InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > De zeven schoonheden

De zeven schoonheden

De zeven schoonheden De zeven schoonheden zijn uiterlijke kenmerken van het gezicht. Wanneer iemand een of meerdere van deze kenmerken heeft, wordt dit gezien als de onderstreping van schoonheid. Deze zeven schoonheden worden al eeuwen lang beschouwd als tekenen van schoonheid. Het betekend niet dat je geen schoonheid kan zijn, wanneer je geen van deze zeven bezit of andersom. Men kan een van de zeven schoonheden hebben en daar ook niet geheel blij mee zijn.

1. Lichte ogen met donker haar of donkere ogen met licht haar

Iedereen snapt het al. Deze combinatie komt maar zelden voor, daarom worden ze ook een van de zeven schoonheden genoemd. Mocht je lichte ogen met donker haar hebben, of andersom, dan heb je de meest tegenstrijdige schoonheid uit deze lijst. Bekendheden als Elizabeth Taylor, courtney Cox en Hugh Grant bezitten deze schoonheid.

2. Lange en gekrulde wimpers

Heb je van nature lange en gekrulde wimpers? Dan mag je je gelukkig prijzen. Ze trekken niet alleen de aandacht, maar laten je ogen van nature mooier uitkomen. Dit is de reden dat deze op de lijst staat. Tegenwoordig is er met make-up veel te doen, want elke vrouw wil toch mooie lange en gekrulde wimpers?

3. Moedervlekje links of rechts boven de lip

Het moedervlek boven de lip. We kennen het van Marilyn Monroe en model Cindy Crawford. Zij zijn er bekend mee geworden. Het wordt ook wel het schoonheidsvlekje genoemd. Omdat deze van nature niet veel voorkomen, staat deze op de lijst van zeven schoonheden. Tegenwoordig wordt deze ook wel getekend bij bijzondere gelegenheden.

4. pleetje tussen de twee voorste tanden

Ondanks dat veel mensen die dit hebben, hier niet blij mee zijn, een spleetje tussen de twee bovenste voortanden een van de zeven schoonheden. Het gaat hier om een kleine ruimte tussen de twee bovenste snijtanden.

5. Sproeten

Sproetjes komen meestal voor in je gezicht, op je schouders en je armen. Zomersproetjes krijgen sommigen wanneer ze te lang in de zon zitten. Deze sproeten verdwijnen weer naarmate de zon minder wordt. Mensen met een lichte huid hebben het meeste kans op sproeten die het hele jaar door te zien zijn. Ondanks dat niet iedereen hier blij mee is, behoort het wel tot de zeven schoonheden. Mensen met rood haar en een lichte huid zullen hiermee moeten leven. Beroemdheden met sproeten zijn: Nicole Kidman, Julianne Moore en Lindsey Lohan.

6. Kuiltjes in je wangen

Ook komt in de lijst van zeven de kuiltjes in je wangen voor. Dit is een schoonheidsideaal die vaak als charmant gezien wordt. Wanneer iemand lacht en naar de mondhoeken in de wangen verschijnen kleine ‘deukjes’. Deze persoon mag zich gelukkig prijzen met deze charmante schoonheid.

7. Amandelvormige ogen

De ogen zijn het belangrijkste in het gezicht en daarom wordt al laatste aan deze lijst de ogen toegevoegd. Amandelvormige ogen zegt het al: de ogen in de natuurlijke vorm van amandelen. Hoe zien zulke ogen er dan uit? Kijk naar Angelina Jolie en Kate Moss, die van nature zulke ogen hebben.

Tot slot

Er zijn nog enkele schoonheden die niet op de lijst staan, maar wel gezien worden als schoonheden, bijvoorbeeld loensen, mondhoeken die omhoog wijzen en een bleke huid. Toch is men niet lelijk wanneer hij of zij geen enkele van deze schoonheid bezit of niet automatisch mooi wanneer hij of zij er één of meerdere van bezit. Het maakt het alleen wat specialer.
© 2012 - 2017 Edwin666, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Eirym, Pixabay
  • Wikipedia.nl
  • Firanet.nl

Reageer op het artikel "De zeven schoonheden"

Infoteur: Edwin666
Gepubliceerd: 12-05-2012
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!