InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Persoonlijke verzorging voor mannen beauty en tips

Persoonlijke verzorging voor mannen beauty en tips

Persoonlijke verzorging voor mannen beauty en tips Niet alleen vrouwen maar ook mannen willen er goed uitzien! Steeds meet mannen besteden aandacht aan hun uiterlijk. Verschillende cosmetica producten worden, naast voor vrouwen afgestemd op het gebruik door mannen. Door het op de juiste manier te gebruiken kunnen ook mannen er dankzij cosmetica beter uitzien. Maar om er goed uit te zien is de basis het belangrijkst.

Wat willen mannen?

Mannen willen er goed uitzien maar het mag niet teveel moeite kosten, of toch niet? De laatste jaren besteden steeds meer mannen meer tijd aan hun uiterlijk. Het gebruik van cosmetica en/of verzorgingsproducten is voor een deel geen taboe meer en winkelschappen vullen zich met een grote variatie aan voor mannen bestemde artikelen.

Begin bij de basis

Om er goed uit te zien begin je bij de basis. Kies kleding met de juiste pasvorm en zorg dat deze er netjes uitziet. Niet passende kleding zorgt voor een slonzig uiterlijk en dat wil niemand. Zorg voor een net kapsel, een schoon gebit en verzorgde handen.

Tips voor het kapsel:

  • Bezoek regelmatig een kapper. Een regelmatig bezoek aan de kapper is goed voor het haar en het wordt geknipt volgend de laatste trends.
  • Gebruik een goede shampoo passend bij uw haarsoort. Er zijn bijvoorbeeld speciale shampoos te krijgen voor mensen met droog of springerig haar.Gebruik bij roos een shampoo die dit probleem oplost.
  • Neem het advies van de kapper serieus met betrekking tot styling en haarverzorgingsproducten. Voor stylingproducten geldt vaak: ‘overdaad schaadt’.

Tips voor de kleding:

  • Zorg voor passende kleding! Wanneer het niet lukt de juiste maat te vinden vraag dan een medewerker.
  • Kies de juiste stijlen kleurencombinaties. Kleding moet bij elkaar passen wanneer dit niet lukt vraag dan een medewerker die geeft vaak graag advies om tot een goede combinatie te komen.
  • Schoenen moeten er netjes uitzien en passen bij de rest van de kleding. Het is niet overdreven meerdere paren schoenen te hebben.
  • Zorg ervoor dat de kleding past bij de gelegenheid.

Tips voor schoon gebit:

  • Bezoek regelmatig een tandarts. Een tandarts zorgt ervoor dat het gebit in goede staat blijft en geeft tips over het onderhouden van het gebit.
  • Bezoek bij regelmatige gebitsproblemen een mondhygiënist. Mondhygiënisten zijn gespecialiseerd in het schoonhouden van het gebit.
  • Poets de tanden regelmatig, gebruik tandenstoker en flosdraad om goed te reinigen. Door juist gebruik van een elektrische tandenborstel kan het gebit nog beter worden gereinigd.
  • Zorg voor een frisse adem. Om een frisse adem te krijgen gebruik mondwater, kauwgom (zonder suiker) of andere verfrissende producten.

Tips voor een mooie, gezonde huid:

  • Gebruik een dagcrème die bij uw huid past. Een dagcrème maakt de huid vitaler en zorgt voor een frisse uitstraling. Een slechte huid ziet er erg onverzorgd uit het hier aandacht aan besteden is dan ook noodzakelijk. Een vette huid heeft een andere verzorging nodig dan een droge huid. Medewerkers van een winkel geven graag advies over de keuze en het gebruik van de perfecte crème, scrub, masker of andere cosmetica voor uw huid.
  • Eet gezond; Uw huid gaat er niet alleen door het gebruik van cosmetica beter uitzien maar de juiste voeding is ook zeer belangrijk. Zorg voor voldoende vitaminen en mineralen uit groente en fruit en eet niet vet. Extra vitaminen zitten in vitaminepillen deze kunnen een tekort aanvullen.
  • Een specialist kan helpen met een zeer slechte huid en weet hier vaak de oplossing voor.
Gerelateerde artikelen
Beauty: MannencosmeticaBeauty: MannencosmeticaVoor de ene man is het nog een deur te ver en de ander maakt er gretig gebruik van… en waarom ook niet. Alsof de mannenh…
Beauty: Verzorging van de mannenhuidBeauty: Verzorging van de mannenhuidDe man is zich de laatste jaren ook beter gaan verzorgen en beperkt zich niet meer tot water en zeep en wat aftershave.…
Beauty: Verzorging lippen, een rode mondBeauty: Verzorging lippen, een rode mondDe verzorging van de lippen wordt door menigeen afgedaan als onzinnig, dit terwijl de lippen uiterst gevoelde huid betre…
Beautytips voor de manBeautytips voor de manTypisch dat destijds de Egyptenaren al wel bezig waren met allerlei beautyproducten voor zowel mannen als vrouwen. De we…
Zwanger worden, tips voor mannenZwanger worden doe je samen. Tips voor mannen om een goede kwaliteit sperma te leveren kun je in dit artikel lezen. Het…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: SJJP, Pixabay

Reageer op het artikel "Persoonlijke verzorging voor mannen beauty en tips"

Infoteur: Kropslavinken
Laatste update: 28-07-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!