InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Mooie wenkbrauwen zijn echte blikvangers

Mooie wenkbrauwen zijn echte blikvangers

Mooie wenkbrauwen zijn echte blikvangers Goed gevormde wenkbrauwen kunnen bijdragen aan een verzorgd uiterlijk. Hou de wenkbrauwen goed in vorm door ze regelmatig te epileren en indien nodig, bij te werken met behulp van make-up. Houd daarbij wel rekening met de vorm van het gezicht, de stand van de ogen en de grootte van de ogen om tot een harmonieus geheel te komen.

De ideale wenkbrauw die past bij je gezichtsvorm

  • Bij een ovaal gezicht past bijna elke wenkbrauw.
  • Bij een rond gezicht past een licht gebogen wenkbrauw.
  • Bij een lang gezicht past een ‘rechte’ wenkbrauw, dus zonder duidelijke boog.
  • Bij een hartvormig gezicht staat een niet te zware wenkbrauw.

De stand van de wenkbrauwen

De stand van de wenkbrauwen kan de gezichtsuitdrukking beïnvloeden. Hier volgen enkele richtlijnen:
  • Bij grote, ronde ogen: vermijd dunne wenkbrauwen met hoge bogen naar boven. Deze laten de ogen nog groter lijken, waardoor een verbaasde blik kan ontstaan.
  • Bij kleine, diepliggende ogen: vermijd zware, rechte wenkbrauwen. Hierdoor lijken de ogen nog kleiner. Probeer de wenkbrauwen aan de onderkant wat te epileren en minder recht te maken. Een boogje maakt de afstand tussen de ogen en de wenkbrauwen iets groter en geeft meer ruimte voor het gebruik van highlighter om de ogen optisch wat groter te maken.
  • Dicht bij elkaar staande ogen: Bekijk of de afstand tussen de wenkbrauwen wat vergroot kan worden door hier haartjes te verwijderen, maar overdrijf dit niet. Een ideale wenkbrauw begint eigenlijk op dezelfde lijn als de binnenste ooghoek.
  • Ver uit elkaar staande ogen: verwijder niet te veel haartjes tussen de wenkbrauwen in, want hierdoor lijken de ogen nog verder uit elkaar te staan. Teken, indien nodig, eventueel met een wenkbrauwpotlood voorzichtig wat haartjes erbij.
  • Wijzen de wenkbrauwen bij de binnenste ooghoeken ver naar beneden, dan ontstaat een kwade blik.
  • Wijzen de wenkbrauwen bij de binnenste ooghoeken wat omhoog en bij de buitenste ooghoeken naar beneden, dan ontstaat een trieste blik.

Kleur van de wenkbrauwen

Over het algemeen geldt: vermijd te donkere kleuren en gebruik liever geen zwart. Bij wenkbrauwen die van nature zwart zijn kan een mix van donkerbruin met zwart worden gebruikt, maar zorg ervoor dat het niet te hard overkomt. Blonde mensen kunnen lichtbruin gebruiken, brunettes kunnen bruine tinten gebruiken. Bij rood haar staat bijvoorbeeld roestbruin mooi.

Wenkbrauwen epileren

Ontsmet eerst de pincet en de huid onder wenkbrauw, borstel dan de wenkbrauwen in model met een wenkbrauwborsteltje. Verwijder de haartjes alleen aan de onderkant van de wenkbrauw en eventueel op de neusbrug tussen de wenkbrauwen in. Trek altijd de haartjes eruit in de richting van de haargroei en ontsmet na afloop van het epileren de huid opnieuw, om ontstekingen te voorkomen.

Wenkbrauwen bijtekenen

Teken de wenkbrauw nooit in één streek, maar teken in kleine streepjes de wenkbrauwhaartjes in. Vermijd scherpe, harde strepen en vervaag dit eventueel voorzichtig met een wattenstaafje. Voor mensen die geen vaste hand hebben zijn er wenkbrauwenkits verkrijgbaar, compleet met sjablonen. Ook is dit handig om beide wenkbrauwen gelijk van vorm te krijgen.

Brow Plumper

Naast de wenkbrauwpotloden, wenkbrauwkits met sjablonen en wenkbrauwpoeder is er ook een soort mascara voor de wenkbrauwen verkrijgbaar. Hierdoor blijven de wenkbrauwen mooi in vorm, wordt de kleur intenser en ze zien er voller uit. L'oreal Paris heeft de Brow Artist Plumper in het assortiment. Deze is in verschillende kleuren verkrijgbaar en er is ook een transparante versie.

Fixeren

De wenkbrauwen kunnen in model worden gehouden met gel voor de wenkbrauwen. Een goedkoop alternatief: met een klein beetje vaseline blijven de wenkbrauwen ook redelijk in model.

Permanente make-up

Voor mensen die bijvoorbeeld zeer lichtgekleurde, of dunne wenkbrauwen hebben is permanente make-up misschien een optie. Ga daarvoor naar een salon die GGD-goedgekeurd is, zodat aan alle gestelde voorschriften i.v.m. hygiëne en andere belangrijke eisen wordt voldaan.

Wenkbrauwen implanteren

Bij wenkbrauwen die onvolledig zijn en waaruit haartjes ontbreken, of bij dunne wenkbrauwen kunnen ook enten van de hoofdhuid in de wenkbrauw worden geïmplanteerd. Het is echter een zeer prijzige behandeling.
Gerelateerde artikelen
Permanente make-upOgen, wenkbrauwen en de mond zijn het visite kaartje van elke vrouw. Door middel van permanente make-up kan je er voor z…
Bepaal je gezichtsvormSoms staat die ene vriendin een bepaald kapsel erg leuk, maar hetzelfde kapsel staat jou minder goed. Dit heeft te maken…
Permanente make-up, makkelijk en mooiPermanente make-up, makkelijk en mooiPermanente make-up heeft lang in de kinderschoenen gestaan, maar inmiddels kunnen we stellen dat de techniek steeds bete…
Permanente make-up: wenkbrauwenPermanente make-up: wenkbrauwenHeb je weinig tijd om je op te maken ’s ochtends, sport je veel of je hebt van nature weinig wenkbrauwen, dan kan het ze…
Permanente make-upPermanente make-upIedere vrouw wil er goed en verzorgt uitzien, maar tegenwoordig heeft iedereen in de ochtend vaak haast. Met permanente…

Reageer op het artikel "Mooie wenkbrauwen zijn echte blikvangers"

Infoteur: Ymannee
Laatste update: 01-08-2016
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!