InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Bioxet - Ervaringen en resultaten

Bioxet - Ervaringen en resultaten

Bioxet is een crème waarmee je zonder pijn een definitieve ontharing kan verkrijgen. Alle lichaamsdelen kunnen worden behandeld: onderbenen, bovenbenen, oksels, bikinilijn, gezicht, buik, billen, armen, rug, etc. Bioxet kan gebruikt worden in plaats van je gewone hydraterende crème. Onze redacteur heeft de Bioxet lichaamscrème één jaar lang getest. Ziehier de ervaringen en resultaten.

Definitieve ontharing met Bioxet

Bioxet is een hydraterende crème waarmee ongewenste haargraai kan worden verminderd. Dit gebeurt door de haren op een soort dieet te zetten. De onvoldoende voeding verzwakt de haren zodanig dat ze minder snel en dunner terugkomen. Bij gebruik op lange termijn (ongeveer één jaar), kan zelfs een definitieve ontharing worden verkregen. Het is effectief bij alle huidskleuren en is ook werkzaam bij blonde haartjes.

Bioxet is zo samengesteld dat het ook voldoet voor de dagelijkse huidverzorging. Het handhaaft de PH balans en verhoogt de zachtheid en de hydratering van de huid. Het is beschikbaar als gezichtscrème (voor zowel droge en normale huid als voor een vettige huid) en als lichaamscrème.

Bioxet Ervaringen en resultaten

Onze redacteur heeft de Bioxet haarverminderende lichaamscrème anderhalf jaar lang uitgetest op zowel de onderbenen als de bikinilijn. De gebruiksaanwijzing raadt aan de crème iedere avond voor het slapengaan aan te brengen (s nachts groeit het haar immers het snelst) en die raadgeving werd minutieus opgevolgd. De meeste dagen werd de crème ook s morgens gesmeerd omdat dit de resultaten zou versnellen.

Bioxet raadt aan de te behandelen lichaamsdelen te harsen of te epileren. Scheren mag ook, maar hier zouden de resultaten langer op zich laten wachten. In het geval van onze redacteur werden de te behandelen lichaamsdelen geëpileerd (de haren werden uitgetrokken). Omdat de pijngrens op sommige plaatsen te hoog was (bikini), werd er soms geschoren.

Volgens Bioxet zouden de resultaten na drie maanden als volgt moeten zijn: 46% vermindering van het aantal haren, 43% vermindering van de haarlengte en 30% vermindering van de haardikte. De huid zou ook beter gehydrateerd moeten zijn. Na maximum één jaar zouden de behandelde lichaamsdelen definitief onthaard moeten zijn.

Wij verkregen de volgende resultaten:

  • Het haar groeit met Bioxet duidelijk minder snel terug. Er moet opvallend minder worden geëpileerd dan vroeger.
  • Na drie maanden lijken er op sommige plaatsen minder haartjes te staan, maar het resultaat is zo minimaal dat je niet zeker kan zijn.
  • Na anderhalf jaar dagelijks gebruik van Bioxet is het aantal haren inderdaad verminderd en zijn de haren ook dunner geworden. Epileren wordt door de dunnere en verminderde haargroei minder pijnlijk en de vertraagde haargroei is ook mooi meegenomen. Van een definitieve ontharing van de onderbenen en de bikinilijn is er echter geen sprake.
  • De haren worden duidelijk minder lang, maar dit kan ook te wijten zijn aan de tragere haargroei.
  • Opvallend is wel dat er op de plaatsen die werden geschoren geen enkele verbetering of vermindering zichtbaar is. De resultaten zijn enkel waarneembaar op die plaatsen waar het haar met wortel en al werd uitgetrokken.
  • De huid is goed geydrateerd met Bioxet en de crème ruikt aangenaam. Bioxet kan dus zonder problemen in de plaats van een andere lichaamscrème gebruikt worden.

Conclusie

Bioxet werkt wel degelijk, maar de crème is niet zo efficiënt als op de verpakking en in de reclame staat aangegeven. De resultaten bevinden zich vooral op het vlak van de vermindering van het aantal haren (ongeveer 30% na anderhalf jaar gebruik) en de dikte van de haren (soms wel tot 50%). In combinatie met scheren heeft Bioxet geen effect; harsen of epileren zijn dus noodzakelijk. Wilt u echter een volledige definitieve ontharing bekomen, dan doet u het best een beroep andere definitieve ontharingsmethodes zoals IPL.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Epilar permanente ontharing - Ervaringen en resultatenEpilar System is een pijnloze manier om ongewenste haargroei permanent te verwijderen. Epilar is aangewezen voor persone…
Ontharing met elektrolyse - Ervaringen en resultatenHet ontharingsapparaat Epiliss van Babyliss maakt gebruik van een zwakke elektrische stroom, elektrolyse genaamd, om een…
IPL definitieve ontharing - Ervaringen en resultatenIPL is een permanente ontharing die gebruik maakt van lichtimpulsen om de haren weg te branden. De behandelde haren kome…
recensieKalo haarreductie - Ervaringen en resultatenKalo is een product waarmee je zonder pijn overtollige haartjes definitief kunt verwijderen. Alle lichaamsdelen kunnen w…
Inspuitingen met hyaluronzuur - Ervaringen en resultatenInspuitingen met hyaluronzuur - Ervaringen en resultatenCrèmes met hyaluronzuur zijn erg in de laatste tijd. Ze beloven een goed gehydrateerde en volle huid die rimpels geen ka…

Reageer op het artikel "Bioxet - Ervaringen en resultaten"

Reacties

Carl, 11-04-2014 11:10 #3
Na twee jaar laseren, verplicht mét vooraf scheren!, geen enkele verbetering: weggegooid geld, en véél ook. En dan nu de brokken: een zwarte baard die ontzettend snel groeit.
Voor een jonge vrouw een grote ellende!

Teksas, 05-10-2011 13:31 #2
Ik wil ook graag mijn ervaring delen. Ik heb bioxet gezichts- en lichaamscreme gebruikt en bij mij heb ik zelf geen resultaat gezien, waarschijnlijk ook omdat ik er te snel mee gekapt was (ben zelf 27). Bij mijn moeder hielp het wel heel snel. Na 1 behandeling had ze al resultaat. Ze heeft nu minder haar op haar kin. Mijn moeder is 60. Bovendien had ze haar vriendin deze creme ook geadviseerd (zij is ook rond de 60) dus ik denk dat deze creme bij wat oudere vrouwen meer effect heeft…

Laura, 03-08-2010 15:57 #1
Een vraag: hoe lang heeft u uw benen al geepileerd voordat u met bioxet begon? Als u namelijk net was begonnen met epileren is de vermindering van haargroei misschien toe te schrijven aan het epileren. Verklaart ook waarom bioxet + scheren geen effect had.

Infoteur: Avalon
Laatste update: 06-02-2009
Subrubriek: Beauty
Special: Definitieve ontharing
Reacties: 3
Schrijf mee!