InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Proefdiervrije app: Time2Makeup

Proefdiervrije app: Time2Makeup

Proefdiervrije app: Time2Makeup Altijd al willen weten of jou favoriete product getest is op dieren of niet, maar kwam je er nooit achter? Dat is nu veranderd! Sinds 24 april 2012, op proefdierendag, heeft Proefdiervrij een nieuwe cosmetica – app gelanceerd: de Time2Makeup app. Daarmee kun je meteen zien of je cosmeticaproduct getest is op dieren of niet. Lees hier meer over deze diervriendelijke app.

Proefdiervrij

Allereerst even wat algemene informatie over de ontwikkelaar van deze app. Het belangrijkste hierbij is natuurlijk hun missie.

Missie

Proefdiervrij gelooft dat door de hedendaagse innovatieve ontwikkelingen proefdieren over een tijd niet meer nodig zijn om nieuwe producten op te testen. Ze zien zichzelf als de drijvende kracht achter deze ontwikkeling. Proefdiervrij bereikt haar doel alleen als dierproeven vervangen worden door nieuwe wetenschappelijke ontwikkelingen, waardoor dierproeven dus overbodig worden.

Proefdiervrij heeft voor zichzelf drie speerpunten.
  1. Ze investeren zelf in proefdiervrij onderzoek
  2. Ze stimuleren bedrijven/instellingen en onderzoekers om innovatief in te zetten op vernieuwing in onderzoek waar geen dier aan te pas komt
  3. Ze creëren een breed maatschappelijk draagvlak om innovatie in onderzoek te stimuleren, het proefdiervrij voorbij

Proefdiervrij werkt aan vernieuwing, innovatie en vooruitgang in het onderzoek. Ze doen dit samen met de bedrijven/instellingen, de overheid, de onderzoekers en het publiek.

Time2Makeup

En dan nu, alle informatie over deze app.

Hoe werkt het?

Nadat je de app hebt gedownload, verschijnt er een roze icoontje met een poederdoos in je menu. Wanneer je daar op klikt, krijg je eerst een beginscherm, maar die verdwijnt al snel en dan zie je de scanner. Wanneer je de scanner in beeld hebt, kun je beginnen met scannen. Nadat je een product gescand hebt, kunnen er twee schermen in beeld komen:
  1. Cosmetica van productnaam is proefdiervrij
  2. Dit merk staat niet in onze lijst van proefdiervrije cosmetica
Let wel: niet alle merken hebben doorgegeven of ze proefdiervrije cosmetica hebben of niet. Als je dus melding 2 krijgt, betekent dit niet meteen dat je cosmetica niet proefdiervrij is!

Geen zin om product voor product te scannen?

Daar hebben ze ook wat op gevonden. Bij de app kun je namelijk op menu klikken, en daar staat links dan ‘cosmeticagids’. Hier staan alle merken die proefdiervrij zijn. Er staan een alfabetische lijst, maar je kunt bovenaan ook gewoon zoeken op het merk waarvan je wil weten of het in de lijst staat.

Wie kunnen deze app downloaden?

Mensen met een iPhone kunnen deze app downloaden in de App store. Mensen met een Android telefoon kunnen deze app downloaden in de Play store.
© 2012 - 2019 Dyphusion, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Stichting Proefdiervrij: eind aan onnodig dierenleedmijn kijk opStichting Proefdiervrij: eind aan onnodig dierenleedDierproeven. De discussie is fel. Maar aan één punt gaan voorstanders vaak voorbij: dat is, dat het wel degelijk in veel…
Dierproeven en ethiekDierproeven en ethiekVoor de ontwikkeling van medicijnen zijn in Nederland dierproeven nodig. Een medicijn mag pas op mensen getest worden al…
Dierlijke stoffen in cosmeticaDierlijke stoffen in cosmeticaPaardenhaar, schapenvet, vermaalde insecten; mensen smeren van alles op hun huid. In cosmetica zitten legio stoffen die…
De vervaldatum van cosmetica (make-up) is belangrijkDe vervaldatum van cosmetica (make-up) is belangrijkCosmetica zijn middelen die mensen gebruiken om de hygiëne of het uiterlijk te verbeteren. Voorbeelden van cosmetica zij…
Bronnen en referenties
  • http://www.proefdiervrij.nl/wat_doen_wij/onze_missie

Reageer op het artikel "Proefdiervrije app: Time2Makeup"

Infoteur: Dyphusion
Gepubliceerd: 09-05-2012
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!