InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Zelf wenkbrauwen verven

Zelf wenkbrauwen verven

Het verven van de wenkbrauwen is erg populair onder vrouwen. Het verven en kleuren van wenkbrauwen is dan ook heel goed zelf te doen, maar je kunt het ook laten doen als je zeker wil weten dat het goed gaat. Als je besluit om zelf je wenkbrauwen te verven is het van belang dat je voorzichtig en met een duidelijk plan te werk gaat.

Artikelindeling

Benodigdheden

Voor het verven van de wenkbrauwen zijn enkele benodigdheden onmisbaar. Het is dus van belang dat je zorgt dat je alle onderstaande benodigdheden onder handbereik hebt.

Wenkbrauwverf

Ten eerste is het van belang dat je een kwalitatief goede wenkbrauwverfset aanschaft in de gewenste kleur. Bij het kiezen van een goede soort wenkbrauwverf zijn goede merken, zoals RefectoCil, zeker aan te raden.

Penseel

Ten tweede is een zeer fijn penseel een absolute must voor het aanbrengen van de wenkbrauwverf. Een dergelijk penseel zit vaak bij de wenkbrauwverfset die je aanschaft.

Tissues en wattenstaafjes

Ten derde is het erg belangrijk om zowel tissues als wattenstaafjes bij de hand te hebben voor het wegnemen te dik aangebrachte wenkbrauwverf.

Make-up remover

Ten vierde is make-up remover erg belangrijk bij het verven van de wenkbrauwen, omdat je met make-up remover kan corrigeren als je uitschiet en er per ongeluk wenkbrauwverf op je huid komt.

Beschermende crème

Ten slotte is het belangrijk om een beschermende crème, zoals vaseline of de beschermende crème van RefectoCil, te gebruiken voor het beschermen van je huid tegen gemorste wenkbrauwverf.

Wenkbrauwen verven

Als je alle benodigdheden onder handbereik hebt is het tijd om daadwerkelijk aan de slag te gaan met het verven. Voor een goed resultaat is het van belang dat je voorzichtig te werk gaat. Daarnaast is het van belang om het onderstaande stappenplan goed op te volgen.
  • Gebruik eerst de make-up remover om je wenkbrauwen goed schoon te maken.
  • Breng vervolgens de vaseline aan op de huid rond je wenkbrauwen met een wattenstaafje.
  • Maak vervolgens de wenkbrauwverf gereed zoals dat op de verpakking staat aangegeven.
  • Gebruik nu het penseel om de verf aan te brengen op de wenkbrauwen. Probeer je wenkbrauwen tot zeer dicht bij de huid te verven, maar zorg dat er geen verf op de huid komt.
  • Als de verf is aangebracht is het tijd om de verf te laten intrekken. De wachttijd is afhankelijk van de indicatie die op de verpakking van de wenkbrauwverf staat, maar hou ook zelf in de gaten of je wenkbrauwen niet te donker worden.
  • Als je de juiste kleur hebt bereikt verwijder je de wenkbrauwverf met vochtige wattenstaafjes of tissues.

Tips

Het is verstandig om enkele belangrijke tips ter harte te nemen alvorens je begint met het verven van je eigen wenkbrauwen. De onderstaande tips zorgen voor optimaal gemak en optimaal effect..

Tip 1: Verven voor epileren

De eerste tip gaat in op de volgorde van het verven en het epileren van de wenkbrauwen. Het is belangrijk om te onthouden dat je eerst je wenkbrauwen verft en daarna pas epileert. Dit bespaart je een hoop huidirritatie en pijn. Ga je wenkbrauwen pas epileren als je de wenkbrauwverf hebt verwijderd.

Tip 2: Nieuwe verfbeurt

De tweede tip gaat in op het herhalen van het verven van de wenkbrauwen. Het effect van de wenkbrauwverf duurt ongeveer 6 weken, aangezien je wenkbrauwen zich om de 6 weken vernieuwen. Houd altijd in de gaten of jouw wenkbrauwen al weer een nieuwe verfbeurt nodig hebben.

Tip 3: Voorkom kleurverschil

De derde tip gaat in op het voorkomen van kleurverschil tussen beide wenkbrauwen. Voor een egale kleur is het van belang dat beide wenkbrauwen even lang intrekken. Houd de tijd dus goed bij.

Tip 4: Gebruik geen haarverf

De vierde tip gaat in op het gebruik van haarverf voor het verven van wenkbrauwen. Het is aan te raden om geen haarverf te gebruiken voor je wenkbrauwen, omdat speciale wenkbrauwverf veel milder is voor de ogen en de gevoelige huid rond de ogen. Voorkom irritatie en uitslag en gebruik derhalve wenkbrauwverf.

Tip 5: Wenkbrauwen laten verven

De laatste tip gaat in op eventuele twijfels rondom het zelf verven van de wenkbrauwen. Als je niet zeker bent van je zaak en je hebt twijfels over de kleur of de manier waarop je jouw wenkbrauwen moet verven, raadpleeg dan iemand die er wel verstand van heeft of laat je wenkbrauwen verven door een professional. In elke schoonheidssalon is het verkrijgen van goed advies en het laten verven van je wenkbrauwen mogelijk. Deze behandeling kost niet veel en een goed resultaat is gegarandeerd.
© 2014 - 2019 Mitchxl, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wenkbrauwen aanvullen met haartransplantatieDe mode verandert snel. Was het in het verleden mode om de werkbrauwen te epileren en in plaats daarvan een potloodstree…
Wat wenkbrauwen je zoal vertellenWat wenkbrauwen je zoal vertellenDe wenkbrauwen spelen een belangrijke rol bij de uitdrukking van het gezicht. De vorm van je wenkbrauwen zou bovendien o…
Het epileren van de wenkbrauwHet epileren van de wenkbrauwBij het epileren van wenkbrauwen is het belangrijk om te weten wat de vorm van je gezicht is, zodat de vorm van je wenkb…
Mooie wenkbrauwen zijn echte blikvangersMooie wenkbrauwen zijn echte blikvangersGoed gevormde wenkbrauwen kunnen bijdragen aan een verzorgd uiterlijk. Hou de wenkbrauwen goed in vorm door ze regelmati…
Het stappenplan om je eigen wenkbrauwen te perfectionerenHet stappenplan om je eigen wenkbrauwen te perfectionerenGrotere ogen en een frisse blik. Daar komt geen dure crème of chirurg bij kijken: een pincet en potlood zijn grofweg all…

Reageer op het artikel "Zelf wenkbrauwen verven"

Infoteur: Mitchxl
Gepubliceerd: 15-10-2014
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!