InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Lipolyse tegen hardnekkig vet op billen en dijen

Lipolyse tegen hardnekkig vet op billen en dijen

Lipolyse tegen hardnekkig vet op billen en dijen Hardnekkige vetophopingen op billen, dijen en heupen krijgt u met sport en diëet alleen niet weg. Afslanken kan zelfs een averechts effect op uw figuur hebben: u verliest centimeters op uw armen, borsten en gezicht, maar de hardnekkige vetten blijven veelal zitten waar ze zitten en springen dus extra in het oog. Lipolyse is een efficiënte methode om hier komaf mee te maken.

Wat is Lipolyse?

Lipolyse is een behandeling waarbij Lipostabil in het vetweefsel wordt gespoten. Het werkzame bestanddeel van Lipostabil is phosphatidylcholine (PPT of Lecithine). Phosphatidylcholine is een natuurlijk bestanddeel dat uit sojabonen wordt gewonnen en dat bekend staat om zijn vetafbrekende werking.

Phosphatidylcholine heeft een dubbele werking:
  • De vetcellen worden opgelost.
  • De triglyceriden worden omgezet in glycerol en vrije vetzuren die vervolgens door gal en lever worden afgescheiden.

In de algemene geneeskunde wordt phosphatidylcholine al jaren gebruikt ter preventie van vetembolie en als medicatie ter ondersteuning van de lever. Het is dus niet schadelijk.

Waarom Lipolyse?

Door te diëten en te sporten verliest u vooral water en spieren in plaats van vet. Spijtig genoeg is het net dit vet dat u lelijke rondingen en cellulitis bezorgt. Als deze vetten immers in te grote hoeveelheden worden opgeslagen, zwellen ze op en oefenen druk uit op de bloedvaten zodat de bloedsomloop en het lymphestelsel worden geblokkeerd. Resultaat: toxines en water kunnen niet meer worden afgevoerd en zorgen voor cellulitis. Omdat de plaatselijke cellen niet meer van de nodige voedingsstoffen worden voorzien, verliest de huid bovendien aan kwaliteit en veerkracht.

Lipolyse zorgt ervoor dat de vetcellen op de getroffen plaatsen slinken. Dit heeft drie gevolgen:
  • U verliest uw vetrollen.
  • Het lymphestelsel kan opnieuw vrij circuleren zodat afvalstoffen worden afgevoerd en cellulitis verdwijnt.
  • De plaatselijke bloedsomloop wordt op gang gebracht zodat de cellen opnieuw worden gevoed en de huid beetje bij beetje steviger wordt.

Hoe verloopt de behandeling?

De arts tekent het te behandelen gebied af en neemt foto’s zodat u een beter zicht heeft op de resultaten. Indien nodig smeert hij de huid in met een verdovende crème. Vervolgens ontsmet hij het te behandelen gebied en spuit hij de phosphatidylcholine rechtstreeks in de vetcellen in.

De behandeling duurt tussen de 15 en de 30 minuten en is in principe pijnloos.

Voor het beste resultaat zijn er 4 tot 6 sessies nodig met telkens een tussentijd van 6 tot 8 weken.

Voordelen

  • 100% natuurlijk.
  • Geen nevenwerkingen.
  • Maakt een einde aan moeilijk weg te werken vetophopingen (zoals deze aan de zijkant van de dijen, onderaan de billen en aan de knieën).
  • Goedkoper dan liposuctie.
  • 14 dagen na de Lipolyse is er al een duidelijke vermindering van de vetweefselmassa.
  • Lipolyse heeft vaak ook een positieve invloed op het collageen in de huid, zodat de huid op het behandelde gebied strakker en steviger is.
  • Verlaagt het cholesterolgehalte.
  • Verbetert de werking van de lever.
  • Een goed resultaat in 95% van de gevallen.

Nadelen

  • Grote vetophopingen (zoals een forse rijbroek) kunnen er niet mee worden weggewerkt.
  • De arts die de behandeling uitvoert moet te vertrouwen zijn, want als de naalden niet hygiënisch zijn, is de kans op infectie groot.

Tips voor een beter resultaat

Appelazijn en groene thee

Het vet dat door de Lipolyse wordt losgemaakt, moet door het lichaam afgevoerd worden. Doet uw lichaam dat niet of onvoldoende, dan wordt het vet opnieuw ergens opgeslagen. Daarom doet u er goed aan de dagen na de Lipolyse appelazijn en groene thee te drinken omdat die de vetten in het lichaam vloeibaar houden en hun opslag voorkomen.

Meng twee theelepels appelazijn met één glas water en leng eventueel aan met een beetje honing om de smaak te verzachten. Als u dit ’s morgens op uw nuchtere maag drinkt, doet het wonderen voor de ontgifting van het lichaam.

Drink vervolgens verschillende kopjes groene thee, gespreid over de dag.

Water drinken

De dag van de behandeling moet u 2 tot 3 liter water drinken. Doet u dat niet, dan zal u na de behandeling een griepachtig gevoel ervaren. Dit heeft te maken met de grote hoeveelheid warmte die vrijkomt tijdens de vetverbranding.

Gezonde voeding

Let op uw voeding. Het verwijderde vet door nieuw vet vervangen is een beetje belachelijk.

Massage

Een dagelijkse massage naar het hart toe van de betrokken lichaamsdelen voorkomt dat toxines zich zullen opstapelen en helpt bij de afvoer van vastzittend vet en vocht. Voor het beste effect kunt u gewone olijf- of druivepitolie gebruiken waaraan u enkele druppels etherische olie hebt toegevoegd (bij voorkeur rozemarijn, grapefruit en geneverbes).

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Onderkin weg laten halenOnderkin weg laten halenEen onderkin weg laten halen is een van de meest voorkomende ingrepen in de plastische chirurgie. Een onderkin weg laten…
Behandeling om cellulitis of sinaasappelhuid te verwijderenBehandeling om cellulitis of sinaasappelhuid te verwijderenCellulitis is eigenlijk niet meer dan een opeenhopingen van vet. Sommige mensen zijn gevoeliger voor cellulitis dan ande…
Plaatselijk vet verbranden: Hoe kun je lokaal afvallen?Plaatselijk vet verbranden: Hoe kun je lokaal afvallen?Wanneer we onszelf in de spiegel bekijken, kunnen sommige delen er eigenlijk best mee door. We hebben goede benen of bes…
Lovehandles wegwerken door middel van voeding en sportenLovehandles wegwerken door middel van voeding en sportenLovehandles, ook wel zwembandjes genoemd. Liefkozende naampjes, voor de vervelende vetrandjes die over de broek heen kom…
Lymfedrainage massage - Hoe doe je het?Lymfedrainage massage - Hoe doe je het?Lymfedrainage is een zachte massage die de afvoer van afvalstoffen en lymfe verbetert, de aanmaak van nieuwe lymfevaatje…

Reageer op het artikel "Lipolyse tegen hardnekkig vet op billen en dijen"

Reacties

Cedric, 21-10-2012 20:21 #4
Dit klopt dus van geen kanten! Door te sporten verlies je niet alleen maar water en spierweefsel (SPIERWEEFSEL AL ZEKER NIET!) Door te sporten ga je juist een hogere vetzuurverbranding krijgen. Door alleen een dieet te volgen verlies je inderdaad alleen spierweefsel en vet maar nooit door te sporten. Sporten is nog steeds het beste resultaat.

Met dit ga je sowieso je levensstijl niet aanpassen en ga je na enkele jaren opnieuw zo vet zijn als ervoor en misschien zelfs erger…

Van der Laan, 30-09-2011 09:57 #3
Graag wil ik wijzen op de gevaren van het gebruik van lipostabil.
"De inspectie van de gezondheidszorg (IGZ) heeft al apothekers en behandelaars hiervoor gewaarschuwd. De middelen kunnen schade aanrichten aan het omliggende huid- en spierweefsel, zo blijkt uit een onderzoek van het Rijksinstituut voor volksgezondheid en Milieu. Een veelgebruikt middel dat bij deze inhecties wordt gebruikt, Lipostabil, is in Nederland verboden!"

Mina, 23-01-2010 17:41 #2
Het zou idd heel leuk zijn moest dit werken.
ik vind persoonlijk dat er maar weinig reacties zijn op dit artikel terwijl er zo veel mensen met overgewicht zijn en die een manier zoeken om er van af te graken, dus vraag ik me echt wel af of dit een goede methode is?
ik heb zelf een dieet gevolgt dat suc6vol heeft gewerkt maar idd mijn billen die willen niet vermageren en verder doen met dit dieet heeft er ook geen effect op.
De rest blijft wel vermageren ook dingen die ik liever niet wil maar aan mijn billen gebeurt er niets en daarom dat ik dit wel wil proberen maar heb er zo mijn twijfels bij het is duur en als dit niet helpt dan heb je zoveel betaald voor niets eigenlijk.
En er zoveel producten op de markt die dingen beloven maar dat eigenlijk maar een geldkloperij is.

Kent al misschien een aantal personen die dit al hebben gedaan en waarbij het suc6 vol tot een einde is gekomen?

vriendelijke grtj

Lotje, 19-11-2007 20:59 #1
Ik vind het fantastisch hoe ze zoiets kunnen uitvinden. Ik wou dat ik dat ook kon laten doen. Hoeveel kost het eigenlijk? :-) Want ben ook dik en zou graag wat meer informatie willen krijgen. Hoe dat je beter op dieet kunt gaan. Ik wil er echt van af zijn. Hele goeie website. xxx-jes Lotje Reactie infoteur, 21-11-2007
Hallo Lotje,

De kosten van een lipolysebehandeling liggen sterk uit elkaar naargelang het schoonheidssalon. Reken toch tussen 100 en 400 euro per sessie (en je hebt er ongeveer 4 à 6 van nodig). Dat is duur, maar het gaat dan ook om het verwijderen van vet dat via diëten en sport maar heel moeilijk weg te krijgen is.

Voor een perfect resultaat raad ik je aan om eerst zoveel mogelijk af te slanken alvorens een lipolysebehandeling te ondergaan, op die manier ben je zeker dat de lipolyse alleen het vastzittende vet verwijderd (het circulerende en nieuwe vet kan je zelf gemakkelijk aanpakken). Lipolyse moet je inzetten als je een plateau bereikt (dat wil zeggen dat je niet meer vermagert, wat je ook doet).

Bij het afslanken maken de meeste mensen de fout dat ze hun aandacht richten op slechts één oorzaak of één methode (bijvoorbeeld alleen maar het verminderen van calorieën). Dat zorgt voor beperkte resultaten omdat overgewicht verschillende oorzaken heeft.

Begin altijd met een detox-kuur (het ontgiften van het lichaam). Hoe vervuilder je lichaam is, hoe moeilijker het is om toxines en vetten af te voeren en hoe dikker je wordt. Toxines zorgen zelfs bij heel magere mensen voor cellulite. Bovendien zullen alle andere afslankingsproducten beter opgenomen worden als je lichaam proper is.

Los elke morgen enkele lepels appelazijn op in een beetje mineraalwater en drink dit op de nuchtere maag. Appelazijn ontgift het lichaam en lost circulerend vet op. Als je dit elke ochtend doet, zal je gemakkelijk enkele kilo's vermageren.

Ook CLA is een heel goed hulpmiddel in de strijd tegen lichaamsvet, omdat het de vetten omzet in spieren. Vooral in combinatie met sport kan je van CLA goede resultaten verwachten (maar reken wel op enkele maanden alvorens je er iets van merkt). CLA vind je bij de apotheker of de drogist en bestaat in alle mogelijke prijscategorieën. Je mag het je hele leven lang nemen, op die manier krijg je beetje bij beetje je perfecte lichaam (bovendien verlaagt CLA de cholesterol, dus het is nog gezond ook).

En uiteraard moet je ook op je voeding letten. Vermijd geraffineerde producten (wit brood, witte pasta, suiker, pizza, durum), evenals dierlijke vetten. Alchohol is toegestaan, maar in beperkte mate (gesuikerde alcholische drankjes zijn daarentegen verboden).

Jezelf uithongeren zorgt meestal voor averechtse resultaten omdat je lichaam dan ontregeld raakt en je na enkele weken dikker wordt dan ooit tevoren. Het is beter om goed te eten en de overtollige caloriën te verbranden via sport of andere activiteiten).

In de loop van de komende weken zal er een reeks nieuwe artikelen volgen die dieper zullen ingaan op al deze punten.

Er zijn tegenwoordig zoveel goede hulpmiddelen op de markt dat het geen probleem meer mag zijn om je overtollige kilo's kwijt te raken. Als je genoeg doorzettingsvermogen hebt en je aandacht niet op 1 wondermiddel richt, dan ben ik er zeker van dat je binnenkort een droomlichaam hebt.

Veel succes.

Infoteur: Avalon
Laatste update: 09-08-2008
Subrubriek: Dieet
Special: Afslanken
Reacties: 4
Medische informatie…
Schrijf mee!