InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Huidverzorging erg belangrijk!

Huidverzorging erg belangrijk!

Huidverzorging erg belangrijk! Bijna iedere vrouw of man wil erg graag netjes en verzorgt uitzien. Huidverzorging is daarom een belangrijk onderdeel geworden van onze samenleving. Per dag staan wij gemiddeld genomen zeker een half uur voor de spiegel om goed verzorgt voor de dag te komen De huid speelt een grote rol in een menselijk leven. Bijna iedereen wil graag een mooie verzorgde huid. Wat moet je hiervoor doen en wat moet je ervoor laten!

Onze huid is erg teer en gevoelig. Gedurende de dag krijgt onze huid veel te verduren en pik zij allerlei slechte invloeden op van binnenaf maar ook van buitenuit. Onze huid reageert slecht op bepaalde invloeden van buitenuit, onder andere:
  • milieuverontreiniging
  • spanning
  • stress
  • slechte conditie
Op deze slechte invloeden van buitenaf reageert de huid met bijvoorbeeld overgevoeligheid, onzuiverheden en uitslag.

Huidverzorging

Veel mensen gebruiken huidverzorgingsproducten, maar de juiste huidverzorging begint van binnenaf met:
  • het vermijden van spanning.
  • niet roken.
  • goede voeding.
  • voldoende drinken (6 tot 8 glazen water per dag).
  • weinig alcohol.
  • frisse lucht.
  • voldoende beweging.
  • een goede nachtrust.

Natuurlijk kunnen wij daarnaast niet zonder huidverzorgingsproducten. Zij ondersteunen de huid van buitenaf om:
  • de huid in goede conditie te brengen en te houden.
  • hulp te bieden bij huidproblemen (couperose, schrale huid, droge plekken enz.).
  • een positieve invloed uitoefenen op onze uitstraling.

Om onze huid in goede conditie te brengen en te houden moeten wij de volgende stappen ondernemen:
  1. Huid reinigen.
  2. Nareinigen.
  3. Beschermen.
  4. Verzorgen.

Huid reinigen

's Morgens kun je de huid wassen met bijvoorbeeld een wasgel, (reinigingsmelk en toner in 1).
Voor de avond is het belangrijk om een reinigingsmelk/cleanser met toner/tonic te gebruiken. Deze verwijderen alle slechte invloeden van buitenaf die na een dag op onze huid kleven.

Nareinigen

Water spoelt de reinigingsmelk/cleanser niet weg. Om ervoor te zorgen dat alle restjes reinigingsmelk/cleanser volledig verwijderd worden gebruiken wij een toner/tonic. Deze toner/tonic zorgt ervoor dat alle restjes reinigingsmelk/cleanser zorgvuldig en intensief worden opgelost. Hierdoor wordt de huid hersteld en klaar gemaakt voor de verzorgende dag- of nachtcrème.

Beschermen

Zoals gezegd heeft onze huid te maken met slechte invloeden van buitenaf. Om onze huid daartegen te beschermen gebruiken wij een dagcrème. De dagcrème houdt het vocht binnen en het vuil buiten.

Verzorgen

Als wij slapen, is onze huid op een andere manier actief dan overdag. Daarom is het noodzakelijk voor de nacht een nachtcrème te gebruiken. Deze zorgt ervoor dat onze huid de schade kan herstellen van de slechte invloeden van overdag.
© 2008 - 2019 Nannie78, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Korres Natural Products: 'groene', trendy huidverzorgingKorres Natural Products: 'groene', trendy huidverzorgingWereldwijd al met heel wat awards overladen, is Korres Natural Products nu eindelijk ook in Nederland gemakkelijk verkri…
Huidverzorgingsproducten voor mannenHuidverzorgingsproducten voor mannenSteeds meer mannen hebben behoefte aan een goede huidverzorging. Huidverzorging voor mannen staat - vergeleken met de pr…
Everyday Minerals: trendy minerale make up via de webshopEveryday Minerals: trendy minerale make up via de webshopMinerale make up. Het is niet meer aan te slepen. Nu is ook het beroemde Amerikaanse merk Everyday Minerals verkrijgbaar…
Huidverzorging is belangrijkDe huid verzorgen is heel belangrijk. Je hebt maar één huid. Hoe kun je het beste je huid verzorgen?
Huidverzorging: welk verschil tussen mannen en vrouwen?Huidverzorging: welk verschil tussen mannen en vrouwen?We besteden steeds meer en meer aandacht aan de verzorging van onze huid, en dit geldt zowel voor mannen als vrouwen. Hu…

Reageer op het artikel "Huidverzorging erg belangrijk!"

Infoteur: Nannie78
Laatste update: 04-04-2008
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!