InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Over lip primers, sculpting lipsticks en lipstick sealers

Over lip primers, sculpting lipsticks en lipstick sealers

Over lip primers, sculpting lipsticks en lipstick sealers Vette lipsticks drogen de lippen niet uit en geven een comfortabel gevoel, maar blijven niet lang zitten. Hoe droger de lipstick, hoe langer de houdbaarheid. Het is ook af te raden om voor het aanbrengen van de lipstick een vette lippenbalsem te gebruiken…

Primer voor de lippen

Om de lipstick beter te laten hechten en een goede basis voor de lipmake-up te creëren kan gebruik worden gemaakt van een primer voor de lippen. Vaak drogen deze na het opbrengen een beetje in, waardoor een gladde, maar niet vette basis ontstaat. Er zijn diverse producten verkrijgbaar die als doel hebben om de lipstick langer te laten houden. Ook worden de lippen gladder.

Mijn conclusie over drie van deze lipproducten:

  • De Gosh Velvet Touch Lip Primer kost € 12,99 en is de goedkoopste, maar helaas ook de minste van de drie. De lipstick blijft er niet langer door zitten en de primer voelt erg droog aan op de lippen. Kortom, deze primer zou ik niet aanbevelen.
  • De Lipbase van Leco van Zadelhof kost € 14,95. Deze basis vult de lippen op, waardoor er een glad oppervlak ontstaat waarop de lipstick mooi uitkomt. Ook blijft deze langer zitten.
  • Lancôme Rouge Absolue Base, de prijzen voor dit product lopen bij verschillende winkels nogal uiteen van € 24,50 to € 32,95. Dit product kan ook alleen worden gebruikt als verzorging, waardoor de lippen gehydrateerd worden. Deze lipbase bevat een Sun Protection Factor en vitamines. Nadat de lipbasis wat is ingedroogd, kan eventueel over worden gegaan op het aanbrengen van de lipmake-up. Het beste werkt deze basis met de lipstick Rouge Absolue van Lancôme, maar ook met andere merken geeft het een mooie, gladde ondergrond. De lipstick blijft ook wat langer zitten.

Concealer of foundation aanbrengen

Nadat de lipprimer gedroogd is, kan eventueel een concealer of foundation worden aangebracht. Dit is niet noodzakelijk, maar hierdoor wordt een ‘blank’ werkvlak gecreëerd waarop met lippotlood de contouren of eventuele correcties van de lippen kunnen worden aangegeven.

Lippotlood of lipliner

Met een lippotlood worden de lippen vervolgens ingekleurd om de lipstick nog beter te laten hechten. Daarover kan eventueel nog een dun laagje poeder worden aangebracht. Er zijn ook huidkleurige of kleurloze lipliners (Rimmel) in de handel.

Lipstick

Breng een laagje lipstick aan en vloei deze af met een tissue. Eventueel kan nog een laagje poeder worden aangebracht, maar sla dit over als de lippen nogal droog zijn. Breng dan nog een tweede laagje lipstick aan. Het aanbrengen met een lippenseel geeft een mooier en nauwkeuriger resultaat.

Sculpting lipstick voor volle lippen

  • Estee Lauder heeft een lipstick met de naam: Pure Color Envy sculpting lipstick. Deze heeft een rijke textuur en intense kleuren, de lippen worden gehydrateerd en ‘opgevuld’. De lippen zien er mooier en voller uit met deze lipstick.
  • Dr. Pierre Ricaud heeft de Sublim' Lèvres Crème Lippenstift. Deze lipstick bevat opvullende microsferen. De lippen worden goed gehydrateerd, en rimpeltjes op de lippen worden opgevuld, waardoor deze er vol en glad uitzien.

Lipgloss met volume effect

Er is ook lipgloss met een volume effect verkrijgbaar. Deze kan alleen worden gebruikt, of over een lipstick. Wordt deze lipgloss over een sculpting lipstick gebruikt, dan ontstaat er nog meer volume.

Lipcote of Lipstick Seal

Eerst even in een tissue happen om de lipstick af te vloeien. Daarna kan een lipstick sealer worden aangebracht, bijvoorbeeld Lipcote of Lipstick Seal van John van G. Deze producten lijken enigszins op elkaar. Lipcote heeft meer inhoud in het flesje en voelt iets droger aan. Deze sealers worden met een kwastje aangebracht. Even de lippen van elkaar af houden zodat het kan drogen. Na enkele minuten kan eventueel nog een tweede laagje worden aangebracht om de lipstick extra te verzegelen. Nu zal de lipstick niet afgeven aan glazen, servetten, enz. Wel kunnen vette voedingsmiddelen deze verzegeling aantasten!
Gerelateerde artikelen
Lipstick aanbrengen voor de rijpere huidWanneer je al een beetje op leeftijd bent, wil je dat de make-up die je draagt je beste kanten laat zien. Je wilt niet d…
Ouder worden: het opmaken van de lippenOuder worden: het opmaken van de lippenNaarmate we ouder worden, verandert de huid. Dit wordt minder elastisch en dunner, dit geldt ook voor de huid van de lip…
Make-up: mooie lippenMake-up: mooie lippenIedereen wil mooie lippen hebben. Dat kan iedereen krijgen. Maar hoe krijgt u mooie lippen met make-up?
Wat doet een make-upprimer nou precies?Wat doet een make-upprimer nou precies?Wat is primer? Er komen telkens meer merken met primers in hun assortiment, maar wat is een primer eigenlijk? Een primer…
Lippen een andere vorm geven met lipstick en make-up trucsLippen een andere vorm geven met lipstick en make-up trucsNiet iedereen is gezegend met een mooie, goed gevormde mond. Wel kan men de vorm wat veranderen door het gebruik van de…

Reageer op het artikel "Over lip primers, sculpting lipsticks en lipstick sealers"

Infoteur: Ymannee
Laatste update: 31-07-2016
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!