InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Billen vergroten met eigen vet

Billen vergroten met eigen vet

Mooie volle billen worden gezien als een teken van schoonheid. Niet iedereen is echter gezegend met een paar mooie volle billen. Er zijn veel vrouwen die hun billen te plat vinden, maar het is goed mogelijk om daar wat aan te laten doen. Als je vollere billen wilt hebben is dat mogelijk op verschillende manieren. Een van de meest populaire manieren om grotere billen te krijgen is een bilvergroting door middel van eigen vet. Deze manier is populair, vanwege de geweldige resultaten en het blijvende effect.

Artikelindeling

Redenen voor een bilvergroting

Het vergroten van de billen met eigen vet is erg populair om meerdere redenen. Ten eerste brengt de ingreep relatief weinig pijn en ongemak met zich mee en de operatie kan derhalve zeer snel en effectief worden uitgevoerd. Ten tweede geeft een bilvergroting met eigen vet een uitermate natuurlijk resultaat, omdat er geen externe implantaten of chemicaliën worden gebruikt, enkel lichaamseigen vetten. Ten derde wordt het vet voor de bilvergroting verwijderd van een plek op het lichaam waar zich overtollig vet bevindt, zoals de buik of de heupen. Je slaat hiermee dus twee vliegen in een klap, omdat niet alleen je billen mooier en voller worden, maar er ook vet wordt weggehaald bij de buik of de heupen waardoor je gehele figuur mooier wordt.

De operatie

De operatie die wordt toegepast voor het vergroten van de billen met eigen vet bestaat uit twee belangrijke onderdelen, namelijk liposuctie en lipofilling. Het eerst gedeelte van de operatie behelst de liposuctie. Liposuctie houdt in dat er vet wordt weggezogen uit het lichaam op een plek waar zich overtollig lichaamsvet bevindt, zoals mogelijk de buik of de heupen. De liposuctie wordt uitgevoerd door het inbrengen van vloeistof die de vetcellen losweekt. Vervolgens worden de vetcellen met canules (kleine holle buisjes) weggezogen en opgeslagen. Na het verkrijgen van de vetcellen worden deze vetcellen behandeld zodat zij weer in te spuiten zijn. Het tweede onderdeel van de operatie behelst de lipofilling van de billen. Lipofilling houdt in dat het lichaamseigen vet dat eerder is weggezogen weer wordt ingebracht in de billen. Zowel de liposuctie als de lipofilling vinden onder plaatselijke verdoving plaats. Beide onderdelen worden meestal op een dag uitgevoerd. De gehele operatie zal tussen de 1,5 en de 2 uur in beslag nemen.

Het herstel

Na de operatie worden enkele maatregelen genomen om het herstel zo voorspoedig mogelijk te laten verlopen. Allereerst worden er drains geplaatst op de plek waar het vet is weggezogen. Deze drains zorgen voor de afvoer van bloed en wondvocht. Deze drains worden na enkele dagen weer weggenomen. Het is mogelijk dat de plekken waar het vet is weggenomen en ingespoten nog tot enkele weken na de operatie gevoelig en pijnlijk zijn. Voor het wegnemen van dit ongemak is het innemen van paracetamol ruim voldoende. Verder is het dragen van een drukpak of korset een belangrijk onderdeel van de herstelperiode. Dit drukpak of korset wordt aangemeten ter voorkoming van ongewenste zwellingen op de plekken waar het vet is weggezogen en ingespoten. Ten slotte is het noodzakelijk om na de operatie enkele dagen rust te houden en het is daarnaast ook zeker aan te raden om gedurende 3 maanden zware lichamelijke inspanningen te voorkomen.

Het resultaat

De resultaten van een bilvergroting met eigen vet zijn direct zichtbaar en de kans dat jij tevreden bent met jouw nieuwe billen is dan ook erg groot. De goede resultaten hebben deze operatie zo populair gemaakt. Houd er wel rekening mee dat een gedeelte van het ingespoten vet weer opnieuw door het lichaam wordt opgenomen. Het is na een aantal maanden pas vast te stellen welk percentage van het ingespoten vet daadwerkelijk in de billen is achtergebleven. Ongeveer 20% tot 60% van het ingespoten vet zal weer verdwijnen. Hoeveel vet er achterblijft is afhankelijk van een aantal belangrijke factoren, zoals onder andere de circulatie van het bloed in de billen en de kwaliteit van de chirurg die de operatie heeft uitgevoerd. Zorg daarom dat je de operatie altijd bij een gerenommeerde kliniek of chirurg laat uitvoeren.

Lees verder

© 2014 - 2019 Mitchxl, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Billen vergroten met eigen vet"

Infoteur: Mitchxl
Gepubliceerd: 15-09-2014
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!