InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Goed op hakken lopen

Goed op hakken lopen

Het staat vrouwelijk, elegant en je krijgt er langere benen van; hoge hakken. Helaas loopt niet iedere vrouw zomaar weg met hoge hakken. Maar gelukkig is er goed nieuws voor alle dames die niet goed kunnen lopen op hakken; oefening baart kunst!

Goede schoenen

Het lopen op hakken begint met het kiezen van de juiste schoen. Zorg ervoor dat je de juiste maat kiest. Te kleine schoenen gaan knellen en zeer doen, wat je zeker terug zult zien in de manier waar op je loopt. In te grote schoenen kan je voet gaan glijden, waardoor je een branderig gevoel en blaren kunt krijgen. Ook de kwaliteit van de schoen is belangrijk en helaas geldt in het algemeen: hoe duurder de schoen, hoe beter.

Lopen

Het is belangrijk om tijdens het lopen eerst je hak op de grond te zetten, zoals je op platte schoenen ook zou doen. Veel dames hebben de neiging om eerst hun tenen, of meteen de hele voet plat op de grond te zetten. Dit ziet er echter heel onnatuurlijk en zeker niet charmant uit. Om pijn in de bal van je voet te voorkomen is het belangrijk om je gewicht te verdelen en dus niet teveel op je tenen te staan, maak gebruik van de hele schoen! Ook is het belangrijk om je rug recht te houden. Dit ziet er niet alleen mooier uit, maar maakt het lopen ook makkelijker. Probeer om tijdens het lopen je houding te bekijken in een spiegel. Op deze manier kun je goed zien of jouw houding er natuurlijk uit ziet.

Oefenen

Je moet niet verwachten dat je binnen een dag goed op hakken leert lopen. Een goede manier om te wennen aan je hakken is om ze in huis te dragen tijdens alle dagelijkse dingen. Draag ze bijvoorbeeld wanneer je ís ochtends voor de spiegel je make-up doet, of tijdens het stofzuigen. Je hoeft ze in het begin geen uren aan te houden, trek je schoenen gerust uit wanneer ze pijn beginnen te doen. Wanneer je dit dagelijks herhaalt zul je zien dat je ze steeds langer aan kunt houden.

Wanneer het lopen binnenshuis goed gaat, kun je proberen om op andere oppervlaktes te gaan lopen. Draag je hakken bijvoorbeeld wanneer je de hond uitlaat. Ook kun je ze dragen naar de supermarkt wanneer je boodschappen gaat doen; het boodschappenkarretje kun je gebruiken als steun.

Lopen op een matras

Een ultieme test voor je balans is lopen op een matras. Hiermee creëer je een enorm onstabiele ondergrond, waardoor het erg moeilijk is om je balans te bewaren. Wanneer je dit kunt, kun je echt overal lopen!

Dus onthoud:

Oefening baart kunst! Blijf je hakken overal dragen en zorgt dat je er aan went. Probeer een zo natuurlijk mogelijke houding aan te nemen om te voorkomen dat je er gek uit ziet op je hakken. Met deze tips in je achterhoofd loop je binnen de kortste keren rond als een volleerd hakkendraagster!
© 2011 - 2019 Merellientje, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Goed op hakken lopen"

Infoteur: Merellientje
Gepubliceerd: 14-06-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!