InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Plastische chirurgie - Bilvergroting, bilimplantaten

Plastische chirurgie - Bilvergroting, bilimplantaten

Een bilvergroting is een procedure van de plastische chirurgie waarbij de grootte en vorm van de billen veranderd wordt door middel van bilimplantaten. Het is geschikt voor zowel vrouwen als mannen. Bilimplantaten zijn vooral in Brazilië en de Verenigde Staten populair, maar behoren ook in andere landen tot de meest gevraagde operaties van de plastische chirurgie. Wilt u ook mooie volle billen? Lees dan hier alles over de ingreep, de resultaten en de risico’s.

Voorzorgen

Een voorafgaand medisch onderzoek is noodzakelijk, want als uw gezondheid wankel is, zal de operatie niet worden uitgevoerd. Omdat sommige medicijnen, zoals aspirine en bloedverdunnende middelen, de kans op bloedingen verhogen, moet u hier minstens twee weken voor de behandeling mee stoppen. U mag twee weken voor de operatie ook niet meer roken.

Hoe verloopt een bilvergroting?

Nadat de plastische chirurg ruimte heeft gemaakt tussen de bil en de bilspier, wordt het implantaat ingebracht. Na de operatie worden er twee drains geplaatst om wondvocht en bloed af te voeren. Deze worden na ongeveer twee uur opnieuw verwijderd. De operatie verloopt onder lokale verdoving.

Nazorg

In de vier weken die volgen op de operatie moet u een steunend korset of pantybroekje dragen. Om de hechtingen moet u zich geen zorgen maken; deze zijn oplosbaar en zullen na verloop van tijd als vanzelf verdwijnen. Houd er rekening mee dat u tijdens twee weken niet op de billen mag zitten. U zult dus staande moeten eten en op uw buik moeten slapen. U mag drie weken lang niet met de auto rijden en zes weken lang niet voorover bukken. Met sporten en zware arbeid zal u zelfs drie maanden moeten wachten. Wacht met roken en het nemen van bloedverdunnende medicijnen (aspirine) totdat de wonden helemaal genezen zijn. Injecties in de billen zijn vanaf nu verboden omdat deze de protheses kunnen beschadigen.

Resultaat

Het resultaat van een bilvergroting is pas drie maanden na de behandeling zichtbaar. Dit komt omdat de zwelling eerst moet afnemen en het vetweefsel zich aan de nieuwe vorm moet aanpassen.

Littekens

Het litteken van een bilvergroting is nauwelijks zichtbaar omdat het zich tussen de billen bevindt (ter hoogte van het stuitje). Vlak na de operatie is het litteken rood, maar het zal na verloop van tijd de kleur van de huid aannemen. Dit proces verloopt sneller indien u niet rookt en als u voor en na de operatie gezond eet en extra vitamines slikt. Hoe u het genezingsproces van littekens kunt versnellen, leest u in Littekens Vervagen en Verwijderen.

Risico’s en complicaties

Net als bij andere operaties is er altijd kans op nabloedingen en infecties. Dit risico wordt echter tot het minimum herleidt indien u onze tips in verband met voorzorg en nazorg in acht neemt. De plastische chirurg zal u ook antibiotica voorschrijven om infecties te voorkomen. Dit moet u de eerste vijf dagen na de operatie nemen. Maak u geen zorgen als de billen na de operatie gevoelloos zijn. Dit is normaal en de gevoelloosheid zal na verloop van tijd vanzelf verdwijnen.

Kans op mislukking is klein, maar niet onbestaande. Over het algemeen geldt dat hoe steviger de huid is, hoe mooier het resultaat zal zijn. Bilimplantaten kunnen ook loskomen van het weefsel en afzakken. Dat is niet alleen lelijk, maar ook pijnlijk. Indien dit gebeurt, moet u onmiddellijk contact opnemen met uw arts.

Prijs

Tussen 4500 en 6000 euro.

Lipofilling

Tegenwoordig is er veel te doen rond lipofilling. Dat is het gebruik van lichaamseigen vetten die via een liposculptuur uit ongewenste lichaamsdelen worden verwijderd. Ze worden gereinigd en weer ingespoten op plaatsen waar u meer volume wenst (voornamelijk borsten en billen). Op het eerste zicht lijkt deze methode veiliger en natuurlijker dan de implantaten met siliconen, maar uit ervaring blijkt dat meer dan de helft van de ingespoten vetten door het lichaam opnieuw geabsorbeerd worden waardoor er van het resultaat van de ingreep na enkele maanden zo goed als niets meer te bespeuren valt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Schoonheidsoperatie niet zonder risicoSchoonheidsoperatie niet zonder risicoEen schoonheidsoperatie is een ingreep die bedoeld is als subjectieve verfraaiing van het menselijk lichaam. Een medisch…
Voorbereiding op plastische chirurgieVoordat je plastische chirurgie gaat doen is het belangrijk om je daarop voor te bereiden. Hoe kun je je het beste voorb…
Cosmetische behandeling billenNiet iedereen bezit de volle en ronde billen als Jennifer Lopez. Toch dromen vele over deze prachtige billen. Een nieuwe…
Wat kost een cosmetische operatie?Bij plastische chirurgie denken wij vaak aan vrouwen die hun uiterlijk verder willen verfraaien zonder enige noodzaak, h…
Plastische chirurgie: veel meer dan de facelift alleenPlastische chirurgie: veel meer dan de facelift alleenPlastische chirurgie. Maar al te snel denk je aan facelift en borstvergroting. Maar plastische chirurgie is veel meer da…

Reageer op het artikel "Plastische chirurgie - Bilvergroting, bilimplantaten"

Reacties

Kurvers, 29-08-2014 14:52 #2
Ik heb een dwars leasie met veel pijn met zitten.
Zou een bilimplantatie helpen?

Mirjam, 17-06-2012 01:54 #1
Hallo ik wil graag bilvergtoring doen met prothes en daarna bortsvergroting maar
hoelang heeft u ervanring? en wat zijn mijn nadelen?

Infoteur: Avalon
Laatste update: 12-08-2008
Subrubriek: Beauty
Special: Plastische chirurgie
Reacties: 2
Schrijf mee!