InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Beauty: Slimme make-up tips

Beauty: Slimme make-up tips

Beauty: Slimme make-up tips Slimme make-up tips hebben soms met een stukje handigheid te maken, maar vooral ook met snelheid. Menig vrouw heeft in de ochtend (of avond) niet veel tijd om haar toilet te maken en dan zal je ook nog zien dat je knoeit. Er zijn wat hulpmiddeltjes of handigheidjes die je helpen in het proces. Een aantal heb ik hieronder opgesomd.

Algemeen

Als je je aan het opmaken bent is het altijd goed de reiniging die je normaal voor het afhalen van make-up bij de hand te houden (lotion of doekjes). Als je ergens mee uitschiet is het zonde om alles opnieuw te doen, maar als je wat lotion (op bijvoorbeeld een wattenstaafje) of een reinigingsdoekje bij de hand hebt, is dat waar je uitgeschoten bent, heel snel weg te werken. Bij de ogen geldt natuurlijk dat het goed is om wat oogmake-up remover bij de hand te hebben. Met een wattenstaafje kan je wat te veel aan mascara of eyeliner prima wegwerken zonder opnieuw te beginnen.

Voor witte deo-vegen en make-uppoeder op donkere kleding zijn speciale doekjes te koop. Geen paniek meer als je wat geknoeid hebt op je schone outfit.

Lippenstift

Blijvend

Met veel lippenstift loop je de kans dat het na een glaasje of een hapje weg is en niet iedereen vindt de ‘blijvende’ lippenstift met de laklaag prettig zitten. Wat je met normale lippenstift kunt doen is er een soort foundation onder doen. Er is voor de lippen een speciale primer die je op schoongemaakte lippen opbrengt. Daarna kan de gewone lippenstift er overheen. Werk je over je lippenstift nog met een glans dan zal je alleen die glans mogelijk af en toe bij moeten werken. Maar dat geldt ook voor de speciale lippenstift die blijft zitten.

Inkleuren

Omdat een strakke lijn, zeker bij een harde kleur, het mooiste is, zal menig vrouw eerst een lippenpotlood opbrengen en daarna de kleur van de lippenstift. Als je de juiste kleur lippenpotlood niet kunt vinden bij de lippenstift die je zo graag draagt, neem dan vooral een tintje lichter. Dit is minder erg c.q. valt vaak niet eens op, dan wanneer je een tintje donkerder neemt. Daar waar de donker omrande mond enkele jaren geleden nog mode was, is dit niet een onnatuurlijk en potsierlijke make-up geworden.

Mascara

Iets te veel mascara opgebracht of klontert het een beetje? Neem dan een wimperkam, maak met een wattenstaafje gedrenkt in oogmake-up remover het kammetje een beetje nat en ga voorzichtig door de wimpers waar iets te veel aan zit of die aan elkaar zijn gaan zitten. Even wachten en daarna de mascara afwerken.

Foundation

Foundation heeft natuurlijk een behoorlijke houdbaarheid op de dag en de meeste zal gauw een uur of acht meegaan. Maar dat geldt niet voor iedere foundation of je foundation moet wellicht wat langer mee dan wat normaal haalbaar is. Breng dan onder je foundation een primer aan, daarna de normale foundation en spray er een fixer overheen. Er komt als het ware een dun laagje over je foundation te liggen. Succes verzekert en het voelt niet vervelend aan.

Haar

Volume

Natuurlijk kan je meer volume creëren door flink te föhnen, krullers in te zetten etc. Maar als je niet veel tijd hebt is daar ook meestal geen tijd voor. Borstel je haar dan goed door, hang desnoods even ondersteboven met je haar en als je met je hoofd weer omhoog komt kam of borstel je je haar in de tegenovergestelde richting. Een linkse scheiding wordt dus rechts of andersom. Een middenscheiding kan twee kanten op. Spray er voor de zekerheid nog een klein beetje lak in en je hebt meer volume zonder al te veel gedoe.

Schoon

Schoon haar willen we allemaal immers de uitdrukking ‘als je haar maar goed zit’ is er niet voor niets. Maar als ook daar even geen tijd voor is, is droogshampoo dé oplossing. Strooi of verstuif de poeder op de hoofdhuid en langs de haarlijn, masseer het even in en borstel het uit …. en gereed is je kapsel.

Oppepper

Als je na een drukke dag nog weg moet en je wilt er toch leuk bijlopen, neem tijdens het douchen dan een oppeppend drieminuten masker. Verschillende merken voeren deze snelle verkwikkende maskertjes. Tijdens het haren wassen of inzepen kan het masker even intrekken en het voelt direct goed.

Tot slot

Beter is natuurlijk niet gehaast te weer te hoeven gaan, maar als het toch een keer moet, is het goed wat hulpmiddeltjes te hebben.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Make-upborstels reinigen / make-up brushes reinigenMake-up brushes of make-upborstels moet je geregeld reinigen. Doe je dat niet dan kunnen de aanwezige bacteriën de huid…
Organiseren van je make-up tasjeEen make-up tasje is natuurlijk heel handig, want je kunt dan altijd en overal je make-up bijwerken. Toch is een make-up…
Beauty: Uitgelopen make-upBeauty: Uitgelopen make-upIedereen die make-up gebruikt overkomt het wel eens. Is het niet een onverwachte regenbui, dan toch wel die welgemeende…
Het aanbrengen en afhalen van nepwimpersHet aanbrengen en afhalen van nepwimpersHeb je korte wimpers? Dan kunnen nepwimpers een uitkomst voor je bieden. Nepwimpers namelijk zorgen voor een extra mooie…
Oog make-up tips, hoe maak je smokey eyes?Experimenteer eens met smokey eyes, dit is een intense oog make-up die je ogen een verleidelijk en zwoele uitstraling ge…

Reageer op het artikel "Beauty: Slimme make-up tips"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 12-02-2011
Subrubriek: Beauty
Special: Uiterlijke verzorging
Schrijf mee!