InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Cavitatie behandeling, vet verwijderen zonder moeite te doen

Cavitatie behandeling, vet verwijderen zonder moeite te doen

Cavitatie behandeling, vet verwijderen zonder moeite te doen Cavitatie behandelingen worden steeds populairder. Door middel van een Cavitatie behandeling kun je veel vet kwijtraken, zonder hier zelf moeite voor te hoeven doen. Geluidsgolven zorgen ervoor dat de vetophoping in beweging komt, en zo kunnen de vetcellen worden afgebroken. De behandeling is uitermate geschikt voor het aanpakken van probleemzones zoals; de lovehandles, dijen, bovenbenen, buik, rug of armen. Maar hoeveel kost een Cavitatie behandeling eigenlijk? En zitten er nog bepaalde risico's of nadelen aan verbonden?

Wat is een Cavitatie behandeling?

Een Cavitatie behandeling zorgt ervoor dat je veel vet kwijtraakt in korte tijd. Je hoeft hiervoor dus niet maanden te sporten, of een streng dieet te volgen. Het resultaat van een Cavitatie behandeling wordt ook wel vergeleken met liposuctie, maar dan natuurlijk met het grote voordeel dat voor een Cavitatie behandeling geen chirurgische ingreep nodig is. Voor een Cavitatie behandeling kun je terecht bij veel schoonheidsspecialisten en wellness centres.

Bij een Cavitatie behandeling worden door middel van een apparaat geluidsgolven het lichaam in gestuurd. Deze geluidsgolven zorgen ervoor dat de vetophoping in beweging komt. Dit proces wordt Cavitatie genoemd. Door de Cavitatie worden de wanden van de vetcellen afgebroken. Hierdoor komen vetcellen vrij, die vervolgens door het lichaam worden afgevoerd, en vervolgens volledig worden afgebroken.

Omdat het lichaam niet hele grote hoeveelheden met vetcellen tegelijk kan afbreken, kan deze behandeling ook maar op kleine gedeelten van het lichaam tegelijk worden gebruikt. Deze methode is dus erg geschikt voor de zogenoemde probleemzones. De kleine vetophopingen op de heupen (lovehandles), onder de billen, de dijen, buik of de rug. Mensen die last hebben van cellulitis, zullen ook veel baat hebben bij een Cavitatie behandeling. Om het resultaat helemaal naar wens te krijgen zijn vaak meerdere behandelingen nodig.

Is een Cavitatie behandeling geschikt voor iedereen?

Cavitatie behandelingen zijn niet geschikt voor iedereen. Iemand die last heeft van obesitas, zal geen baat hebben bij een Cavitatie behandeling. De hoeveelheden vet die met deze behandeling kunnen worden afgebroken, zullen voor iemand met obesitas namelijk niet merkbaar zijn. Verder mogen mensen die lijden aan stofwisselingsziekten, afwijkingen aan de leverfunctie en diabetici geen gebruik maken van de Cavitatie behandelingen.

Hoe gaat de behandeling in zijn werk?

Bij een cavitatie behandeling, wordt er eerst contactgel aangebracht op de huid. Vervolgens wordt het handstuk van het cavitatie apparaat op de plekken gezet waar het vet verwijderd moet worden. De behandeling doet geen pijn. Er kan hooguit een wat prikkelend of warm gevoel ontstaan. Na de behandeling, die ongeveer een half uur in beslag neemt, wordt er een lymfedrainagemassage gegeven, om verslapping van de huid tegen te gaan.

Prijzen

De prijs van een Cavitatie behandeling, ligt op ongeveer 200,- per behandeling. Maar vaak is één behandeling niet genoeg voor een goed resultaat. Veel klinieken bieden daarom ook volledige kuren aan. Een kuur telt meestal zo'n zes behandelingen. Je komt dan dus uit op een bedrag van 1200,-. Verder bieden veel klinieken ook direct een op maat gemaakt voedingsschema aan, om het resultaat nog beter te maken. Hiervoor komt er gemiddeld nog 100,- bovenop.

Op verschillende veilingsites worden regelmatig Cavitatie behandelingen aangeboden. Zo kun je voor een leuk bedrag een behandeling uitproberen. Aan de andere kant dienen de vervolg behandelingen wel gewoon te worden betaald tegen het normale tarief.

Nadelen

Hoewel het allemaal erg mooi klinkt, heeft een Cavitatie behandeling ook nadelen. Zo is op dit moment nog niet duidelijk of het op langere termijn gevolgen kan hebben voor de gezondheid.

Verder wordt er gezegd dat de apparatuur waarmee de behandelingen worden uitgevoerd, belletjes in het bloed kunnen veroorzaken, met alle gevolgen van dien. Ook wordt er beweerd dat de vetcellen die afgebroken worden, in de bloedbaan terecht kunnen komen, wat natuurlijk ook niet echt een aangename gedachte is. Dit laatste kan echter alleen het geval zijn wanneer er grote hoeveelheden vetcellen tegelijk worden afgebroken. het lichaam kan ze dan niet op een normale manier afvoeren. Echter bij een Cavitatie behandeling gaat het om kleine hoeveelheden vetcellen, en zou dit dus niet aan de orde moeten zijn.

Dergelijke behandelingen zijn alleen aan te raden wanneer je verder in goede gezondheid verkeert, bij twijfel kun je het beste eerst een arts raadplegen.
Gerelateerde artikelen
Cellulitis: Wat doe je eraan?Cellulitis: Wat doe je eraan?Bijna alle vrouwen, ongeveer negentig procent, krijgen vroeg of laat te maken met cellulitis. Dit kan al in de pubertijd…
Cellulitis  oplossingenCellulitis oplossingenEen van de grootste nachtmerries van vrouwen is cellulitis. Naarmate vrouwen ouder worden, krijgen ze hier mogelijk mee…
Hoe kun je cellulitis verminderen?Cellulitis is eigenlijk niet meer dan een ophoping van vet. Iedereen kan last hebben van cellulitis niet alleen op ouder…
Cellu M6 - Endermologie / Lipomassage / RolmassageEén van de bekendste methodes om cellulitis te verwijderen is endermologie. Via een LPG-toestel dat Cellu M6 heet, wordt…
Bronnen en referenties
  • Folder schoonheidsspecialist

Reageer op het artikel "Cavitatie behandeling, vet verwijderen zonder moeite te doen"

Reacties

Trop, 27-06-2017 12:21 #4
Afgelopen zaterdag 1e behandeling ondergaan. De cavitatie van 15 min is pijnloos, de behandeling om de vetcellen op te zuigen van 15 min was zo pijnlijk dat ik na 9 min verzocht om te stoppen. Mij was aangegeven dat het bij sommige mensen inderdaad blauw tot paarse kleur van bloeduitstorting achterlaat. Ik gebruik bloedverdunners en ja heb hier en daar op mijn buik blauw/paarse uitstorting overgehouden. De laatste behandeling van 15 min om de vetcellen af te voeren heb ik als pijnloos ervaren. Normaliter moet het apparaat warm op de buik aanvoelen, maar door de tweede behandeling was mijn buik behoorlijk beurs geraakt dat ik niks van de 3e behandeling voelde. Vandaag dinsdag en wat mij erg opvalt is, dat ik een broek die ik niet meer dicht kreeg (in de knoop) weer kan knopen. Nu nog 4 behandelingen te gaan maar kijk erg tegen de behandeling van het opzuigen van de vetcellen op. Nergens op een website werd aangegeven dat juist die behandeling zeer doet!

Lela, 30-01-2016 21:31 #3
Vandaag een behandeling gehad en was gelijk al 5cm buikomvang kwijt! Het resultaat was supergoed zichtbaar. En de behandeling was niet pijnlijk en ook niet duur. Gelijk een afspraak voor een tweede behandeling gemaakt ben benieuwt

Lin, 19-01-2016 21:27 #2
Ja, bij mij heeft het niet geholpen, paar 100 euro kwijt en niks te zien.

Marike, 10-06-2015 21:38 #1
Heeft hier iemand er al ervaring mee? Met zo'n behandeling (serie)? Werkt het?

Infoteur: Denn
Laatste update: 20-02-2017
Subrubriek: Beauty
Reacties: 4
Schrijf mee!