InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Aveda cosmetica: producten en verkooppunten

Aveda cosmetica: producten en verkooppunten

Aveda cosmetica: producten en verkooppunten De verzorgingsproducten van Aveda bestaan uit producten voor onder andere huid, haar, parfum, cosmetica en lichaam. De producten zijn stuk voor stuk milieuverantwoord samengesteld en bestaan grotendeels uit planten en andere natuurlijke bronnen. Kom te weten welke productlijnen Aveda op de markt brengt en waar je de producten van Aveda kunt kopen. De producten van Aveda kunnen behoorlijk prijzig zijn, maar wie online eens rondzoekt bespaart al snel tientallen procenten op de aankoopprijs.

Inhoud

Aveda

Aveda is een Amerikaans cosmeticabedrijf dat een brede range verzorgingsproducten op de markt brengt. Het cosmeticamerk bestaat reeds sinds 1978 en vind haar oorsprong in de Ayurveda, een Indiase gezondheidsleer. De Ayurveda vloeit op haar beurt weer voort uit de Hindoeïstische levenswijze. Aveda behoort toe aan het wereldwijd bekende cosmeticamerk Estée Lauder B.V.

Het groene imago van Aveda

Wat Aveda onderscheidend maakt ten opzichte van andere cosmeticamerken is dat de producten van Aveda milieuverantwoord zijn samengesteld. Aveda schermt daarom met een zeer groen imago en geeft aan het beste voor te hebben met milieu en mens. Behalve het werken met ingrediënten die zo min mogelijk belastend zijn voor de planeet investeert Aveda regelmatig in wereldverbeterende projecten. Ook maakt Aveda geen gebruik van proefdieren. Diverse producten van Aveda hebben milieuprijzen in de wacht gesleept.

Producten Aveda

De producten van Aveda worden gebruikt voor de verzorging van het complete menselijke lichaam. Het gamma aan producten dat Aveda uitbrengt, vele honderden in totaal, is onder te verdelen in de volgende productgroepen:
  • Aveda make-up: cosmetische producten voor de opmaak van ogen, wangen, lippen en gezicht
  • Aveda huidverzorging: producten voor beschermen, behandelen, scrubben, verstevigen, reinigen of hydrateren van de huid
  • Aveda Invati: hiermee kan haaruitval verminderd worden. Aveda Invati kan ook worden gebruikt voor het tegengaan van dunner wordend haar
  • Aveda Pure-Fume: de productlijn Pure-Fume bestaat uit geurende aroma’s, oliën en andere luchtverfrissers
  • Aveda haarstyling: onder andere haarspray en producten voor het stylen en finishen van haren.
  • Aveda geschenken: de geschenken van Aveda zijn exclusieve cadeaus op het gebied van verzorging. De cadeausets bestaan uit lichaamsverzorgingsproducten, haarverzorgingsproducten of kaarsen
  • Aveda lichaam: verzorgingsproducten voor de lichaamshuid (hydrateren, reinigen, scrubben)
  • Aveda haarverzorging: producten voor het haar zoals shampoo, conditioner, enzovoorts
  • Aveda mannen: Aveda heeft ook een mannenlijn uitgebracht met producten voor de verzorging van de mannelijke huid en haren

Verkooppunten Aveda

In Nederland en België is Aveda alleen te koop bij professionele (haar)salons en spa’s. In veel gevallen worden bij deze verkooppunten ook speciale Aveda behandelingen gegeven. De salons en spa zijn in die gevallen speciaal opgeleid door Aveda en kunnen de juiste producten aanbieden en behandelingen geven. In Duitsland en vooral het Verenigd Koninkrijk worden de producten van Aveda ook in gewone winkels verkocht. Op aveda.nl/locator kan worden gezocht naar de verkooppunten. Je kunt zoeken op basis van postcode of gemeente.

Prijsvergelijking

Wie de prijzen kent van Aveda weet dat de producten niet erg voordelig zijn. Per product betaal je al snel vele tientallen euro’s. Sommige producten kosten zelfs meer dan € 100,-. Ook online zijn de producten van Aveda te koop. De kosten liggen online lager dan in de salons en haarsalons waar de winkeladviesprijs wordt gehanteerd. De online webwinkels duiken al snel circa 15% onder deze adviesprijs. Wanneer je even zoekt op internet vind je zelfs al snel prijzen die zelfs ruim 25% onder de winkeladviesprijzen liggen.

Contact

Wanneer je vragen of opmerkingen hebt over de producten van Aveda is het mogelijk om contact op te nemen met de klantendienst van Aveda:
  • Telefoon: 0800-4432000 (bereikbaar op weekdagen tussen 8.00 en 20.00 uur, op zaterdag van 8.00 tot 12.00 uur).
  • E-mailadres: klantendienst@cs.aveda.nl

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Natuurlijke cosmeticaNatuurlijke cosmeticaDat er in Europa niet meer op dieren getest mag worden, was destijds een mooi overwinning. Alleen is dat niet genoeg om…
Dr. Hauschka Cosmetica: producten en verkooppuntenDr. Hauschka Cosmetica: producten en verkooppuntenDe verzorgingsproducten van Dr. Hauschka Cosmetica omvatten producten voor gezicht, lichaam, mond en lippen, haren, bene…
'Groene' cosmetica: trends en producten'Groene' cosmetica: trends en productenOoit had natuurcosmetica een ‘geitewollensokkenimago’, nu is het helemaal hip. Welk van de nieuwste merken en producten…
Beauty: Verzorgd en glanzend haarBeauty: Verzorgd en glanzend haarVerzorgd haar is voor iedereen iets anders, maar er is wel een grote gemene deler en dat is dat haar schoon is en een mo…
De wellness top 10De wellness top 10Genieten van wellnessbehandelingen kan uitgebreid, of ultra-snel. Thuis of (ver) buiten de deur. Duur en extravagant, of…
Bronnen en referenties
  • Aveda, www.aveda.nl

Reageer op het artikel "Aveda cosmetica: producten en verkooppunten"

Reactie

Raemdonck E., 24-04-2016 12:41 #1
Graag adressen waar je uw producten kan kopen in België-Oost-Vlaanderen omgeving Zele, Dendermonde, Lokeren.
Dank

Infoteur: Advies-eb
Gepubliceerd: 05-12-2014
Subrubriek: Beauty
Special: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!