InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Er goed uitzien zonder make-up

Er goed uitzien zonder make-up

Durf jij de deur niet uit zonder make-up? Of ga je gerust make-uploos een boodschap halen? Soms kost make-up aanbrengen veel tijd en geld. En per jaar kun je 3 hele dagen besparen door geen make-up te gebruiken, wanneer je langer dan 15 min met make-up bezig bent per dag. Maar natuurlijk wil je er wel goed uitzien. Het is zeker mogelijk om er goed uit te zien zonder make-up! Hier enkele tips.

Waarom make-up?

Waarom dragen mensen make-up? Sommige mensen zijn te onzeker om zonder make-up de deur uit te gaan. Er zijn mensen die zich zelfverzekerd voelen doordat zij make-up ophebben. Het geheim is zelfvertrouwen. Wanneer je zelfvertrouwen hebt straal je dit uit, en dit heeft een groter effect op de omgeving dan het wel of niet dragen van make-up.

Eigenlijk zouden mensen die zonder make-up onzeker zijn, zekerder van zichzelf moeten worden. Wanneer je je zeker voelt over jezelf, wordt het makkelijk om geen make-up te gebruiken. Het is trouwens heel normaal om geen make-up te gebruiken. Wanneer je rondkijkt zul je zien dat er nog heel wat mensen zijn die make-uploos door het leven gaan.

Waarom geen make-up?

Make-up kost geld, je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt, maar het blijft altijd geld kosten. Ook scheelt het tijd en moeite wanneer je geen make-up gebruikt. Zonder make-up bespaar je 3 hele dagen tijd per jaar, kun je weer heerlijk in je ogen wrijven en kan er ook niets uitlopen. Regenbui, storm of een vervelende collega die water over je heengooit, je hoeft je geen zorgen meer te maken over je make-up.

Maar zonder make-up wil je er natuurlijk wel goed uitzien..

Gezond

Probeer er zo gezond mogelijk uit te zien, zorg dat je voldoende nachtrust krijgt zodat er geen wallen ontstaan. Drink veel water, dit is goed voor je huid, en je kunt ook regelmatig een gezichtsmasker nemen. Blijf in vorm, sport regelmatig om een goed figuur te krijgen of te houden. Het is goed mogelijk dat je door sporten beter in je vel gaat zitten. Ook een goed figuur is altijd meegenomen!

Kapsel

Hoe je haar zit is erg belangrijk, want dit maakt je gezicht. Wanneer je geen make-up op hebt zul je het meeste van je uitstraling en je kapsel moeten hebben. Ga regelmatig naar de kapper en zorg ervoor dat jouw haar er altijd verzorgd uitziet. Probeer ook eens wat nieuws uit met je haar, en doe het niet elke dag hetzelfde (tenzij je heel kort haar hebt en er weinig mee kunt). Vet haar is ziet er niet heel verzorgd uit, dus het haar schoon houden is ook belangrijk. Het allerbelangrijkst is dat je jezelf zeker voelt met je kapsel.

Niet bleek

Het is niet zo mooi wanneer je erg bleek bent, dit wordt ook vaak met make-up weggewerkt. Maar wanneer je zelf geen make-up (meer) wilt gebruiken is zelfbruiner een goed alternatief. Het is niet duur, het is niet slecht voor je huid en je hoeft het maar één keer per één of twee dagen aan te brengen. Wel goed uitsmeren om vlekken te voorkomen! Wanneer je de eerste keer zelfbruiner gebruikt, kun je dit het beste uitproberen wanneer je de deur niet uit hoeft die dag. Niemand wil met vlekken rondlopen natuurlijk! Zelfbruiner is te koop bij een drogisterij of online. Op internet staat veel informatie over welke zelfbruiners wel of niet goed zijn, en welke een 'natuurlijk' effect geven. Vooral op beauty-sites staan nuttige artikelen.

Wanneer je geen zelfbruiner wilt gebruiken is de makkelijkste manier om bruin te worden: gewoon in de zon gaan zitten. Als er geen zon is, kun je de zonnebank overwegen. Of je kunt een gezichtsbruiner kopen, dit zijn lampen die UV straling uitzenden (net als de zonnebank) en deze apparaten kosten tussen de 50 en 200. In zonnestudio's hebben ze vaak meer dan alleen zonnebanken, en kun je ook van andere apparaten gebruikmaken (waaronder gezichtsbruiners).

Gekrulde wimpers

Wanneer jouw eigen wimpers er zonder mascara maar slap uitzien en niet opvallen, is het misschien een idee om een wimperkruller te gebruiken. Deze gebruikte je misschien al voor het opdoen van mascara, maar het werkt ook wanneer je geen mascara op hebt. Af en toe je wimpers krullen geeft ook zonder mascara een mooi effect, alleen pas wel op dat er niet teveel wimpers uitvallen.

Gave huid en mooie wenkbrouwen

Een gave huid zonder puistjes staat altijd goed. Door gezond te eten en veel water te drinken is het mogelijk om je puistjes te verminderen. Elke avond je gezicht schoonmaken (met water of tonic) helpt je ook al een eind op weg. Zorg voor mooie wenkbrouwen, epileer ze als dat nodig is. Geen dikke borstels maar ook geen dunne streepjes (tenzij je dit zelf mooi vind).

Lippen

Schrale lippen vol met velletjes zijn niet erg aantrekkelijk. Verzorg je lippen daarom goed en gebruik regelmatig lippenbalsem of vaseline wanneer je lippen ruw aanvoelen. Velletjes zijn makkelijk weg te halen door je lippen te scrubben. Dit kun je bijvoorbeeld doen door een dop van een fles (frisdrankfles) over je lippen te bewegen, de richels hierop zorgen ervoor dat de velletjes van je lippen afgaan.

Er verder goed uitzien

Leuke kleding, leuke accessoires en een goede uitstraling maken het helemaal af. Ook positiviteit en veel lachen is aantrekkelijk! Maar een slecht karakter kan een mooi gezicht vernietigen, let dus goed op wie je bent en wat je uitstraalt!
© 2011 - 2019 Doorbellrings, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Permanente make-upOgen, wenkbrauwen en de mond zijn het visite kaartje van elke vrouw. Door middel van permanente make-up kan je er voor z…
Make-upborstels reinigen / make-up brushes reinigenMake-up brushes of make-upborstels moet je geregeld reinigen. Doe je dat niet dan kunnen de aanwezige bacteriën de huid…
Van je werk naar een feestje met de juiste kledingVan je werk naar een feestje met de juiste kledingEr is niets vervelender dan je haasten om trendy gekleed te zijn. Soms krijg je een last-minute uitnodiging voor een fee…
Make-up tips voor vrouwen met een licht getinte huidVrouwen met een licht getinte huid, zullen ontdekken dat het niet altijd even gemakkelijk is om goede make-up te kiezen.…
Pop art make-upPop art make-up kan ideaal zijn voor bijvoorbeeld Halloween of carnaval. Je gezicht lijkt net alsof het getekend is en p…
Bronnen en referenties
  • http://www.goedgevoel.be/gg/nl/800/Tips/article/detail/1222371/2011/02/14/Niet-outfit-maar-kapsel-is-belangrijk-bij-eerste-indruk.dhtml

Reageer op het artikel "Er goed uitzien zonder make-up"

Reactie

Rosa, 21-06-2012 16:20 #1
Het is 'wenkbrauwen', niet 'wenkbrouwen'.

Infoteur: Doorbellrings
Gepubliceerd: 12-05-2011
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!