InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Kuurbehandeling voor thuis

Kuurbehandeling voor thuis

Profiteer van de voordelen van kuurbehandelingen in uw eigen omgeving. Reserveer een dag of weekend om uzelf te verwennen.

Haarmasker

Was uw haar met shampoo en verwen het met een een diepverzorgend haarmasker. Breng eventueel een dikke laag van uw eigen conditioner aan en wikkel uw haar 10 minuten in handdoek om de werking van de conditioner te versterken.

Voeten

Verwen uw voeten met een massage. Smeer olie of een vochtinbrengende crème op de voetzolen en kneed ze stevig met uw duimen terwijl u met kleine draaiende bewegingen van de buitenkant naar het midden van uw zolen werkt. Masseer dan met de vingertoppen de rest van uw voeten en enkels met lange, opwaartse bewegingen.

Snelle hydrotherapie

Behandel probleemzones op de heupen en dijen met een hogedrukstraal. Besproei met de douchekop uw huid met draaiende bewegingen om de doorbloeding te stimuleren en afvalstoffen af te voeren. Wissen warm en koud water af voor een optimaal effect.

Moddermasker

Ze zijn erg onhandig in gebruik, maar moddermaskers zijn heel effectief en reinigen diep omdat ze negatief geladen ionen bevatten die het positief geladen vuil aantrekken. Breng de modder met een spons aan op de vochtige huid, laat het intrekken volgens de aangegeven tijd en spoel het masker af onder de douche. Wrijf de modder met een washandjes van uw lichaam zodat u volkomen schoon en rein wordt.

Beweging

Probeer een uurtje per dag in uw programma op te nemen. Maak een wandeling langs het strand of in het park om de bloedsomloop te stimuleren en het lichaam sterker te maken. Loop stevig door, maar loop iets rustiger als u buiten adem dreigt te raken. Zwaai tijdens het wandelen uw armen heen en weer.

Ontspanning

Neem de tijd om volledig te ontspannen, doe een middagdutje of ga een uurtje lezen of mediteren.

Zoute oplossing

Overmatig gebruik van alcohol, cafeïne en nicotine heeft een slechte invloed op de spijsvertering en draagt bij tot de vorming van cellulitis. Zeezout bevat zout en zeewierextracten die rijk zijn aan spoorelementen, waaronder jodium, dat de naam heeft de stofwisseling te bevorderen. Voeg twee kopjes zeezout aan een warm bad toe. Creëer een ontspannen sfeer door kalmerend muziekje op te zetten en etherische oliën of geurkaarsen te branden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Kuurbehandeling voor thuis"

Infoteur: Emilytje
Gepubliceerd: 12-04-2012
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!