InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Verminder ouderdomstekenen van de huid met laserlicht!

Verminder ouderdomstekenen van de huid met laserlicht!

Met behulp van de Philips RéAura kunt u een aantal ouderdomstekenen van de huid verminderen. Dit geldt met name voor pigmentvlekken en fijne lijntjes. Ook de structuur van de huid verbetert. Een aantal proefpersonen heeft dit product gebruikt. Onafhankelijke dermatologen constateerden met behulp van foto's voor en na de behandeling bij ruim tachtig procent van de deelnemers een vooruitgang.

Belangrijke waarschuwing vooraf:

U dient altijd in overleg te treden met uw behandeld arts indien u dit apparaat wilt gaan gebruiken. Daar inzichten regelmatig veranderen is de arts de meest aangewezen persoon om u te adviseren. Leest u altijd vantevoren de gebruiksaanwijzing voordat u dit apparaat gebruikt. Leest u zorgvuldig de veiligheidsvoorschriften, contra-indicaties (wanneer zeker niet te gebruiken). Daar de informatie in de gebruiksaanwijzing afhankelijk is van nieuwe inzichten en types is het van belang altijd een recent exemplaar van de gebruiksaanwijzing te lezen. In dit geval was de informatie en de gebruiksaanwijzing op de website van Philips te vinden. U kunt deze dus inzien voordat u het apparaat aanschaft. Zie de bronvermelding.

Huidveroudering

Als u ouder wordt verandert meestal de structuur van uw huid. Rond uw mond verschijnen tere lijntjes. Daarnaast kunnen er pigmentvlekken met name op uw gezicht en handen verschijnen. In het verleden kon u bij professionele behandelcentra uw huid laten behandelen. Philips brengt op basis van deze technologie een apparaat voor thuisgebruik op de markt. Het apparaat heet Philips RéAura.

Wat is de Philips RéAura?

Dit apparaat maakt gebruik van de Fraxel©-lasertechnologie. Ruwweg gezegd: behandeling met laserlicht. De Philips RéAura gebruikt echter een minder krachtige laser dan die gangbaar zijn in professionele apparatuur. Doordat u de Philips RéAura meer frequent gebruikt dan bij professionele apparatuur kunt u toch goede resultaten bereiken.

Hoe weet ik zeker of dit apparaat werkt?

Verwacht u geen wonderen van het apparaat. Het vermindert de tekenen van ouderdom. Verwacht echter niet dat diepe rimpels weggaan. Ze kunnen echter wel enigzins vervagen. Onafhankelijke dermatologen hebben de foto's van een zestigtal gebruikers van dit apparaat beoordeeld. De deelnemers hadden de Philips RéAura twaalf weken lang, twee keer per week gebruikt. Bij meer dan tachtig procent van de deelnemers was de structuur van de huid er op vooruit gegaan, waren de fijne lijntjes gereduceerd en was het gezicht egaler van kleur geworden.

Hoe werkt het?

  1. U brengt de speciaal ontwikkelde laser performance gel op de gekozen plek aan. Meestal heeft u per zone slechts een hoeveelheid gel ter grootte van een erwt nodig. Hiermee glijdt het draadloze apparaat beter over uw huid en wordt uw huid ook gelijkmatiger behandeld.
  2. Na de behandeling verwijderd u de gel, en brengt u het speciale laser aftercare complex aan.

Wat doet het apparaat eigenlijk?

Tijdens de belichting van uw huid dringen er duizenden minuscule laserstralen door de opperhuid en de lederhuid heen. Dit stimuleert de aanmaak van nieuwe cellen. Daardoor worden de oude cellen vervangen en wordt pigmentatie "naar buiten geduwd". Uiteindelijk zou het collageennetwerk dan weer opgebouwd moeten worden waardoor de huid elastischer wordt.

Wat is collageen?

Onze huid bestaat voor een groot gedeelte (rond de 70%) uit collageen. Dit eiwit is een cruciaal onderdeel van ons bindweefstel. Men moet het als een soort lijm beschouwen. Collageen zorgt ervoor dat uw huid elastisch en stevig is. Als u jong bent wordt er tijdens de aanmaak van huidcellen in grotere mate collageen aangemaakt dan op een hogere leeftijd. Daardoor wordt de huid wat losser en krijgen invloeden van buitenaf een grotere impact op de huid.

Is deze technologie veilig?

Deze technologie wordt al ruim een decennium gebruikt door professionele dermatologen in de Verenigde Staten. Er zijn al zo veel behandelingen verricht: ruim een half miljoen, dat men volgens Philips uit kan gaan van een veilige technologie.
Gerelateerde artikelen
Lasertherapie bij cosmetische correctiesLasertherapie bij cosmetische correctiesLaserlicht heeft een sterk regulerend en stimulerend effect. Het bevordert de normale celactiviteit en stimuleert herste…
Laserbehandeling bij pigmentvlekken en bloedvatafwijkingenLaserbehandeling bij pigmentvlekken en bloedvatafwijkingenPigmentvlekken ook wel levervlekken genoemd en bloedvatafwijkingen zoals couperose kunnen heel goed met de laser worden…
Verwijder uw rimpels met lasertherapieVerwijder uw rimpels met lasertherapieRimpels verwijderen is nog nooit zo gemakkelijk geweest. Eén van de beste methodes om dit te doen is via lasertherapie.…
Aanschaf laser printer. Waar let je op bij het kopen?De aanschaf van een laser printer lijkt een vrij makkelijke keus. Er zijn immers ontzettend veel laser printers op de ma…
Pigmentvlekken, wat is er aan te doen?Vroeger vonden mensen pigmentvlekken niet een probleem. Maar nu willen heel mensen van hun pigmentvlekken af. Maar hoe k…
Bronnen en referenties
  • http://www.philips.nl/c/Huidverzorging/reaura-sc5000_00/prd/nl/?origin=|mckv|s3pPb87wl&pcrid=12467051704|plid|
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Collageen

Reageer op het artikel "Verminder ouderdomstekenen van de huid met laserlicht!"

Infoteur: Blackbeauty
Laatste update: 08-01-2015
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!