InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Beauty: Zwarte lijnen in het gezicht

Beauty: Zwarte lijnen in het gezicht

Beauty: Zwarte lijnen in het gezicht Dat klinkt afschrikwekkend, maar is het niet. Opvallend of minder opvallend, alles is mogelijk. Een gemakkelijke trend, want voor ieder wat wils is hier absoluut van toepassing. Durf met lijnen te werken.

Materialen

Het is belangrijk dat je met de juiste materialen werkt, want het juiste materiaal is het halve werk. Wat heb je nodig?
  • wenkbrauwpotlood
  • kohlpotlood
  • mascara
  • eyeliner

Daarbij moet wel gezegd worden dat niet iedereen even handig is met alle benodigdheden. Vooral de eyeliner is nogal een precisiewerkje. Maar ook daar zijn handigheidjes voor.

Durf te lijnen…

Durf te lijnen is meer een kreet die past bij durven strepen te zetten op je gezicht. Niet alleen het welbekende lijntje boven het ooglid, maar andere lijnen. Lijnen die de ogen op een andere manier benadrukken. Maak er op een andere manier een blikvanger van.

Kohlpotlood

Hoewel het kohlpotlood nooit helemaal weg te denken is uit de make-up, is het wel een tijdje van ondergeschikt belang geweest. Maar het kohlpotlood is terug en hoe! De diep zwarte lijn op het randje onder het de ogen mag weer, maar helaas staat niet iedereen een dergelijk lijntje. Het lijntje pal onder het ooglid mag dus ook weer, maar dan wel een smal lijntje en voor degene die het oog echt als eyecatcher ziet … op en onder het ooglid mag zelfs. Geen lijnen vervagen, alleen als je bewust een smokey eyes effect wilt creëren.

Wat het extra opvallend maakt, is dat het lijntje voor de ooghoek iets naar buiten uitloopt en dan krijg je die grote open look van de jaren zestig. Het bambi oog een beetje in amandelvorm, zeker als je er boven ook nog een lijntje opzet wat doorloopt voorbij het oog.

Nieuw is het lijntje net boven de oogplooi. Tussen de oogplooi en de wenkbrauw een dun zwart lijntje in de vorm van je bovenooglid. Het is even wennen, maar als je daarbij een klein beetje mascara op de wimpers zet, heb je een heel apart effect.

Eyeliner

De eyeliner is voor veel vrouwen lastig, je moet er een vaste hand voor hebben. Maar een trucje maakt het altijd eenvoudiger. Leg een spiegel op een tafel en hang er met je gezicht boven. Je ooglid is dan half gesloten en zo kun je de vorm beter aanbrengen (sommige vrouwen hangen, om een vaste hand te creëren, bewust met de elleboog tegen de tafel). Maar je moet nog steeds geen bibberhandje hebben, dan lukt het echt niet. Zet wel altijd eerst een dun lijntje en als je het ergens wilt verbreden, doe dit dan als het dunne lijntje goed is aangebracht. De verdikking kan boven het midden van je bovenooglid, maar als je het lijntje door laat lopen tot voorbij je ooghoek, is een dun lijntje wat iets breder uitloopt ook fraai. Maar het staat of valt met een vaste hand.

Mocht je wel een lijntje willen, maar durf je niet met eyeliner, probeer dan het kohlpotlood. Al is het maar om die vaste hand te oefenen. Het kohlpotlood werkt nu eenmaal voor veel vrouwen gemakkelijker en is, als het toch fout gaat, gemakkelijker weg te vegen.

Overigens nooit hardhandig vegen of duwen bij de ogen. Het is tere huid en dus een remover op het watje doen en voorzichtig dat weghalen wat nodig is.

Wenkbrauwpotlood

De wenkbrauw mag weer wat voller en voor de vrouw die dit niet van nature heeft of ooit teveel heeft weggehaald, kan een wenkbrauwpotlood een oplossing zijn. Zet altijd wel dunne korte lijntjes om een natuurlijk effect te krijgen en nadat je je eigen wenkbrauw goed gekamd hebt in de natuurlijke vorm.

Tatoeëren kan natuurlijk ook, maar teken dan eerst de vollere wenkbrauw. Misschien valt het tegen als je het opgebracht hebt. Daarnaast kan de smallere wenkbrauw ook weer in de mode komen en als je deze graag volgt, heb je voor de komende jaren een probleem. Met tatoeëren ben je al snel enkele jaren verder, voordat het helemaal weg is.

PS Veel mensen denken dat het kohlpotlood en het wenkbrauwpotlood hetzelfde is. Maar voel het materiaal maar eens als je ze bij elkaar hebt. Het een is veer zachter en beter "smeerbaar" dan het ander.

Mascara

De mascara zal niet snel uit het make-up plaatje verdwijnen, het is altijd een finisher als je je ogen opmaakt. Of dit nu alleen lijnen zijn of je gaat spelen met oogschaduws. Met mascara op, in ieder geval op het boven ooglid, maak je een make-up af.

Een handigheidje voor een open look is de wimpers te krullen met de wimperkrultang. Voor enkele euro’s bij de drogisterij te koop en als je wimpers niet snel krullen … even de föhn er tegenaan houden en dan de beetje warme wimperkrultang om de wimpers leggen en je hebt zeker mooi gekrulde wimpers en een open blik.

Tot slot

Het nieuwe lijnenspel is natuurlijk iets om de oud vertrouwde make-up weer een boost te geven. We weten het enig moment immers wel hoe de make-up aangebracht moet worden. Maar ook al is het een spel, soms is het gewoon leuk om het uit te proberen en jezelf of je omgeving positief te verrassen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Beauty: Zomerkleuren en –tips voor het gezichtBeauty: Zomerkleuren en –tips voor het gezichtHoewel we er van doordrongen zijn dat het eigenlijk geen reden is, doen we in de zomer toch net even iets meer moeite om…
Beauty: Regenboog make-upBeauty: Regenboog make-upTja, alles je alle trends denkt gehad te hebben, komt er weer iets nieuws, de regenboog make-up. Make-up die herkenbaar…
Beauty: Mooie kleuren voor de ogenBeauty: Mooie kleuren voor de ogenIeder seizoen heeft zo zijn kleuren voor de ogen en natuurlijk zijn er altijd trends, maar er zijn nu eenmaal kleuren di…
Beauty: make up trend voor het voorjaarBeauty: make up trend voor het voorjaarOok in het najaar en de winter zijn de cosmeticahuizen al weer volop met de trends voor het voorjaar bezig. Alleen al he…
Make-up: perfecte ogenMake-up: perfecte ogenOgen bepalen je uitstraling. Het kunnen echte blikvangers worden. Maar hoe krijg je mooie opgemaakte ogen?

Reageer op het artikel "Beauty: Zwarte lijnen in het gezicht"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 14-10-2011
Subrubriek: Beauty
Special: Uiterlijke verzorging
Schrijf mee!