InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Verzorgen van de huid

Verzorgen van de huid

Een gladde, gave huid is een sieraad. Er is gelukkig een heleboel te doen om een droomhuid te krijgen. Maar wat moet u daar allemaal voor doen?

Reinigen

Hardnekkige make-up als mascara kan het beste verwijderd worden met een speciale remover die zachter is dan een gewone cleanser. Het gebied rond de ogen is heel gevoelig, nooit te hard wrijven. U kunt dode huidcellen verwijderen met een scrub die geschikt is voor het geschikt. Hierdoor neemt de huid de crèmes beter op. Wrijf de scrub nooit te hard over uw gezicht. Daardoor kan de huid beschadigd raken. Gebruik voor het gebied rondom de ogen een speciale oogcrème. De huid is daar zeer gevoelig.

Voeden

Iedere huid moet dagelijks worden gevoed met een vochtinbrengend product dat de huid soepel en gezond houdt en beschermt tegen uitdroging. Hydraterende producten, ook wel moisturizers genoemd, worden gemaakt van crèmes, oliën of gels. Direct na het douchen is het beste moment om de huid in te smeren met een voedende crème. Door de warmte worden de poriën geopend waardoor het product gemakkelijker in de huid trekt.

Beschermen

De zon is de allergrootste vijand bij de veroudering van de huid. Negentig procent van de rimpels wordt veroorzaakt door de ultraviolette stralen (UV) van de zond. Het is belangrijk dat u uw gezicht hiertegen beschermt, in de zomer en in de winter. Ook als de zon niet zichtbaar is, komen er schadelijke UV-stralen door de wolken heen. Veel foundations en gekleurde dagcrèmes bevatten een Sun Protection Factor (SPF). Bij normale weersomstandigheden is SPF 10 of 15 voldoende.

Mooie huid blijven houden

  • Laat af en toe uw ogen checken. Knijpen bij slecht zicht veroorzaakt onnodig vroegtijdige rimpeltjes.
  • Wilt u zachte lippen? Doe een beetje vaseline op de lippen en scrub ze daarna met een tandenborstel.
  • Verwen uzelf eens in de maand met een extra reinigde behandeling bij een schoonheidsspecialiste. Om de huid te laten ademen, kunt u het beste tot twee uur na de behandeling geen make-up aan te brengen.
  • Neem minimaal één keer per week een masker om uw huid stralend en gezond te houden.
  • Trapleuningen, telefoons en deurknoppen in openbare gelegenheden zijn bronnen van bacteriën. Was uw handen daarom goed.
  • Laat het uitdrukken van pukkeltje en mee-eters over aan een deskundig schoonheidsspecialist.
  • Net als de zon zorgt roken voor vroegtijdige veroudering van de huid. Probeer dus te stoppen met roken.
  • Het eten van groente- en fruitsoorten die anti-oxidanten bevatten, is uitstekend voor het mooi houden van de huid.
  • Probeer minimaal acht glazen water per dag te drinken.
  • Stress en gebrek aan slaap zijn niet bevorderlijk voor een gezonde uitstraling.
  • Centrale verwarming droogt de huid uit. Plaats op verschillende plekken in huis waterkommetje om de vochtregulatie op peil te houden.
Gerelateerde artikelen
Drie tips voor een goede huidverzorgingDe schoonheid begint met een mooie huid, en als u de rest van uw leven een mooie en gezonde huid wilt hebben, zijn er dr…
Huidverzorging is belangrijkDe huid verzorgen is heel belangrijk. Je hebt maar één huid. Hoe kun je het beste je huid verzorgen?
Huidveroudering: welke factoren spelen een rol?Huidveroudering: welke factoren spelen een rol?Huidveroudering is velen van ons een doorn in het oog. Huidverjonging klinkt ons beter in de oren. Om huidveroudering bi…
Huidverzorging erg belangrijk!Huidverzorging erg belangrijk!Bijna iedere vrouw of man wil erg graag netjes en verzorgt uitzien. Huidverzorging is daarom een belangrijk onderdeel ge…
Bietensap tegen acneBietensap wordt veel gebruikt als een zogenoemde detox-drank. Bietensap maakt de lever schoon en zorgt ervoor dat de nie…

Reageer op het artikel "Verzorgen van de huid"

Infoteur: Emilytje
Gepubliceerd: 24-04-2012
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!