InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Top 8 natuurlijke middelen om moedervlekken te vervagen

Top 8 natuurlijke middelen om moedervlekken te vervagen

Top 8 natuurlijke middelen om moedervlekken te vervagen De een heeft er meer dan de ander: moedervlekken. Een moedervlek in het gezicht wordt ook wel een schoonheidsvlek genoemd. Maar als een moedervlek in het gezicht erg opvalt, en je dit als ontsierend ervaart, kun je deze behandelen met natuurlijke middelen: er zijn simpele, natuurlijke middelen die kleur van moedervlekken doen vervagen of de moedervlek zelfs verwijderen. Moedervlekken ontstaan door melanocyten (cellen die pigment produceren)en kunnen zwart, bruin of vleeskleurig zijn.

Voordat je aan de slag gaat met deze natuurlijke midden, is het belangrijk om de te behandelen moedervlekken te controleren op abnormale eigenschappen zoals asymmetrische randen, kleur en diameter. Indien je veranderingen ziet in vorm en kleur is het zeer raadzaam om een afspraak met de dermatoloog te maken.

Wonderboomolie

Moedervlekken, wratten en andere ontsierende plekjes kunnen behandeld worden met wonderboomolie (oftewel Ricinus olie). De methode is betrekkelijk veilig, en laat geen litteken achter. Wel vergt het veel tijd om van de moedervlek af te komen, omdat dit slechts laag voor laag aanpakt. Meng een theelepelpuntje baking soda met een paar druppels wonderboomolie. Wrijf dit zachtjes op de vlek en laat het twee uur zitten, doe dit twee keer per dag, een maand lang. Alleen wonderolie gebruiken kan ook.

Lijnzaadolie

Deze olie maakt de moedervlek eerst los langs de randjes, zodat deze makkelijk kan loslaten. Mix biologische lijnzaadolie met honing en doe dit op de vlek. Laat dit minstens een uur zitten. Doe dit een paar weken lang drie keer per dag.

Ananassap

Verse ananassap maakt de pigmentatie van moedervlekken lichter, zodat ze minder opvallen. Drenk een wattenbolletje in ananassap en breng dit op de vlek aan. Laat dit een nacht zitten en doe dit een paar weken lang. Ook overdag kan je dit meerdere keren op de vlek aanbrengen (dan laten drogen). Verse ananassap bevat citroenzuur, wat het werk doet. Citroenzuur zit ook grapefruits en citroen.

Grapefruitzaadextract

Een goeie methode om van moedervlekken af te komen. Grapefruitzaadextract is rijk aan vitamine E en flavonoïden. Breng een druppel aan op de vlek, doe er een gaasje op en laat het een paar uur zitten. Doe dit een maand lang enkele keren per dag. een andere manier is: combineer grapefruitzaadextract met avocado-olie en laat dit 10 á 15 minuten zitten. Doe dit elke dag totdat je tevreden bent met het resultaat.

Uiensap

Uiensap helpt je van moedervlekken af te komen vanwege de zuurachtige eigenschappen. Doe verse uiensap op een gaasje en laat dit minimaal een half uur zitten, voordat je het verwijdert. Doe dit twee tot drie keer per dag, minimaal drie weken lang. De moedervlekken zullen vervagen.

Aloë Vera

Aloë Vera is de mildste manier om moedervlekken te behandelen. Doe verse Aloë Vera gel op de moedervlek en dek dit af met een gaasje. Verse gel haal je van een plant die je in het tuincentrum koopt. Snij hier een streng af en pers de gel eruit. Een afgesneden streng kan je een week lang bewaren in de koelkast, mits ingepakt in aluminiumfolie). Laat dit een paar uur zitten, zodat de gel goed geabsorbeerd wordt. Doe dit twee tot drie keer per dag, een maand lang.

Knoflook

Een van de meest effectieve middelen bij moedervlekken is knoflook, omdat het enzymen bevat die de clusters van de pigment producerende cellen afbreekt. Het maakt ook de donkere pigmentatie lichter.

Kneus een vers knoflookteentje en doe deze op de moedervlek met een verbandgaasje eroverheen. Laat dit de hele nacht zitten en doe dit een paar keer achter elkaar. De moedervlek zal er vanzelf afvallen. Meestal zijn vijf nachten voldoende voor een positief resultaat. Zorg ervoor dat de plek gedesinfecteerd wordt elke keer voordat je deze behandeling toepast. Overdag kun je een verzachtende olie op de plek doen. Knoflook op de huid kan voor roodheid en irritatie zorgen.

Appelazijn

Appelazijn is een bekende en populaire remedie voor het verwijderen van moedervlekken, vanwege de zuurheid. Ook door appelazijn valt de moedervlek er uiteindelijk af. Let wel: het is niet de beste methode, omdat dit een litteken kan achterlaten! Dip een gaasje of pluk watten in appelazijn en plak dit op de juiste plek. Laat ook dit een nacht zitten en herhaal dit ongeveer 10 dagen totdat de moedervlek eraf valt. Een andere mogelijkheid is: meerdere malen per dag de moedervlek aanstippen met appelazijn. De eerste dagen lijkt de moedervlek erger geworden te zijn, maar dit gaat over. Behandel hierna met kokosnootolie.

De methoden met knoflook en appelazijn zijn vrij agressief. Zodra je merkt dat je huid geïrriteerd raakt, stop dan de behandeling.
Gerelateerde artikelen
Littekens vervagen en verwijderenLittekens kan je gemakkelijk vervagen en verwijderen. Hoe recenter het litteken, hoe gemakkelijker het zal verdwijnen. O…
Moedervlekken, wat zijn het?Elk mens heeft wel een aantal moedervlekken, gemiddeld heeft men er zelfs zo'n 25. Een moedervlek is in principe onschul…
Moedervlekken (en hun gevaar)Veel lichamen zijn er mee bezaaid, moedervlekken. Of je ze nu mooi vind of niet, ze maken deel uit van je lichaam en dus…
Aloë Vera van grote betekenis in de IslamAloë Vera van grote betekenis in de IslamHet woord Aloë is afkomstig van het Arabische alloeh en dat betekent letterlijk schitterende, bittere substantie. Vera b…
Aloë vera, superfood of onzin?Aloë vera, superfood of onzin?Hoe zit het met de aloë vera? Dit product wordt al langer gezien als enorm gezond, een soort superfood dus. Er worden al…

Reageer op het artikel "Top 8 natuurlijke middelen om moedervlekken te vervagen"

Reactie

Moedervlekje, 29-02-2016 12:23 #1
Voor degenen die bovenstaande advies over knoflook hele nacht laten zitten NIET doen! Beste is om meerdere keren per dag aanstippen met knoflook! Zo voorkom je onnodig litteken / roodheid/ irritaties. Wanneer je de knoflook in stukjes snijd vijf min laten staan dan is je knoflook helemaal gereed voor de strijd tegen ongewenste moedervlekken, nabehandelen met arganolie ik zweer erbij! Groetjes en laat een reactie achter met jullie ervaring.

Infoteur: Ssandra3108
Gepubliceerd: 06-10-2014
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!