InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Wenkbrauwen aanvullen met haartransplantatie

Wenkbrauwen aanvullen met haartransplantatie

De mode verandert snel. Was het in het verleden mode om de werkbrauwen te epileren en in plaats daarvan een potloodstreepje te zetten, nu zijn dikkere wenkbrauwen mode vanuit een natuurlijke haargroei. Ook komt het voor dat de ene wenkbrauw verschilt van de andere of dat er een stukje wenkbrauwhaar ontbreekt. Dit alles is op te lossen met haartransplantatie voor wenkbrauwen.

Voor wie is wenkbrauw haartransplantatie bedoeld?

  • Van nature ontbreekt er een deel van de wenkbrauw(en)
  • De wenkbrauwen zijn te smal
  • De wenkbrauwen ontbreken i.v.m. tractie alopecia.

Wat is tractie alopecia?

Het ontbreken van wenkbrauwen in verband met tractie-alopecia is een overblijfsel uit een vorige modeperiode waarin het normaal voor vrouwen was om een streepje als wenkbrauw te hebben. Om dat te bereiken werden de wenkbrauwen geëpileerd met een speciale pincet. Daarna werd er met een wenkbrauwpotlood een fijn lijntje aangebracht.

Nu is het zo dat als je een haar uittrekt (epileert) er in het begin weer een haar teruggroeit maar als dat jaren achter elkaar gebeurt geeft op een gegeven moment de haarfollikel het op en produceert geen nieuwe haar meer. De natuur denkt: "Je wilt me niet meer? En dat heb je meerdere keren laten merken? Dan doe ik niet meer mee."

Veranderde mode

Nu de mode is verandert levert dat dus een probleem op. De oplossing? Blijvend wenkbrauwen tekenen of er haar in laten zetten. En dan kom je bij de wenkbrauwhaartransplantatie.

Hoe wordt het gedaan?

Wenkbrauwhaartransplantatie wordt gedaan volgens de zogenaamde FUE (follicle unit extraction) haartransplantatie techniek. Dat houdt in dat er hoofdharen in follicle units ( haarwortels met 1 tot 3 haren) worden verwijderd en als wenkbrauwen haarwortel voor haarwortel in de juiste richting worden herplaatst. Voor een behandeling van beide wenkbrauwen zijn 200 tot 300 van die follicle units nodig.

De vorm van de wenkbrauwen

De vorm van de wenkbrauwen kan worden aangepast aan uw wensen.

De natuur

Ook bij een wenkbrauwhaartransplantatie kan je weer zien hoe mooi de natuur is. Bij gebruik van hoofdhaar moeten de wenkbrauwharen regelmatig geknipt worden omdat hoofdhaar nu eenmaal langer groeit. Maar dan komt het mooie. Die getransplanteerde haren gaan zich langzamerhand aanpassen aan hun omgeving en veranderen in echte wenkbrauwharen met de daarbij behorende groeisnelheid waardoor op den duur knippen "niet meer dan normaal" nodig is. Knap hé?

De behandeling en de prijs

Een wenkbrauwhaartransplantatie is een dagbehandeling en duurt ongeveer 3-4 uur. De prijs voor 2 wenkbrauwen bedraagt zo rond de 2000,-
© 2010 - 2017 Haarproblemen, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Voor meer gratis informatie over haarproblemen, van haaruitval tot hoofdluis, ga naar www.haarconsument.nl

Reageer op het artikel "Wenkbrauwen aanvullen met haartransplantatie"

Infoteur: Haarproblemen
Gepubliceerd: 08-05-2010
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!