InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > LPG endermologie

LPG endermologie

LPG endermologie LPG endermologie is een behandelmethode waarbij men met behulp van massage van de huid en het onderhuids bindweefsel huidproblemen zoals cellulitis, littekenweefsel en vetophopingen aan kan pakken. LPG endermologie behandelingen worden in verschillende klinieken aangeboden en kosten 45 tot 60 per behandelsessie. Gemiddeld heeft men 15 tot 25 behandelsessies nodig, waarna men op regelmatige basis LPG endermologie onderhoudssessies blijft volgen.

Wat is endermologie?

Endermologie is een behandelmethode voor de huid en onderhuids bindweefsel, ontwikkeld door de Franse ingenieur Louis Paul Guitay. Guitay raakte in de jaren '70 door een auto-ongeluk ernstig gewond en liep flinke brandwonden op. Artsen adviseerden hem massages, deze zouden het littekenweefsel verminderen en zijn spierfunctie herstellen. Guitay nam dit advies ten harte en onderging dagelijks intensieve massages. Hij ontdekte dat het effect van de massages sterk afhankelijk was van de masseur, en ontwierp daarom een massage-apparaat. Met dit apparaat kon hij zichzelf iedere dag dezelfde kwalitatief goede massages toedienen. Hij gaf het apparaat de naam LPG, naar zijn initialen. Daarnaast gebruikte hij de term endermologie, afgeleid van de woorden "ende" (onder) en "derm" (huid). De resultaten waren zo goed, dat het apparaat in een rap tempo door steeds meer artsen gebruikt werd. Deze artsen ontdekten dat het massage-apparaat diverse wonderlijke effecten had. Het verminderde niet alleen littekenweefsel, maar had daarnaast zeer positieve effecten op verscheidene huidproblemen, zoals cellulitis en oedeem (vochtophopingen onder de huid). Vanaf het moment dat LPG endermologie goedgekeurd werd door de FDA, wint het steeds meer aan populariteit. Steeds meer dermatologen en cosmetisch chirurgen bieden LPG endermologie in hun praktijk aan als behandeling voor diverse huidproblemen en als middel voor figuurcorrectie. Methodologisch goede studies naar de effecten van endermologie ontbreken, maar de studies die tot op heden gedaan zijn, laten veelbelovende resultaten zien.

Hoe werkt endermologie?

Het massage-apparaat zuigt de huid als het ware omhoog, waarna de huid heen en weer "gerold" wordt in het apparaat. Positieve druk van de rollers wordt gecombineerd met negatieve druk van het "aanzuigen" op de huid. Hierdoor worden onderhuidse vetcellen verwoest, zodat nieuwe huidcellen de kans krijgen en men een strakkere, gladdere huid krijgt. Tijdens de behandeling draagt men een soort maillot, waardoor het massage-apparaat beter over de huid kan glijden. Endermologie is niet alleen geschikt om cellulitis aan te pakken, maar kan ook toegepast worden bij vetophopingen, littekens, brandwonden en na liposuctiebehandelingen.

Endermologie behandeling en prijzen

Er zijn steeds meer klinieken die endermologie behandelingen aanbieden. LPG endormologie is volkomen veilig en doet geen pijn. Een behandeling LPG endermologie kost circa 45 tot 60.

Aantal behandelingen

Het aantal behandelingen dat men nodig heeft, is sterk afhankelijk van de doelen die men zichzelf stelt en van de mate waarin men huidproblemen geeft. De meeste mensen hebben tussen de 15 en 25 behandelingen van circa 45 minuten nodig. Veel klinieken starten met één tot twee behandelingen per week. Nadat het gewenste resultaat bereikt is, komt men ongeveer één keer per maand terug voor een onderhoudsbehandeling. Het kan even duren voordat men resultaat gaat zien, gemiddeld gaat men na tien behandelingen resultaat zien.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • A. Tülin Güleç (2009) Treatment of cellulite with LPG endermologie. International Journal of Dermatology, 48, 265270
  • Chang, P., Wiseman, J., Jacoby, T., Salisbury, A. V. & Ersek, R. A. (1998) Noninvasive Mechanical Body Contouring: (Endermologie) A One-Year
  • Clinical Outcome Study Update. Aesth. Plast. Surg. 22:145153
  • http://www.endermologie.nl/index.asp

Reageer op het artikel "LPG endermologie"

Infoteur: Melod
Gepubliceerd: 02-04-2012
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!