InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Make-up: perfecte ogen

Make-up: perfecte ogen

Make-up: perfecte ogen Ogen bepalen je uitstraling. Het kunnen echte blikvangers worden. Maar hoe krijg je mooie opgemaakte ogen?

Oogschaduw

Gebruik oogschaduw om uw oogleden te tinten en uw ogen te accentueren. Zodra u het opbrengen beheerst, kunt u met de kleur gaan experimenteren. De kleur als in het doosje, is altijd lichter als u het opbrengt. Stem nooit kleuren op de kleur van uw irissen, zoek kleuren die de kleur van de ogen versterken en ophalen. Als uw ouder wordt, kunt uw beter paarlemoerkleurige oogschaduw vermijden. Voor een goed resultaat brengt u eerst een natuurlijke tint over het gehele ooglid aan. Haal snel en losjes een wattenstaafje over de gekozen oogschaduw en breng het in één streek op. Breng een donkere tint langs de wimpers over de lijn van oogkas aan om de kleur te accentueren. Als uw liever geen oogschaduw draagt, kunt uw wat kleur met een potlood of mascara aanbrengen.

Eyeliner

Gebruik eyeliner om uw ogen te accentueren en beter uit te laten komen. Potloden zijn er makkelijk om op te doen. Bij onregelmatige lijnen of uitschieters kunt u de lijn met een sponsapplicator in de juiste vorm aanbrengen. Vloeibare eyeliner is perfect om uw ogen betoverend te laten lijken, maar het is lastig om aan te brengen. De eyeliner blijft langer als u een vochtig wattenstaafje in eenzelfde kleur oogschaduw doopt en hiermee over de lijn gaat.

Mascara

Verfraai uw wimpers altijd eerste met een wimperkruller voor u de mascara opbrengt. Klem ze bij de wortels en wacht 30 seconden. Krul nooit wimpers met mascara. U loopt het risico dat ze bij de wortels losgetrokken worden, wanneer de mascara opdroogt of aan de tang blijft plakken. Breng dan de mascara op. En haal dan voorzichtig een mascaraborstel horizontaal door de wimperharen. Corrigeer foutjes met een wattenstaafje.

Perfecte ogen in 4 stappen

  1. Breng foundation op het ooglid aan er werk het af met poeder. Doe dit voordat u de oogschaduw opbrengt.
  2. Breng met een sponsapplicator een lichte tint oogschaduw op het ooglid aan.
  3. Breng vervolgens met een zachte wast een donkerdere tint oogschaduw aan langs de lijn van de oogkas.
  4. Accentueer uw wimpers met twee laagjes mascara.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Make-up: perfecte ogen"

Infoteur: Emilytje
Gepubliceerd: 16-03-2012
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!