InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Droogshampoo & tips tegen vet haar

Droogshampoo & tips tegen vet haar

Schone haren zonder te douchen of je haar nat te maken. Dat kan en wel met de zogeheten droogshampoo's. Tegenwoordig een populair product en verkrijgbaar in alle bekende drogisterijen.

Wat is droogshampoo nou precies?

Droogshampoo is een shampoo die je gebruikt zonder je haar nat te maken. Vet haar verdwijnt erdoor en je krijgt er schoon haar van. Het is natuurlijk niet zo schoon als dat je het zou wassen onder de douche, maar het is prima geschikt voor een opfrisbeurt als je even geen zin hebt om te douchen. Droogshampoo zit in een spuitbus en het is in de meeste gevallen een poederachtig product. Dit poeder absorbeert het vet van je haar en daardoor ziet het er minder vet uit en ruikt het lekker.

Hoe gebruik je het?

Het gebruik is heel erg simpel. Je houdt de spuitbus op zo'n 30 cm van je haar vandaan en dan spray je de droogshampoo door je haar. Zorg vooral dat je goed spuit bij je hoofdhuid, omdat het daar het vetste is. Laat het een minuut intrekken en borstel dan je haar. Als het goed is moet je geen witte plekken meer zien en voelt je haar fris aan.

Wanneer kun je droogshampoo het beste gebruiken?

Droogshampoo is ideaal als je even geen tijd of zin hebt om je haar te wassen. Het is ook erg handig om het product mee op vakantie te nemen, voor een lange reis bijvoorbeeld of als je gaat kamperen. Droogshampoo kan normale shampoo niet vervangen, het is gemaakt om je haar even een opfrisbeurt te geven.

Welk merk?

Droogshampoo is een populair product en gewoon verkrijgbaar bij de drogisterijen. Ze zijn er van bekende merken, maar het huismerk van de drogist is ook prima geschikt en lekker voordelig. Je betaald dan zo'n 2,-, dus dat is helemaal niet duur.

Wat doen als je snel last hebt van vet haar?

Droogshampoo is natuurlijk geen oplossing tegen vet haar. Vet haar ontstaat vaak omdat het haar te veel wordt gewassen. Je haar elke dag wassen is helemaal niet goed. Twee keer in de week is meer dan voldoende. Het is natuurlijk wel vies om je haar zo weinig te wassen als je aan sporten doet waarbij je veel zweet. Om vet haar te voorkomen kun je ook minder gebruik maken van haarproducten. Wax, leave-in conditioners en haarserums zorgen er al snel voor dat je haar vet aanvoelt en er vet uitziet. Als je een van deze producten 's morgens aanbrengt op je haar dan merk je 's avonds al dat je haar vettig aanvoelt. Je kan dan die avond bijvoorbeeld een droogshampoo gebruiken, dat maakt het vet al een stuk minder.

Veel mensen zitten vaak aan hun haar met hun handen, ook hierdoor wordt je haar sneller vet. Probeer dus zo min mogelijk aan je haar te zitten. Als je haren er echt niet meer vind uitzien en je moet nog een dag ermee door, dan kun je de droogshampoo pakken, maar je kan je vette haar ook verbergen onder een hoedje, petje of een paardenstaart. Met los haar valt vet haar namelijk veel sneller op.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Droogshampoo & tips tegen vet haar"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 21-07-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!