InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Dagelijks gezichtsreiniging gebruiken is belangrijk

Dagelijks gezichtsreiniging gebruiken is belangrijk

Dagelijks gezichtsreiniging gebruiken is belangrijk Waarom is een dagelijkse gezichtsreiniging belangrijk? Waarom is het belangrijk dat het gezicht schoon is? Kunnen er huidproblemen ontstaan als je de huid van het gezicht niet dagelijks grondig reinigt? Waar moet je aan denken tijdens de aanschaf van een gezichtsreiniger?

Waarom

Waarom is dagelijks je gezicht goed reinigen belangrijk? Reiniging van je gezicht huid is belangrijk om er schoon en fris uit te zien. Hoe schoner de huid hoe beter de verzorgingsproducten zoals hydraterende crèmes werken.

Goed reinigen

Waarom is het belangrijk dat de huid van je gezicht schoon en fris is? Reinigen van het gezicht is ook belangrijk om er goed uit te zien. De huid van je gezicht staat dagelijks in contact met invloeden van buitenaf. Stof en vuil in de lucht kunnen de poriën doen verstoppen. Zonder dagelijkse reiniging van het gezicht gaat de textuur en gezondheid van je gezicht achteruit. Je ziet er eerder moe uit en het versnelt het verouderingsproces.

Huidproblemen

Kunnen er huidproblemen ontstaan als je niet dagelijks je gezicht diep reinigt? Hoe voorkomen we huidproblemen? Je gezicht staat dagelijks blootgesteld aan de invloeden van buitenaf. In gebieden waar er sprake is van luchtvervuiling kunnen stof en vuil de poriën van de huid van het gezicht verstoppen. Als het gezicht niet dagelijks wordt gereinigd, kunnen er huidproblemen ontstaan. Huidproblemen als:
  • Puistjes,
  • Acne,
  • Mee eters.

Rimpels

Is het gezicht reinigen een goed wapen tegen rimpels? Iedere dag je gezicht reinigen is een heel goed wapen tegen de vorming van rimpels. Goed je gezichtshuid reinigen is goed tegen:
  • Veroudering,
  • Het verouderingsproces,
  • De vorming tegen fijne lijntjes,
  • Rimpels.
Door dagelijks goed je gezicht te reinigen zie je er minder moe uit: door de schone huid straal je. Je ziet er fris en aantrekkelijk uit.

Voordeel

Zijn er meer voordelen om het gezicht goed te reinigen? Andere voordelen van een grondige gezichtsreiniging zijn dat je:
  • Een gladdere huid krijgt,
  • Een zachtere huid en een
  • Stralende huid krijgt door het dagelijks reinigen van het gezicht.

Hals

Behalve je gezichtshuid grondig te reinigen, is het ook belangrijk om je hals en decolleté goed te reinigen.

Huidtype

Welk type reinigingsproduct is goed voor jouw huidtype? Waar moet je aan denken tijdens de aanschaf van een gezichtsreiniger? Neem altijd een gezichtsreiniger, dat geschikt is voor jouw huidtype!
  • Droge huid: gebruik nooit een reinigingsproduct voor het gezicht waar alcohol in zit: de alcohol droogt je huid uit. Reinigingsproducten waar echte zeep in zit is ook niet geschikt voor een droge gezichtshuid. Kies voor een romige reiniger, een milde melkreiniger of voor een gezichtsreiniger op basis van olie.
  • Vette huid: gebruik nooit een reinigingsproduct voor het gezicht waar olie in zit als je een vette gezichtshuid hebt! Gebruik tijdens het reinigen van je gezicht nooit kou en nooit heet water. Gebruik nooit een reiniger voor het gezicht op basis van alcohol of van zeep. Een milde reiniging en een antibacterieel gezichtsreiniging met detergenten zijn goede reinigingsproducten voor een vette huid.
  • Gemengde huid: Gebruik nooit een gezichtsreiniger op basis van zeep of alcohol. Geschikte reinigingsproducten voor een gemengde huid zijn milde reinigingsproducten.
  • Normale huid: dit type huid is relatief eenvoudig te reinigen. Een milde gezichtsreiniger is prima.
  • Gevoelige huid: dit type huid snakt naar natuurlijke milde gezichtsreinigers. Hypoallergeen gezichtsreinigers voor de gevoelige huid zijn goed als er geen parfum, alcohol, zeep en dergelijke inzitten.

Allergie

Wil je een nieuw gezichtsreiniger gebruiken? Doe een allergie test om zeker te zijn dat het product goed is voor jou en je huid!
Gerelateerde artikelen
Gezichtsreiniging, basis van een gezonde huidGezichtsreiniging, basis van een gezonde huidDe gezichtsreiniging van het natuurcosmetica merk Weleda staat garant voor een goed begin van een gezonde gezichtshuid.…
Hoe verzorg je een vette huid?Hoe verzorg je een vette huid?Een vette huid komt vooral voor bij jonge mensen en is te herkennen aan de T-zone (voorhoofd, neus en kin), die dan vaak…
Rimpels in het gezicht verminderen; direct resultaatRimpels... Vaak beginnen we pas met extra verzorging van de huid, als de rimpels inmiddels zichtbaar zijn. Tot je 28ste…
Tips voor een stralende heldere huidTips voor een stralende heldere huidIedereen wil hun uiterlijk verbeteren. Een stralend gezicht en een gezonde huid is van cruciaal belang voor je presentat…
Hoe reinig ik mijn huidHoe reinig ik mijn huidEen mooie huid is een schone huid. en dat velletje wordt niet vanzelf schoon, zeker niet als je er make-up op smeert. da…
Bronnen en referenties
  • http://beauty.modeu.com/beauty-gids/reiniging-van-de-huid-cleanser-om-je-gezicht-schoon
  • http://www.gezondenzo.net/het-reinigen-en-verzorgen-van-een-normale-huid/
  • http://www.biodermal.nl/onze-producten/dagelijkse-gezichtsverzorging/gevoelige-huid/reinigingsmousse-gevoelige-huid/
  • http://www.newcreation.be/ezine/gelaatreinigen.html

Reageer op het artikel "Dagelijks gezichtsreiniging gebruiken is belangrijk"

Infoteur: Roberta
Gepubliceerd: 08-11-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!