InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Ooglidcorrectie

Ooglidcorrectie

Ooglidcorrectie Plastische chirurgie is helemaal van deze tijd. Middels moderne technologieën blijken artsen prima in staat om ontevredenheden van zowel mannen als vrouwen weg te nemen. Een van de operaties die het meest wordt uitgevoerd is de ooglidcorrectie.

De ooglidcorrectie

Veel vrouwen hebben de wens en het verlangen om er altijd jonger uit te zien. De ooglidcorrectie is een operatie die daarbij een grote rol speelt. Naarmate men ouder wordt, gaan de oogleden er zwaarder en verslapt uitzien. Door bepaalde stukken huid weg te halen, krijgen de ogen weer de jeugdige uitstraling die ze ooit hadden. Bij de ooglidcorrectie wordt het teveel aan onderhuids vetweefsel weggehaald van de bovenste of onderste oogleden. Niet altijd wordt de ooglidcorrectie uitgevoerd vanwege ontevredenheid. Soms is de hoeveelheid overtollig huidweefsel van het bovenooglid zoveel dat het zicht belemmerd wordt en een ooglidcorrectie uitkomst biedt.

Uitvoering

Wanneer u besluit een ooglidcorrectie te laten uitvoeren, zal de arts eerst aftekenen hoeveel huidweefsel er verwijderd gaat worden. Daarna wordt het gebied rondom de ogen verdoofd met een injectie. Als u onder verdoving bent, wordt de huid weggesneden. Na afloop worden de kleine bloedende vaatjes dichtgebrand en wordt de huid weer gehecht. U zult in de meeste gevallen niet bang hoeven te zijn voor een zichtbaar litteken, omdat de snede meestal aan de binnenzijde van het oog wordt gemaakt.

Na de ingreep

Wanneer de correctie heeft plaatsgevonden kan het zijn dat de huid rondom de ogen gaan zwellen of dat er bloeduitstortingen bestaan. Om dit zoveel mogelijk te voorkomen en te genezen is het goed om de eerste dagen na de operatie de ogen te koelen. Maar hoe goed u uw best ook doet, na de operatie zullen de gevolgen ervan nog minstens een week te zien zijn. In sommige gevallen kan het weken duren voor de zwellingen en bloeduitstortingen verdwenen zijn.

Risico’s

Aan ooglidcorrecties kleven niet veel risico’s. Artsen hebben de technologie zo ontwikkeld dat ze precies weten wat ze doen. Toch kan er altijd een infectie optreden. Afhankelijk van de infectie zal worden besloten of u wel of niet moet worden behandeld. Als u op de juiste manier behandeld wordt zal een infectie meestal geen negatieve gevolgen voor het resultaat hebben. Na een operatie kan er ook sprake zijn van nabloeding. Ook deze hebben doorgaans geen effect op het uiteindelijke resultaat.

Niet vergoed

Een nadeel aan de ooglidcorrectie is dat deze niet wordt vergoed door de Nederlandse zorgverzekeraar, voornamelijk omdat het een cosmetische ingreep is. Wanneer er een medisch motief is voor de operatie, kan het nuttig zijn bij de verzekeraar te informeren.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Ooglidcorrectie"

Infoteur: Paulsmiezen
Gepubliceerd: 13-04-2009
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!