InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Vijf tips om met plezier af te vallen!

Vijf tips om met plezier af te vallen!

Vijf tips om met plezier af te vallen! In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, kan het verliezen van gewicht eigenlijk toch best leuk zijn. Hier lees je vijf simpele activiteiten die leuk zijn om te doen en waardoor je vanzelf zal gaan afvallen. Je hebt niets te verliezen en zult er veel plezier van hebben. Afvallen is nooit een leuke bezigheid, dus moet je manieren zien te vinden om het leuk te maken.

Voordelen van afvallen

Afvallen heeft vele voordelen voor het menselijk lichaam, zolang je het maar met mate doet en gecontroleerd. De grootste voordelen van afvallen zijn:

  • Verbeterde conditie
  • Lagere bloeddruk
  • Meer energie
  • Je voelt je zelfverzekerder
  • Minder risico op hart- en vaatziekten
  • Minder ontwikkelingen van bepaalde vormen van kanker
  • Minder kans op diabetes
  • Je hebt een lager cholesterol

Afvallen is vaak niet een erge populaire bezigheid, aangezien je er hard voor aan de slag moet. Toch kan het ook op een plezierige manier. Hieronder staan een aantal goede tips om eens lekker af te vallen op een leuke manier!

Dansen en afvallen

Als je houdt van uit gaan en lekker veel te dansen, dan is dit iets wat je zo vaak mogelijk zou moeten doen. Doordat je lekker door de hele avond heen danst kun je dit zeker zien als een hele goede workout voor je lichaam. Door de lekkere warme atmosfeer in de club zul je alles eruit zweten, waardoor je sneller lichaamsgewicht zult verliezen. Dansen is leuk! Doe er dan ook wat mee. Zorg wel dat je van de alcohol afblijft, dit zorgt weer voor meerdere calorieën dan je lief hebt.

Bron: Arinas74, RgbstockBron: Arinas74, Rgbstock

Zumba en afvallen

Zumba is eigenlijk erg gerelateerd aan dansen, maar dan voor mensen die niet veel uitgaan naar clubs en disco’s. Een perfect alternatief dus als je gewoon lekker bij je sportschool wilt trainen. Ook is het beter vol te houden aangezien je vaak met een schema werkt. En je zal tevens misschien nog een aantal leuke danspasjes leren. Altijd goed dus!

Bergbeklimmen en afvallen

In deze lijst kan deze activiteit eigenlijk niet weggelaten worden. Dit is de ultieme manier om je spieren goed te trainen. Je zult afvallen en ook gespierder worden. Natuurlijk zijn er in Nederland geen bergen te bekennen, maar gelukkig wel een heleboel klimmuren waar je de sport goed kunt beoefenen. Je hele lichaam zal hierbij van pas komen en spieren zullen worden getest. Hoogtevrees is enkel niet handig.

Sporten en afvallen

Dit lijkt me een vrij logische activiteit. Sporten is belangrijk voor ieder mens, en zal dan ook regelmatig moeten worden beoefend. Dit zorgt voor een goed en stabiel gewicht en een gezondere levensstijl. Dit is ook de reden waarom je moet stoppen met het kijken naar je favoriete sport op de televisie en van die bank af moet komen om zelf daar te gaan staan.

Bron: Dolar, RgbstockBron: Dolar, Rgbstock

Videospellen en afvallen

Dit is de meest vreemde manier van afvallen, iets wat je niet had verwacht in zo’n lijst. Toch kan het behoorlijk goed werken voor een goed gewicht. De nieuwe spelcomputers hebben tegenwoordig allerlei bewegingscensoren, waarmee je bijvoorbeeld oefeningen kan doen als yoga en aerobics. Vroeger was dat wel anders en waren videospellen. Destijds waren dit de grote veroorzakers van overgewicht bij kinderen. Gelukkig komt hier langzaam verandering in.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.gezondheidsnet.nl
  • www.afvalleninbalans.nl
  • Afbeelding bron 1: Arinas74, Rgbstock
  • Afbeelding bron 2: Dolar, Rgbstock

Reageer op het artikel "Vijf tips om met plezier af te vallen!"

Infoteur: Mayorfrits
Gepubliceerd: 05-11-2012
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!