InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Spotner Pen: middel tegen ouderdomsvlekken (pigmentvlekken)

Spotner Pen: middel tegen ouderdomsvlekken (pigmentvlekken)

Spotner Pen: middel tegen ouderdomsvlekken (pigmentvlekken) Voor de behandeling van ouderdomsvlekken ofwel pigmentvlekken is er nu de Spotner Pen. Dit middel wordt snel en simpel aangebracht op de plaats waar het nodig is. Na een paar weken aanstippen worden de vlekken lichter en vallen zo veel minder op. Het is de moeite waard de Spotner Pen te proberen, voor wie iets aan pigmentvlekken wil doen maar geen geld heeft voor dure laserbehandelingen.

Pigmentvlekken komen vaak voor

Veel mensen vinden pigmentvlekken niet mooi en willen ervan af. Deze onregelmatige bruine vlekjes, die ook wel worden aangeduid als ouderdomsvlekken, levervlekken of zonnevlekken, komen bij veel mensen voor, zeker bij ouderen. Ze zijn met name in het gezicht, op de schouders en op de rug van de handen te vinden. Blootstelling aan de zon speelt een rol bij het ontstaan van deze vlekken, net als een veranderde hormoonhuishouding. De meeste mensen vanaf een jaar of veertig hebben er tenminste een paar. Meer informatie over dit soort vlekken vind je hier.

Pigmentvlekken, levervlekken, ouderdomsvlekken: hoe kom je ervan af?

Er zijn verschillende manieren om de vlekken te laten verdwijnen of ze te verminderen. Er bestaan blekende crèmes, diverse soorten laserbehandelingen en een methode die werkt met vloeibare stikstof. Een oud huismiddel om van de vlekken af te komen is citroensap. Dat heeft door het citroenzuur een blekend effect op de vlekken, waardoor deze misschien niet helemaal verdwijnen, maar wel verminderen. In plaats van geknoei met een halve citroen is er nu een middel te koop waarmee dit handiger kan worden gedaan: de Spotner Pen.

Hoe werkt de Spotner Pen?

De Spotner Pen is een stift waarmee de vlekken precies kunnen worden aangestipt. De vlekken moeten twee keer per dag worden behandeld, 's ochtends en 's avonds. Een vlek hoeft maar 2 seconden te worden aangestipt. Laat na het aanbrengen heel even drogen voordat andere huidverzorgingsmiddelen gebruikt worden. Na een paar weken worden de resultaten meestal al zichtbaar. De stift kan op alle delen van het lichaam worden gebruikt, behalve ogen en slijmvliezen. Het grote voordeel van de Spotner Pen is dat er niet onnodig delen van de huid worden meebehandeld, zoals bij het smeren van crème het geval is. Als u in de zon gaat, smeer de behandelde delen van de huid in met een goede zonnebrandcrème om nieuwe pigmentvorming zoveel mogelijk te voorkomen.

Welke stoffen bevat de Spotner Pen?

De pen bevat onder andere citroenzuur, naast propyleen glycol en wei proteïne. Citroenzuur heeft een blekend effect op de pigmentvlek en de proteïne helpt bij het herstel van de huid. Een pen bevat 4 ml vloeistof, dat is genoeg voor 300 keer aanstippen.

Is Spotner Pen voor iedereen geschikt?

Spotner Pen kan door iedereen gebruikt worden, ook door zwangere vrouwen, vrouwen die borstvoeding geven, en mensen die medicijnen op recept gebruiken. Spotner Pen kan voor onbepaalde tijd gebruikt worden, voor alle soorten vlekken met pigmentatie die tijdelijk is: ouderdomsvlekken, zonnevlekken, levervlekken, zwangerschapsvlekken. Het middel is niet geschikt voor toepassing op moedervlekken.

De fabrikant van Spotner Pen

Spotner Pen is een merk van YouMedical, waaronder ook producten van de merken Nailner (voor gebruik bij schimmelnagels), Hemoclin (tegen aambeien) vallen.

Waar is Spotner Pen te koop?

Dit middel is verkrijgbaar bij veel bekende drogisterijen (o.a. Etos, Kruidvat, Dio, da en Trekpleister) en via internet, bij webwinkels in drogisterij artikelen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Pigmentvlekken op de huidPigmentvlekken op de huidPigmentvlekken, of ook wel ouderdomsvlekken (lentigo) genoemd, zijn niet gevaarlijk. Alleen zijn pigmentvlekken niet alt…
Pigmentvlekken: oorzaken, behandeling en voorkomenPigmentvlekken: oorzaken, behandeling en voorkomenEen mooie, egale huid, dat willen we allemaal. Voor veel mensen is een gebruinde huid het ideaal en daarvoor worden heel…
Pigmentvlekken, wat is er aan te doen?Vroeger vonden mensen pigmentvlekken niet een probleem. Maar nu willen heel mensen van hun pigmentvlekken af. Maar hoe k…
Pigmentvlekken verwijderen en vervagenPigmentvlekken verwijderen en vervagenPigmentvlekken laseren is de bekendste en meest gebruikte methode om deze ongewenste huidverkleuringen te verwijderen. T…
Pigmentvlekken: verwijderen met crème, stikstof en laserPigmentvlekken: verwijderen met crème, stikstof en laserPigmentvlekken verwijderen kan op diverse manieren. Door een plaatselijke ophoping van pigment ontstaan er pigmentvlekke…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Pixabay, Pexels
  • http://spotner.nl/products/spotner-pen.aspx
  • http://www.youmedical.com/spotner.html

Reageer op het artikel "Spotner Pen: middel tegen ouderdomsvlekken (pigmentvlekken)"

Reacties

M. Eliens, 11-02-2012 16:20 #3
Vandaag een spotner-pen gekocht. Er komt geen vloeistof te voorschijn. Daarom via Google bij Info.nu terecht gekomen. Ik ben dus niet de enige met dit probleem. Jammer, maar maandag gaat de pen terug naar de winkel!

M.Eliens

P. Senten, 20-10-2011 07:26 #2
Ik heb het zelfde probleem als mevr A Kamp, bij mij komt ook nagenoeg bijna niks uit en weet ook niet goed wat ik er mee moet.
Hoorde van mensen dat het moest helpen.maar drogen hoeft niet want er komt bijna niks uit en wilde weten of dat zo hoorde.
mvg mevr senten

A. Kamp, 07-10-2011 10:02 #1
Ik heb de spotner pen gekocht en ben er al mee terug geweest naar de winkel, er komt n.l. nagenoeg niets uit. Op deze site staat eerst de plek laten drogen voordat de dagcreme erop kan, maar er valt niets te drogen. In de winkel bij een nieuwe pen kwam er ook niets uit. Ik mocht hem terug brengen als ik niet tevreden was en ben dit ook van plan om te doen, maar wil nog even Uw reactie afwachten. Reactie infoteur, 07-10-2011
Wat vreemd. Ik zou even contact opnemen met de fabrikant (via de website van Spotner) om te vragen hoe dit kan, want ik kan u hier verder ook niet mee helpen.
Succes, Lexia

Infoteur: Lexia
Laatste update: 22-10-2017
Subrubriek: Beauty
Special: Huid
Reacties: 3
Schrijf mee!