonde lifestyle aanhouden en natuurlijk suiker, zout en witte producten laten staan. Wordt zuivel (kaas, melk) trouwens totaal afgeraden of mag het met mate gegeten worden?

Sanne, 22-10-2008 17:12 #7
Geld dit ook voor het zout, de natuurlijke zouten in brood gewoon eten of geld het hier niet voor? Ik laat namelijk verder altijd het zoutvaatje staan en let ook altijd op het etiket om te kijken of er niet te veel zout in zit mijn maximum zoutgehalte op een dag wil ik niet dan 2.6 gr. hebben.

Sanne, 25-09-2008 13:10 #6
Ik snap het niet, jullie zeggen in het artikel dat je sojamelk moet gaan drinken (suiker) en dat je een milkshake kan maken met honing (suiker) waarom zetten jullie er dan in dat suiker een verboden voedingsmiddel is, wat precies bedoelen jullie daarmee. Het kan niet zo zijn dat je totaal geen suiker mag want jullie plaatsen zelf suikerbevattende producten in jullie artikel. Zou graag wat duidelijkheid hebben. Reactie infoteur, 12-10-2008
Hallo Sanne,

Dat is een goede opmerking. Je hoeft natuurlijke suikers (zoals deze die voorkomen in honing en rijst) niet helemaal uit je voeding te verwijderen. Dat zou trouwens ook niet gezond zijn. Belangrijk is dat je vaarwel zegt aan zoetigheden zoals koekjes, snoep en frisdrank en dat je ook witte meelproducten zoals wit brood zo weinig mogelijk eet.

Linda, 09-09-2008 18:19 #5
Uit het artikel begreep ik dat je vrij "intensief" moet scrubben, kan de striae daar niet juist erger van worden? Of werkt het niet als je het zachtjes doet? Ik heb ook striae op mijn borsten, mag je deze behandeling op je borsten toepassen? (aangezien die huid wat zachter en kwetsbaarder is). Ook heb ik Ghlorella gekocht, maar nu hoorde ik dat je er door het hooge eiwit gehalte van aankomt, weet iemand of dit waar is? Reactie infoteur, 13-09-2008
Hallo Linda,

"Intensief" scrubben betekent uiteraard niet dat je de huid moet beschadigen. Bedoeling is wel dat de huid rood wordt en de meeste mensen scrubben niet hard genoeg om dit effect te bereiken. Vooral in het begin (als de plaatselijke bloeddoorstroming in de huid nog niet op punt staat) kan het vrij moeilijk zijn om de huid rood te laten worden en moet je dus ook iets "intensiever" te werk gaan. Het rood worden van de huid is nodig om de voedingsstoffen uit de bloedbaan naar de striemen te brengen. Als je echter wondjes krijgt bij het scrubben, betekent het dat je te ruw bent.

Bij het scrubben van de borsten moet je inderdaad iets zachter te werk gaan. Maar ook hier moet je ervoor zorgen dat de huid rood wordt.

En wat de chlorella betreft. Hier zal je niet van verdikken. Een eiwitrijke voeding is trouwens één van de beste manieren om te vermageren.

Linda, 08-09-2008 09:40 #4
Met chlorella krijg je genoeg eiwitten binnen… waarom dan eiwitrijk eten 's avonds? Reactie infoteur, 08-09-2008
Hallo Linda,

Goede opmerking. Met chlorella krijg je inderdaad genoeg eiwitten binnen, dus moet je niet speciaal meer op je eiwitinname letten wat je voeding betreft. De meeste mensen volgen het programma echter nooit voor de volle honderd procent, maar nemen slechts enkele elementen die ze gemakkelijk kunnen toepassen; vandaar dus de aanbeveling.

Avalon

Sanne, 23-08-2008 18:47 #3
Mag je hierbij echt helemaal geen enkele gram suiker of zout binnen krijgen of bedoelen jullie hiermee suiker in de vorm van heel ongezond voedsel en belegsoorten als vruchtenhagel. Welke suikers zijn nu slecht voor het collageen, want in bepaalde soorten sojamelk zitten ook suikers ( dextrose) en ruwe rietsuiker) en kan zoutarm eten niet ook gewoon helpen want bij mij in het gezin is het heel moeilijk om te vragen of ik zout en suikervrij mag eten heb namelijk eerst een eetstoornis gehad en dan denken ze dat ik aan het terugvallen ben enzo.

Annie, 06-08-2008 18:56 #2
Ik heb een vraagje, waar kan je chlorella kopen en Grapefruitzaad-extract? Reactie infoteur, 11-08-2008
Zowel chlorella als extract van grapefruitzaad kan je in natuurvoedingswinkels en bij de meeste drogisten kopen. In de apotheek moet je het ook kunnen bestellen.

Dees, 28-07-2008 23:44 #1
Vraagje: bij de lunch zit ik opschool, en dan gaat rijst eten nogal moeilijk… Kan ik niet iets anders pakken? In de vorm van? Mag een bruine botherham niet gewoon? Alvast bedankt. Reactie infoteur, 31-07-2008
Beste Dees,

Een bruine boterham mag je natuurlijk ook eten. Vergeet niet dat rijst met groentjes ook koud heel lekker kan zijn (en gemakkelijk mee te nemen).

Infoteur: Avalon
Laatste update: 12-08-2008
Subrubriek: Beauty
Special: Striae verwijderen
Reacties: 16
Schrijf mee!