InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Aandoeningen > Hoe kun je cellulitis verminderen?

Hoe kun je cellulitis verminderen?

Cellulitis is eigenlijk niet meer dan een ophoping van vet. Iedereen kan last hebben van cellulitis niet alleen op oudere, maar ook op jongere leeftijd. Sommige mensen zijn er ook veel vatbaarder voor dan andere mensen. Je ziet cellulitis vooral bij oudere vrouwen. Deze groep hebben er ook het meeste last van. Er zijn verschillende dingen die je kunt doen om cellulitis tegen te werken. Maar het is niet gemakkelijk. Cellulitis kun je beter voorkomen, dan dat je het eraf moet werken.

Overgewicht

Overgewicht kan een grote rol spelen bij het ontwikkelen van cellulitis. Aangezien cellulitis vet is, kan overgewicht ervoor zorgen dat het zich ontwikkelt, of nog erger wordt. Probeer langzaam te vermageren. Tips hoe je dit kunt doen, staan onderaan de pagina. Het is belangrijk dat je dit langzaam doen omdat er anders te snel vet verdwijnt en te weinig cellulitis, waardoor je een hanghuid krijgt. Vooral cardio oefeningen kunnen goed zijn om te vermageren. Vooral zwemmen is goed omdat dit je op alle plaatsen traint en vermagerd. Als je dit niet goed kan, of je schaamt je voor je cellulitis, kun je ook meer gaan zwemmen of fietsen. Omdat veel cellulitis gepaard gaat met overgewicht, is het belangrijk om hier veel aandacht hieraan te geven.

Train je spieren

Een goed hulpmiddel om cellulitis tegen te gaan is krachttraining. Dit hoeft niet perse met gewichten te zijn. Zolang je maar spierversterkende oefeningen doet. Veel cellulitis vormt zich meestel op de achterarmen en de benen. Voor je benen zijn er een heleboel dingen die je kunt doen om je spieren te versterken. Deze zijn onder andere fietsen, zwemmen, wandelen en het belangrijkste beenoefeningen in de fitness.

Je kunt je achterarm verstevigen, door je triceps te trainen. Deze kun je trainen door verschillende activiteiten. Als je een sport zoekt, is zwemmen waarschijnlijk het handigst, en het makkelijkst. je kunt ook fitnessoefeningen doen voor je triceps.

Drink genoeg

Veel mensen met cellulitis drinken onvoldoende. Water drinken is belangrijk zodat je cellulitus makkelijker kan ontsnappen. Zoals de richtlijn zegt, is het goed om meer dan 8 glazen water per dag te drinken. Pas tevens op met je zoutverbruik, zout houdt namelijk water vast

Massage

Op een indirecte manier, heeft massage ook een invloed op je cellulitis. Massage bevorderd de bloedsomloop. Hier zien we hetzelfde als veel water drinken. Door een betere bloedsomloop, geef je cellulitis makkelijker de kans om te verdwijnen. Vergeet niet dat je alle bovenstaande factoren moet combineren om merkbaar resultaat te boeken.
Gerelateerde artikelen
Cellulitis: Voorkomen, genezen of accepterenWat is cellulitis, wie krijgt het en kun je er iets tegen doen? In dit artikel worden deze vragen beantwoord.
Cellulitis: hoe kom je er vanaf?Cellulitis ontstaat als het bindweefsel tussen de vetruimtes en de huid dunner of zwakker wordt. Het gevolg is dat je ee…
Cellulift endermologie - Ervaringen en resultatenCellulift van Elysée Electro is een massageapparaat dat cellulitis helpt te verminderen en te verwijderen. De activiteit…
Cellulitis  oplossingenCellulitis oplossingenEen van de grootste nachtmerries van vrouwen is cellulitis. Naarmate vrouwen ouder worden, krijgen ze hier mogelijk mee…
Weleda Berken cellulitis olieDe Weleda berken cellulitis olie helpt cellulitis voorkomen. De cellulitis olie verbetert de bestaande cellulitis en de…
Bronnen en referenties
  • http://www.skindiseasearchive.com/cellulitis

Reageer op het artikel "Hoe kun je cellulitis verminderen?"

Infoteur: Koningaap
Laatste update: 21-06-2017
Subrubriek: Aandoeningen
Medische informatie…
Schrijf mee!