InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Het aanbrengen en afhalen van nepwimpers

Het aanbrengen en afhalen van nepwimpers

Het aanbrengen en afhalen van nepwimpers Heb je korte wimpers? Dan kunnen nepwimpers een uitkomst voor je bieden. Nepwimpers namelijk zorgen voor een extra mooie oogopslag, maar dan is het wel van belang dat de nepwimpers goed aangebracht zijn. Voor het netjes aanbrengen van nepwimpers zijn een aantal tips. Behalve het aanbrengen van nepwimpers is ook het afhalen belangrijk.

Nepwimpers

Het verkrijgen van nepwimpers is heel eenvoudig. Nepwimpers zijn namelijk bij de meeste drogisterijen en op het internet in webshops verkrijgbaar. Behalve dat ze vrijwel overal verkrijgbaar zijn, is er ook een grote variatie aan nepwimpers. Er is keuze uit allerlei soorten en maten nepwimpers zodat er altijd een soort te vinden is die bij jou of bij de gelegenheid past. Zo bestaan er onder andere gekleurde nepwimpers en nepwimpers met glitters.

Let bij goedkopere nepwimpers op de lijm. Bij goedkopere merken schort het nog wel eens in de kwaliteit van de lijm. De lijm kan brokkelig worden met alle ongemakken erbij. Het is fijner om een betere kwaliteit lijm erbij te kopen.

Het aanbrengen van nepwimpers

Bij de meeste nepwimpers staat achter op de verpakking een handleiding hoe je de wimpers het beste kan aanbrengen. Desalniettemin een kleine handleiding met de belangrijkste stappen.

Start

  • Pak de nepwimpers niet vast bij de haartjes, maar bij het randje waar de lijm later op aangebracht wordt. De meeste nepwimpers zijn kwetsbaar waardoor ze makkelijk breken als je ze aan de haartjes vast houdt.
  • Meet of de nepwimpers de juiste lengte hebben, dit doe je door de nepwimper op je ooglid zonder lijm te plaatsen. Het overtollige stuk kan je er heel simpel vanaf knippen met een schaar.
  • Zorg ervoor dat je ogen helemaal schoon zijn voordat je de nepwimpers aanbrengt, dit betekent dat je pas make-up kan aanbrengen nadat je de nepwimpers hebt aangebracht.

Aanbrengen

  1. Doe wat lijm uit de tube op een papiertje en haal hier vervolgens het randje van de nepwimper langs of gebruik een tandenstoker om de lijm aan te brengen. Je kan ook de lijm rechtstreeks uit de tube aanbrengen, maar dan heb je het risico dat het overtollige lijm naar beneden in de haartjes sijpelt.
  2. Nadat de lijm is aangebracht leg je het randje als eerste aan bij de ooghoek en werk je vanuit daar naar buiten. Probeer het randje zo dicht mogelijk tegen je eigen wimpers aan te plakken. Door op het randje met lijm zachtjes te drukken hecht de lijm zich vast aan het ooglid.
  3. Nadat de lijm is opgedroogd kan je make-up aanbrengen.

Het afhalen van nepwimpers

Om het afhalen van de nepwimpers gemakkelijker te maken is het handig om eerst wat make-up remover aanbrengen op het ooglid en dan met name op het gedeelte waar het lijm zit. De make-up remover zorgt ervoor dat de lijn makkelijker los laat. Later make-up remover wel eventjes intrekken.Daarna kan je vanuit de buitenste ooghoek de nepwimpers los trekken.
Gerelateerde artikelen
Lange wimpers: 10 tips voor prachtige volle wimpersLange wimpers: 10 tips voor prachtige volle wimpersDroom jij van lange wimpers waarmee je verleidelijk kunt knipperen? Helaas is niet iedeereen gezegend met volle wimpers,…
Wimperverlenging: semi-permanente wimperextensionsLange en volle wimpers lijken de laatste jaren steeds meer aan populariteit te winnen. Lange wimpers maken je ogen niet…
Lange, volle wimpers zonder nepwimpers te dragenNiet iedereen is gezegend met verleidelijke, lange wimpers. Je hebt ze of je hebt ze niet. Toch zijn er manieren om je w…
Goedkope make-up merkenAls je voor bekende make-up merken kiest, zoals Clinique, Mabelline New York en Lancômes, dan kan je handen vol geld kwi…
Fotoboeken van KruidvatDe fotoboeken van Kruidvat behoren tot de meest verkochte fotoalbums in Nederland. Op de website van Kruidvat vind je de…

Reageer op het artikel "Het aanbrengen en afhalen van nepwimpers"

Infoteur: Leveen
Gepubliceerd: 20-12-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!