InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Tips voor een stralende heldere huid

Tips voor een stralende heldere huid

Tips voor een stralende heldere huid Iedereen wil hun uiterlijk verbeteren. Een stralend gezicht en een gezonde huid is van cruciaal belang voor je presentatie. Volgende tips zijn makkelijk en goedkoop toe te passen en hebben een maximaal effect voor je gelaat.

Tips voor heldere stralende huid

Reiniging van de huid is een van de belangrijkste stappen van huidverzorging. Daarom kan men best de huid 's avonds reinigen vlak voordat men slapen gaat. Gebruik een natuurlijke reiniger.

Een peeling is handig in het verwijderen van oude dode huidcellen. Geef je huid minstens twee keer per week een peeling om je huid te laten stralen en zijdezacht te houden.

Een goed hydraterende huid = een stralende huid. Gebruik een natuurlijke moisturizer van goede kwaliteit om je huid te laten ontspannen en vochtig te houden.

Eet gezond, leef gezond. Onze huid is een heldere spiegel van onze innerlijke gezondheid. Daarom is het essentieel om gezond te consumeren en maak daarbij gebruik van een aantal huidvriendelijke voedingsmiddelen, zoals fruit, groenten, essentiële vetzuren en vitaminerijke ingrediënten.

Water is de beste natuurlijke reiniger. Het helpt bij het elimineren van de giftige stoffen uit ons lichaam. Probeer ten minste 8 tot 10 glazen water te drinken om je lichaam goed gehydrateerd te houden. Blijf uit de buurt van koffie, alcohol en frisdrank, deze producten zijn verantwoordelijk voor het veroorzaken van uitdroging.

Maak een normaal trainingsschema. Oefeningen zijn gunstig voor het behoud van een gezonde bloedcirculatie. Training helpt ook bij het verminderen van stress.

Blijf uit de buurt van huidverzorgingsproducten met een chemische basis.

Vermijd blootstelling aan de zon, want zonnestralen zijn verantwoordelijk voor vroegtijdige veroudering, hyper pigmentatie en beschadiging van de huid. Gebruik dagelijks een zonnebrandmiddel en draag een hoed waar mogelijk.

Veel goede nachtrust is ook essentieel voor een heldere stralende huid. Gebrek aan slaap is verantwoordelijk voor het veroorzaken van doffe huid, gezwollen ogen en donkere kringen onder de ogen. Probeer voldoende slaap te nemen 's nachts (7 tot 8 uur).

Om je te ontdoen van stof en vuil op je gezicht reinig je best 's morgens en 's avonds met een zachte, natuurlijke reiniger en dep je huid droog na het reinigen.

Maak gebruik van een goede kwaliteit en een natuurlijke moisturizer die antibacteriële ingrediënten bevat (essentiële oliën van lavendel zijn een aanrader).

Probeer dit gezichtsmasker

  • 10 tot 15 gemalen aspirine tabletten.
  • Voeg een beetje water toe om een pasta te vormen.
  • Breng deze pasta op je gezicht.
  • Laat gedurende twintig minuten trekken.
  • Spoel af en pas een lichte moisturizer toe.
Probeer dit na een peeling. Deze remedie is goed voor mensen met open poriën, puistjes en acne.

Maandelijkse Stoombehandeling

  • Voeg kokend water in een bakje of schaal.
  • Doe 2 tot 3 druppels tea tree olie bij het water.
  • Plaats je gezicht over de schaal,met een handdoek bedekt.
Wees voorzichtig dat de stoom je gezicht niet verbrandt.

Lees verder

© 2012 - 2019 Slurfke, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Sappen en smoothies voor een mooie huid zonder rimpelsSappen en smoothies voor een mooie huid zonder rimpelsEen mooie huid zonder rimpels begint van binnenuit met een gezonde en gevarieerde voeding. De recepten voor smoothies en…
Tips tegen een gevoelige huidTips tegen een gevoelige huidEen gevoelige huid heeft meer aandacht nodig dan een normale huid. Je kan er niet zomaar van alles opsmeren, omdat dat h…
Wat kun je doen tegen een doffe huidWat kun je doen tegen een doffe huidOnder invloed van allerlei factoren kan onze huid het stralende uiterlijk van vroeger verliezen. We krijgen last van een…
Tips voor een mooie huidTips voor een mooie huidWie wil het nou niet: een mooie, stralende huid. Jammer genoeg zijn er maar weinig mensen die een probleemloos huidje he…
Hoe verzorg je een vette huid?Hoe verzorg je een vette huid?Een vette huid komt vooral voor bij jonge mensen en is te herkennen aan de T-zone (voorhoofd, neus en kin), die dan vaak…

Reageer op het artikel "Tips voor een stralende heldere huid"

Infoteur: Slurfke
Laatste update: 07-07-2012
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!