InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Beauty: volle lippen

Beauty: volle lippen

Beauty: volle lippen Een van de redenen dat Angelina Jolie zo populair is als het om haar schoonheid gaat, is wel door haar mond. Om de een of andere reden doet een volle mond het altijd goed. Het straalt van alles uit zoals gezondheid, vruchtbaarheid etc. Om aan dit schoonheidsideaal te voldoen kan je natuurlijk de plastisch chirurg z’n werk laten doen (niet dat dat er altijd mooier op wordt), maar er zijn ook andere middelen.

De huid

Lippen en de huid er omheen zijn behoorlijk kwetsbaar. Leeftijd, uv-licht, eten, drinken, het heeft allemaal invloed op de huid van de lippen en de huid er omheen. Lippen worden in de loop der jaren langzaam dunner en de kans is groot dat liplijntjes om de lippen ontstaan. Lijntjes die voor velen ontsierend zijn en helemaal als je lippenstift gebruikt die vervolgens tussen de lijntjes gaat lopen.

Bescherming

Omdat de lippen zo kwetsbaar zijn is het goed altijd een verzorging op de lippen aan te brengen. In de Aqua Source lijn van Biotherm zit een lippencrème die tevens een uv-filter heeft (ook toe te passen op de wintersportvakantie) en daarnaast een mooie glans geeft aan de lippen. Chanel heeft in de Precision lijn een lip correction die ook de huid om de lippen aanpakt. Bourjois heeft een duosetje Duo & Baume, hier zit een klein borsteltje bij dat de lippen glad maakt en een balsem voor de kloofjes. Allemaal producten die de kwetsbare huid kunnen beschermen.

Volle lippen

Tijdelijke “vulling”

Voor permanente invulling moet je echt naar de arts om je te laten injecteren. Tijdelijke oplossingen zijn speciale producten die de bloedtoevoer naar de lippen stimuleren en waardoor als het ware de lippen “opzwellen” en roder van kleur worden. Kaneel, pepermunt of zwarte bes zijn ingrediënten die dit stimuleren en in deze producten verwerkt zitten. Niet een echt permanente oplossing maar wel voor langere tijd, zijn de collageenproducten (bijv. Lip Collageen Boost van Sally Hansen).

Met kleur "opvullen"

Met kleur kan je ook veel doen. Denk aan de warm rode lippen (Dior en Chanel hebben enkele mooi warme kleuren), maar kleurloze lipgloss kan ook helpen. De lipgloss met glinsterende deeltjes is eigenlijk nog beter. Enkele merken (o.a. L’Oreal) hebben deze in het assortiment. Bovendien kan een goede lippenstift de lippen ook nog beschermen.

Wil je toch met kleurtjes aan de slag gaan, zorg dan dat je eerst een lippenpotlood in dezelfde kleur of een tint lichter op de lipcontour aanbrengt. Vul daarna de gewenste kleur in. Naast een mooi strak effect blijft de lippenstift dan ook nog eens binnen de lippen en voorkom je de doorgelopen lijntjes om de lippen.

Stimuleer de lippen

De lippen kan je ook stimuleren door er voor te zorgen dat de doorbloeding optimaal blijft. Menigeen gebruikt er de tanden voor om regelmatig de lippen langs de tanden te wrijven, maar er zijn ook scrubmiddelen voor de lippen. Enerzijds halen deze middelen de losse velletjes weg en anderzijds stimuleren ze de doorbloeding.

Tot slot

Mogelijkheden te over voor een mooie volle mond. Zorg altijd dat wat je doet, ook zorgvuldig plaatsvindt. Niet altijd geldt dat groter ook mooier is.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Make-up en lippenstift: hoe kies je de geschikte lipstick?Make-up en lippenstift: hoe kies je de geschikte lipstick?Bij het aanbrengen van make-up is het niet altijd makkelijk om de juiste lippenstift te kiezen. Als je een verkeerde keu…
Make-up: mooie lippenMake-up: mooie lippenIedereen wil mooie lippen hebben. Dat kan iedereen krijgen. Maar hoe krijgt u mooie lippen met make-up?
Make-up tips: je lippen maquillerenHoe ga je best te werk bij het aanbrengen van lippenstift? En welke soorten lippenstift zijn er zoal te vinden?
Beauty: Een mooie mondBeauty: Een mooie mond“Een mooie mond” is wat de spreker er persoonlijk van vindt. De een vindt smalle lippen mooier, de ander ziet ze liever…
Verzorging van je lippenOok het verzorgen van je lippen is erg belangrijk. Toch vergeten we dit vaak. Raar eigenlijk want je lippen gebruik je a…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Beauty: volle lippen"

Infoteur: Annastaal
Laatste update: 08-03-2016
Subrubriek: Beauty
Special: Uiterlijke verzorging
Schrijf mee!