InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Haren dikker laten worden

Haren dikker laten worden

Haren dikker laten worden Heb jij ook dun of futloos haar, hangt het slap naar beneden en lijkt het wel alsof iedereen dikker haar heeft? Dan ben jij vast op zoek naar een methode om ja haar dikker te laten worden.

Haar wordt niet dikker

Om je maar gelijk van die roze wolk af te stoten: haar wordt niet dikker. Je kan je haar ook niet vermeerderen of sneller laten groeien. Je wordt geboren met een bepaald aantal haarfollikels. Uit elke follikel komt ''e''en haar. Deze follikels zijn dus al aangelegd en zullen echt niet spontaan gaan vermeerderen.

Je haar dan dikker laten worden? Vergeet het maar! Ook de dikte van je haar is genetisch bepaald. Daar ben je dus ook mee geboren. Er is geen middel dat je haar dikker laat worden. Je armen en benen kan je overigens wel dikker laten worden door veel te eten. Helaas gaat dat dus niet bij je haren. Jammer he?

Haargroeimiddel

Ook leuk: een haargroeimiddel dat belooft dat je haar gaat groeien. Vooral kalende mannen zijn er dol op. Helaas moet ik u ook nu mededelen dat dit niet gaat werken. haaruitval kan komen door ouderdom, genetische aanleg, vitaminegebrek, stress etc. In enkele gevallen kan je dus door middel van juiste voeding er wel voor zorgen dat het haar gezond blijft en niet snel zal uitvallen. In alle andere gevallen kan je erop smeren wat je wilt: het haar komt er niet van terug.

Volume

De truc zit hem in het haar voller doen lijken. Door er meer volume in te brengen dus. Dit kan bijvoorbeeld door er een mousse in te kneden. Doe dit bij de haarwortels en niet onderaan het haar. Alles wat je op de haarpunten aanbrengt, verzwaart het haar alleen maar waardoor het slap naar onder hangt. Datzelfde geldt ook voor wax: dit verzwaart het haar ontzettend maar kan juist bij de haarwortels wel voor meer volume zorgen.

Haarkleurmiddelen zorgen er ook voor dat het haar er voller uitziet. Dit komt omdat door de haarkleuring de schubben uiteen worden geduwd en rechtop gaan staan. Dit geeft gelijk voller haar. Hetzelfde geldt voor het föhnen van het haar. Door de warme lucht gaan de schubben rechtop staan. Door er dan ook nog eens met een borstel doorheen te borstelen, brengen we het haar gelijk in de gewenste richting waarin we het willen hebben.

Scheren maakt dikker haar

Voor vrouwen niet echt aan te raden om hun hoofdhaar te gaan scheren, tenzij je er echt van houdt. Maar er zijn mannen die het idee hebben opgevat o hun hoofd kaal te scheren, zodat het dikker terug groeit. Immers, wanneer je je baard scheert (of voor vrouwen bijvoorbeeld hun benen) dan komen er ook dikkere haren voor terug. Toch? Nee hoor, dat lijkt maar zo. Doordat het stoppeltjes zijn, ontstaat er een zwart puntje dat veel dikker lijkt. Zou je dit haar vervolgens gewoon weer laten groeien, dan krijgt het zijn oorspronkelijke dikte en kleur weer.

Shampoo en conditioner

Deze twee kunnen het haar wel voller laten lijken. Kies daarom voor een shampoo en conditioner die ook doet wat hij belooft. Het maakt niet veel uit of het om een duur of goedkoop merk gaat. De duurdere merken zullen over het algemeen wel wat meer het net-van-de-kapper resultaat geven.
Gerelateerde artikelen
Vier tips voor vrouwen met dun haarVier tips voor vrouwen met dun haarVoor velen één van de grootste schrikbeelden: dun haar. Hoe kun je je dunne haarbos voller laten lijken? In dit artikel…
Haarproblemen en -oplossingenHaarproblemen en -oplossingenBijna iedereen heeft wel eens problemen met zijn haar: roos, vet of juist heel droog haar. Gelukkig zijn de meeste probl…
Weleda Rozemarijn en Kastanje shampoo en haarolieWeleda Rozemarijn en Kastanje shampoo en haarolieWelke shampoo is perfect tegen vet haar? Welke shampoo helpt tegen vet haar? Welke shampoo op natuurlijke basis werkt go…
Tips als je je haar zelf gaat verven. Hoe ga je te werk?Tips als je je haar zelf gaat verven. Hoe ga je te werk?Zelf je haar verven is een stuk goedkoper dan het bij de kapper laten doen. Als je het zelf doet moet je wel met een aan…
Natuurlijke algemene haarverzorgingNatuurlijke algemene haarverzorgingOns haar is een afspiegeling van onze algehele gezondheid. De basis van mooi haar komt van binnenuit. Dieren met een pra…

Reageer op het artikel "Haren dikker laten worden"

Reacties

Anouscka Elings, 19-01-2017 11:58 #2
Hoi Marieke,
Vervelend dat je haar zomaar uitvalt. Zou het ook een allergische reactie van de shampoo kunnen zijn? Ik gebruikte jaren dezelfde shampoo nooit last. Totdat ik jeuk kreeg wat steeds erger wordt naar mate ik ging krabben en mijn haar begon ook uit te vallen. Nu gebruik ik Neutral shampoo of babyshampoo en het probleem is weg.

Marieke, 30-05-2014 23:15 #1
Pffff wat een deprimerend artikel. m'n haar is altijd een mooie volle bos geweest. En nu sinds een half jaar heb ik (ik gok) minder dan de helft over :( Binnen een half jaar was het weg.
En niets geks mee gedaan zoals kleuren, stijlen, fohnen en ik mijd zelfs elastiekjes.
Geen idee wat de reden is (ik slik medicijnen maar al méér dan 10 jaar)
IJzerpillen en duren haar pillen (Priorin). niets helpt. Ik zie als enige hulpmiddel extensions. Had liever een ander hulpmiddel gehad. :( Gewoon m'n eigen haar weer terug.

Infoteur: Bibiana
Laatste update: 07-04-2011
Subrubriek: Beauty
Reacties: 2
Schrijf mee!