InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Beauty: mooie gezonde voeten

Beauty: mooie gezonde voeten

Beauty: mooie gezonde voeten Mooie en gezonde voeten vergen wel wat tijd om ze zo te krijgen, maar zelf om met wat hulp is dit absoluut mogelijk. Maak wat tijd waar je ook werkelijk ontspannen aan de voeten kunt werken. Geen klus over even tussendoor te doen.

Eelt en nagels vijlen

Eelt

Eelt verwijderen met de vijl of rasp kan beter op de droge voet gebeuren. Het eelt kan dan gemakkelijker door de rasp of vijl opgenomen worden. Er zijn echter raspen die het ook goed op ietwat vochtige voeten doen. De vijl werkt echt alleen als het eelt goed droog is. De vijl heeft een ruwe en zachte kant en de ruwe kant moet als eerste gebruikt worden en als het grove werk gedaan is, kan met de fijne kant van de vijl alles netjes bijgewerkt worden.
Zorg dat er geen haaltjes achter blijven, los van het feit dat het funest is voor je kousen of panty’s, kan je je ook pijn doen.

Nagels

De nagels moeten altijd geknipt worden, nadat je de voeten gewassen hebt. De nagels zijn dan zachter en zijn beter te knippen. Altijd recht knippen en ga er met de vijl (een richting heen vijlen, van buiten naar binnen) nog even langs om haaltjes te voorkomen.
De nagelriemen kunnen nu opgeduwd worden (ze belemmeren de groei) en haal de losse velletjes weg. Gebruik hier absoluut geen schaartje maar wat nagelriemenolie en een zogenaamd bokkenpootjes. De nagelriemenolie verzacht de rand om de nagel en als het zachter is, kan het gemakkelijker opgeduwd worden met het bokkenpootje.

Een kleurtje op de schone voet – nadat de resten nagelriemenolie verwijderd zijn – oogt zeker in het open schoentje erg fraai, maar een blanke lak die alleen wat glans geeft kan ook prima. Om niet en basecoat, kleur en topcoat te hoeven gebruiken, zijn er de 3-in-1 producten. De basecoat in de 3-in-1 of los is erg belangrijk bij een kleurtje, dit voorkomt verkleuring van de nagel door de opgebrachte kleur.

Schoon

Wassen

Met de voeten een heerlijk geurend voetenbad nemen voelt vaak als een weldaad voor je hele lijf. Niet te heet, want dat droogt uit, maar een temperatuur dat je je voeten ook direct in de bak kunt steken. Er zijn speciale voetenbaden, waar ook een mini jakuzi in zit en dit ontspant heerlijk.

Scrub

De speciale scrub voor de voeten verwijdert de dode huidcellen en neem er een met wat kalmerende natuurlijke stoffen (Yves Rocher, Jenna en Rituals hebben onder andere deze producten). Wel altijd op de droge voet toepassen en daarna goed afspoelen.

Ontspannen

Als de voeten soepel en ontspannen voelen, doet dit het hele lichaam vaak goed. Een wat gezwollen voet kan – door deze wat hoger te leggen dan de benen – ontzien worden. Eventueel opgehoopt vocht verdwijnt dan.

De voeten lekker masseren, bijvoorbeeld met een verzachtende crème, is naast het feit dat het goed is voor de doorbloeding van de voet, ook heerlijk ontspannend. Maak licht drukkende rondjes onder de voeten en wrijf richting de tenen. De tenen kunnen nu ook mee gemasseerd worden en trek voorzichtig de tenen uit. Met de muis van je hand kun je je hielen voorzichtig masseren … of nog beter, laat het lekker doen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Heerlijke voeten verwen tips!Heerlijke voeten verwen tips!Je voeten hebben in het dagelijks leven vaak veel te verduren, ze zitten in zweterige sokken, of misschien wel die pijnl…
Maak je voeten klaar voor de zomer!Maak je voeten klaar voor de zomer!Wie wil er nou geen mooie voeten in slippers? Lees snel dit artikel waarin leuke en makkelijke tips staan om je voeten t…
Naar de pedicure voor mooie voeten!Steeds meer mensen gaan naar de pedicure voor mooie en verzorgde voeten. Maar wat doet een pedicure precies? Wat is zijn…
Beauty: Verzorgde voetenBeauty: Verzorgde voetenHet nieuwe seizoen – waar de voeten weer meer getoond worden – wil ook meteen zeggen, goed naar de voeten kijken en extr…
Met mooie voeten de zomer in!Als de zomer weer in het land is, en velen van ons zich klaar maken voor een mooie vakantie, zullen de slippertjes en op…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Beauty: mooie gezonde voeten"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 08-08-2009
Subrubriek: Beauty
Special: Handen en voeten
Schrijf mee!