InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Ontharen: Body Sugaring

Ontharen: Body Sugaring

Ontharen: Body Sugaring De nieuwste methode voor ontharen is Body Sugaring. Deze methode lijkt op harsen, maar is veel minder pijnvol. Er wordt een suikerpasta op uw lichaam gesmeerd, waarna dit er van wordt afgetrokken. Daarmee verdwijnen ook de haren. Het voordeel ten opzichte van harsen is dat het veel minder pijnvol is en minder snel een allergische reactie oproept. De nieuwste methode om te ontharen heet Body Sugaring. Hierbij wordt het haar op het lichaam verwijderd met behulp van een suikerpasta. In die pasta zijn onder andere suiker, Arabische gom, citroensap en nog een aantal andere ingrediënten verwerkt. Het voordeel van suiker is dat de huid er zacht van wordt. Daardoor blijven er niet tot nauwelijks beschadigingen achter. Ook zijn er maar weinig mensen allergisch voor suiker. Dat maakt het ook tot een geschikte methode ten opzichte van bijvoorbeeld harsen. Harsen is een zeer pijnvolle methode en kan dikwijls ook nog eens een allergische reactie oproepen bij de gebruiker.

Voordelen van Body Sugaring

Een ander voordeel ten opzichte van harsen is dat de haren veel minder lang hoeven te zijn. Bij harsen is het belangrijk dat het haar al een bepaalde lengte heeft. Afhankelijk van de groeisnelheid kan dat soms nog wel oplopen tot een periode van zes weken. Bij Body Sugaring hoeft het haar veel minder lang te zijn. Haren worden niet afgebroken, maar met wortel en al verwijderd. Dat zorgt er ook voor dat ingegroeide haren verdwijnen. Mensen die medicijnen gebruiken of zwanger zijn kunnen ook gebruik maken van Body Sugaring.

Rode vlekjes

Het is mogelijk dat er enkele uren na de behandeling rode vlekjes verschijnen op de huid. Dat is een natuurlijke reactie van het lichaam wanneer een haar wordt uitgetrokken. De vlekjes zijn vaak weer binnen een dag verdwenen. Hoe groter de haarwortel, des te groter de vlekjes. Als u vaker gebruik maakt van Body Sugaring worden de haartjes ook dunner en daardoor de vlekjes ook kleiner. Als u het vaak genoeg doet hoeft u helemaal geen last meer te hebben van de vlekjes.

Wat niet te doen bij Body Sugaring

Het is overigens niet aan te raden om meteen in de zon te gaan zitten of onder een zonnebank te gaan liggen na een behandeling. U kunt het beste de eerste 24 uur na de behandeling daar vandaan blijven. Ook is het aan te raden bepaalde producten zoals geparfumeerde zeep, deodorant of make-up de eerste twaalf uur na de behandeling niet te gebruiken. De huid heeft enige tijd nodig om te herstellen en door uw huid met deze producten in aanraking te brengen kan zij onnodig irriteren. In een paar gevallen is het trouwens ook niet aan te raden om gebruik te maken van Body Sugaring, namelijk als uw huid verbrand is of als u last heeft van spataderen. Bij sommige vrouwen kan de huid tijdens de menstruatieperiode ook gevoeliger zijn. Ook dan is het aan te raden geen behandeling te ondergaan.

Kosten voor Body Sugaring

Elk lichaamsdeel kan gesugard worden, ook het gezicht. De methode is geschikt voor zowel mannen als vrouwen, ook al zal deze laatste groep in de praktijk waarschijnlijk er meer gebruik van maken. De kosten vallen relatief mee. Voor bijvoorbeeld het sugaren van uw armen zult u er van moeten uit gaan dat u ongeveer 50 euro kwijt bent. Voor uw gezicht is dat bijvoorbeeld 70 euro. Meestal geldt des te groter het oppervlak, des te groter de kosten. Voor uw rug of buik zult u dus nog iets meer kwijt zijn.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Ontharen: Body Sugaring"

Infoteur: Simcha
Laatste update: 10-12-2015
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!