InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Verzorgde wenkbrauwen goed voor carrière en intieme relatie

Verzorgde wenkbrauwen goed voor carrière en intieme relatie

Verzorgde wenkbrauwen goed voor carrière en intieme relatie Ook wenkbrauwen zijn erg bepalend voor onze oogopslag, gelaatsuitdrukking en dus onze aantrekkelijkheid. Vandaar dat vooral vrouwen veel aandacht aan dit deel van hun gelaat besteden. De dames vergroten hun verleidelijkheid meestal via epileren, borstelen, en inkleuren van de beide wenkbrauwen met een speciaal potlood. Maar een slimme man, die indruk op de dames wil maken, snapt ook dat hij van tijd tot tijd onderhoud aan die bosjes haren moet besteden. Voor een (nog) grotere aantrekkingskracht op leuke vrouwen. En voor een effectievere lichaamstaal, dank zij de communicatieve eigenschappen van de wenkbrauwen. Wenkbrauwverzorging voor meer succes in je bestaan!

Wat is het doel van wenkbrauwen

De wenkbrauwen zijn lichaamsdelen die een soortgelijke beschermende functie hebben als onze oogwimpers. Een belangrijke functie dus, want de wenkbrauwharen beschermen, evenals de wimpers doen, onze belangrijke zintuigen tegen stof, transpiratie en allerlei vuiltjes. En de wenkbrauwen helpen bovendien ook mee om het directe zonlicht uit onze ogen te houden.

Non-verbale lichaamstaal van onze wenkbrauwen

Maar wenkbrauwen zijn ook erg bepalend voort onze lichaamstaal, want we geven er onze gevoelens en gemoedstoestand mee weer. Er is immers wat betreft gelaatsuitdrukking een groot verschil tussen gefronste of opgetrokken wenkbrauwen, om maar een voorbeeld te noemen. En we geven via onze wenkbrauwen o.a. signalen van verdriet, vrolijkheid, verbazing, angst. Maar ook afkeer en (seksuele) begeerte tonen we via wenkbrauwen. En dat allemaal spontaan, zonder dat we ervoor geleerd hebben of er over hoeven na te denken.

Structuur

Gemiddeld heeft een wenkbrauw ongeveer 250 haartjes, maar er zijn ook wenkbrauwen die in het bezit zijn van 1000 haartjes per brauw. De levensduur van zo’n haartje is ongeveer vier maanden. Dus wees niet bang als je af en toe wat wenkbrauwhaartjes verliest, want dat is een normaal verschijnsel dat bij de haarcyclus hoort. De wenkbrauwhaartjes groeien ongeveer 0,1 mm per etmaal.

Wenkbrauwverzorging

Wenkbrauwen zijn tevens van invloed op de aantrekkelijkheid van je gelaat, vandaar ook dat een mens zijn/haar wenkbrauwen graag goed verzorgt. Maar dat moet dan wel met smaak gebeuren en passend bij je karakter en persoon. Vandaar enkele nuttige tips voor een zo goed mogelijk resultaat.

Tips voor mannen

Mannen doen in principe vaak weinig aan hun wenkbrauwen. Maar ook voor mannen geldt dat je er met een beetje verzorging al snel een stuk beter kan uitzien, en een expressiever gelaat kunt krijgen. Wat vooral een positieve indruk op vrouwen zal maken en ook voor je carrière gunstig uitpakt.
  • Zorg vooral dat je de haren van de wenkbrauwen kort en gelijkmatig houdt. Als je dat bijknippen zelf niet aandurft, zullen de meeste kappers dat voor je willen doen als je er toch voor je hoofdkapsel bent. (En nu we het toch over gezichtsbeharing hebben: verwijder ook wekelijks die vieze onaantrekkelijke haartjes uit je neus en oren.)
  • Grijze of witte wenkbrauwharen kun je, als het er niet teveel zijn, in het begin nog makkelijk met een pincet verwijderen. Maar op een gegeven moment worden het er teveel. Je kunt dan denken aan het iets donkerder kleuren van je wenkbrauwen d.m.v. verfpotlood of iets dergelijks. Maar zorg dat het niet te veel opvalt dat je ze bijkleurt.

Tips voor dames

Enkele nuttige adviezen op schoonheidsgebied om het gezicht van vrouwen op een beschaafde manier nog iets verleidelijker te maken.
  • Borstel de wenkbrauwen naar boven en fixeer de haartjes met een gel, zodat je een spontane open blik krijgt.
  • Epileren kun je meestal beter aan de professional overlaten, want ongemerkt haal je al snel teveel haartjes weg. En bovendien kun je zelf ook bijknippen als ze te vol zijn. Duw dan met een vinger de wenkbrauw naar boven, tegen de groeirichting in, en knip al het haar dat boven je vinger komt eraf.
  • Gebruik liever geen roodkleurige wenkbrauwpotloden, want de kleur rood geeft je ogen een vermoeide indruk. Denk maar aan het wit van de ogen dat door vermoeidheid rooddoorlopen kan zijn.
  • Blijf sowieso dicht bij je eigen kleur als je met een potlood aan de slag gaat, want voordat je het weet zie je er te streng uit.
  • Maak er geen halszaak van dat beide wenkbrauwen er exact hetzelfde uit moeten zien. Een persoon is veel spannender als linker en rechter gezichtshelft juist niet volkomen symmetrisch zijn.

Complimenten

Het bewijs dat je de wenkbrauwen goed verzorgt blijkt uit het feit dat het de mensen in je omgeving amper opvalt dat ze er beter verzorgd uitzien. Maar als men je vaker jonger schat dan je in werkelijkheid bent, weet je dat het mede daardoor komt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Wenkbrauwen aanvullen met haartransplantatieDe mode verandert snel. Was het in het verleden mode om de werkbrauwen te epileren en in plaats daarvan een potloodstree…
Ontharen: EpilerenEr zijn vele verschillende manieren om uzelf van uw overtollig haar af te helpen. In dit artikel wordt het haar verwijde…
Epileren met draad, hoe doe je dat?Epileren met draad, hoe doe je dat?Het klinkt misschien wat vreemd, om te epileren met draad, maar het is een techniek die best vaak wordt toegepast. De te…
Wat kun je doen bij lange oor-, neus- en wenkbrauwharen?Wat kun je doen bij lange oor-, neus- en wenkbrauwharen?Bij mannen boven de 30 jaar beginnen de haren op de wenkbrauwen en in de oren en neus te groeien. Ze worden dikker en zi…
Hoe zend je de juiste signalen uit met lichaamstaal?Hoe zend je de juiste signalen uit met lichaamstaal?Lichaamstaal vormt een belangrijk onderdeel van communicatie. Lees hier hoe je daar tijdens bijvoorbeeld sollicitatieges…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Skeeze, Pixabay
  • Metro 18-2-2016

Reageer op het artikel "Verzorgde wenkbrauwen goed voor carrière en intieme relatie"

Infoteur: Robbie
Laatste update: 30-07-2017
Subrubriek: Beauty
Special: Op versiertoer
Schrijf mee!